Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-04-18, 17:43
  #1
Avstängd
Hej, har tänkt att byta ut min Harman Kardon AVR 130 (trasig kanal, surrande ljud) till en nyare variant. Har Infinity Beta högtalare 5.1 (100watt 8ohm).

Har kollat på Harman Kardon AVR 151S, men finns det någon annan som är lika bra? helst lite billigare?
Citera
2017-04-18, 19:19
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av noggreman
Hej, har tänkt att byta ut min Harman Kardon AVR 130 (trasig kanal, surrande ljud) till en nyare variant. Har Infinity Beta högtalare 5.1 (100watt 8ohm).

Har kollat på Harman Kardon AVR 151S, men finns det någon annan som är lika bra? helst lite billigare?

AVR 151S är ju en rätt billig förstärkare med tanke på antal kanaler. Dina Infinity har nominellt 8 ohm men min erfarenhet är att Infinity-högtalare gå rätt långt ner när man väl spelar på dem. Då behöver du nätdel och kondensatorer som orkar dra runt dem. Annars knäcker förr eller senare förstärkaren. Och då lär du inte behöva gå ner i pris utan upp.

Själv skulle jag satsat på en Nad T748 V2. Den kan i peak leverera bra effekt. Går köra både som 5.1 och 7.1. Den kan dessutom kalibrera kanaler med mikrofon.

Den har precis som Harman ett relativt varmt ljud men en bestämdare bas och lite luftigare ljudbild.

https://www.hifiklubben.se/tv-och-he...er/nad-t748v2/

Undvik japanare till ett par infinity.
__________________
Senast redigerad av batteridrift 2017-04-18 kl. 19:22.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback