Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-04-18, 18:59
  #1
Medlem
Stor insats på Björngränd i Öster i Jönköping. Förmodat narkotikatillslag, vad tror vi det bor för personer där? Är det någon som säljer hemifrån?

http://www.jp.se/article/stor-polisinsats-pa-oster/


Citat:
JÖNKÖPINGPolisen gjorde ett stort tillslag vid en bostad på Öster i Jönköping. Det rör sig om ett misstänkt grovt narkotikabrott. Polisen är förtegen om ärendet i nuläget.
— Vi ville genomföra det här tillslaget snabbt och med hög säkerhet, säger Björn Öberg vid polisen.
Publicerad 18 apr. 2017 18:21
Det var vid halv fem som JP fick ett tips om tungt beväpnade poliser rörde sig på Björngränd, på Öster i Jönköping. På platsen hade polisen genomfört ett tillslag med regionens insatspoliser. I nuläget är polisen mycket förtegen om ärendet.

— Det är ett ärende som rör grovt narkotikabrott. Jag kan varken gå in på eventuella beslag eller frihetsberövanden i nuläget, säger Björn Öberg, polisens presstalesman.

Utredningssektionen vid Jönköpingspolisen bad om hjälp från regionens insatspoliser.

— Vi ville genomföra det här tillslaget snabbt och med hög effektivitet och säkerhet, det var därför som resursen användes. Det utreds av utredningssektionen och de har inte den här resursen, säger Björn Öberg.

Hur vanligt är det att man använder sig av den här insatsgruppen?

— Det sker då och då och är en resurs som man kan använda i hela regionen. Det här är poliser som till vardags jobbar med annat men som har en spetskompetens som man kan använda, säger Björn Öberg.

JP har varit i kontakt med ett vittne till tillslaget.

— Jag såg fyra poliser med full mundering, tungt beväpnade, murbräcka och bultsax. De gick in på en innergård och jag såg dem stå utanför lägenheten. De försökte slå upp dörren med murbräcka men misslyckades. Sen slog en sönder ett fönster med kofot, säger vittnet.

Personen vet inte om polisen grep någon.

— Nej, det såg jag inte. Däremot var det någon som skrek inifrån lägenheten, säger vittnet.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback