Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 9
  • 10
2018-07-29, 11:43
  #109
Medlem
InnesIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torkel2
Uppenbarligen säljs det ju hur mycket böcker som helst om man kollar hur många webshopar det finns på nätet som sysslar med det och vad de omsätter. Att däremot de traditionella bokhandlare dör ut är också ett faktum, men det beror på att de inte kan hålla lika låga priser pga deras butikshyror. Men sedan undrar jag verkligen hur många som läser böcker de köper. Jag har mer en känsla av folk köper böcker som en del att förmedla till andra vem de är genom böcker dom har i hyllan. Nämn hur många du kan se på en buss som sitter och läser en bok? I bästa fall 1-2 personer och resten sitter och bläddrar i mobilen. Läser man inte på bussen eller tåget, så tror jag verkligen inte att man sitter hemma i soffan och läser en bok. Är själv en av de få som inte studerar och gärna sitter och läser en bok på ett cafe eller på bussen.

Nja, många jag känner kan inte läsa i lokaltrafiken eftersom det är så mycket ljud och rörelse runtomkring dem. Jag liksom du kan göra det, om jag avskärmar ljudet med mitt eget ljud i hörlurar. Utan lurar finner jag det mycket svårt dock.
Citera
  • 9
  • 10

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback