Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2017-04-22, 07:45
  #25
Medlem
Det är inget fel på negrer... de är glada och ler mkt.. jobbar helt ok om uppgifterna inte är för krångliga osv.. alla borde ha en.
Citera
2017-04-22, 08:18
  #26
Medlem
RonPaul2008s avatar
Finns det någon prislista/bilder? Fan inte klokt om det stämmer och vi som hjälpte till med JAS plan, skäms alltså.
Citera
2017-04-22, 08:47
  #27
Medlem
herrstorks avatar
finns det någon möjlighet att importera en till sverige?
Citera
2017-04-22, 09:06
  #28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av herrstork
finns det någon möjlighet att importera en till sverige?
Vi har mängder med vita negrer.
De är nosringsfösedda och har ofta dreadlocks.
I framtiden kanske det blir rumsrent att använda dem i jordbruk och trädgård då de gillar "gräs".
Vi behöver inte ens kalla det för slaveri då vi redan betalar dom via skattsedeln.
Enkla lågavlönade jobb låter bättre.
Citera
2017-04-22, 09:22
  #29
Medlem
Lost-Souls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herrstork
finns det någon möjlighet att importera en till sverige?

Behövs inte, sjuklövern har importerat massvis med negerslavar som kan köpas vid intresse. Jag kan rekommendera Kitimbwa Sabuni som är talesperson för negersvenskarnas riksförbund, han är välbyggd och ser lätt-tämjd ut. Det är en skamligt att en sådan springer fri utan att bli uppköpt av någon respektabel godsägare så att samhällets resurser kan utnyttjas på bästa vis.
Citera
2017-04-22, 09:29
  #30
Medlem
herrstorks avatar
när jag var liten så hade vi två piskor på väggen som man gärna lekte med. vid ett tillfälle när morfar levde så sa han nåt om att det var slavpiskor sedan försvann de spårlöst.

klart intressant att ha en liten "dräng" på gården. typ tvätta bilen, vattna blommor osv.. lite som en mexican. kanske kan man få en från migrationsverket med epiteten "integrering" hmm skall kolla upp det.

skulle det anses som "fult" att sätta en elektroniskfotboja på en? det finns att köpa på ebay.. skulle vara bra att se var han är..
Citera
2017-04-22, 10:34
  #31
Medlem
SibirienKalles avatar
Den ansedda amerikanska tidskriften TIME har gjort flera ingående reportage om den omfattande människohandel som pågår i norra och västra Afrika. Deras slutsats lämnar inget utrymme för tvivel:

Citat:
Libya's Migrant Economy Is a Modern Day Slave Market

Ute i städer och byar finns värvare som lockar unga - främst män - med löften om guld och gröna skogar i Europa. De som nappar blir tvungna att skuldsätta sig kraftigt - till värvaren och smugglarna - för att betala resan. Väl framme i Europa är skulden så stor att de kommer att få lägga många års inkomster på att betala tillbaka.

TIME skildrar obehagliga scener där "migranter" som inte vill gå ombord på de undermåliga skeppen bl a piskas med elsladdar.

Efter att ha läst dessa reportage är jag väldigt tveksam till de krafter - EU, Lökare Utan Gränser m fl - som plockar upp folk från båtarna och landsätter dom i Europa. Det uppmuntrar bara slavhandlarna att skeppa ut ännu fler. Det enda raka borde vara att plocka upp dom från båtarna och köra tillbaka dom till Libyen. Då skulle man omintetgöra slavhandlarnas verksamhet.

Här ett av TIME's reportage: https://www.google.se/amp/amp.timein...-slave-market/
Citera
2017-04-22, 15:47
  #32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Utflyttad
Det finns tyvärr väldigt starka slav-traditioner i vissa delar av Afrika:
[...]
Sedan så kan man ha i åtanke att "Afrikaner" norr om Sahara alltid har sett ned på Afrikaner söder om samma öken. Att komma från "mörkaste Afrika" resa mot Europa via Nordafrika, det har nog sina uppenbara risker.
Jag måste fråga.
Nu är det en 35 år sen jag reste omkring en del i mena och jag har aldrig ångrat att jag vände när jag kom till gränsen mot Sudan.
Förmodligen är det väl så nu också, gäller säkert alla västerländska kvinnor, att dom gärna ville köpa oss. Minns inte om priset var i 10-tals eller 100-tals kameler.
Deras frustration låg i att dom inte förstod vem som var ägaren, vem dom skulle köpslå med, betala, eftersom ingen av oss var man.

Då tänkte jag aldrig att det rörde sig om annat än att man önskades köpas till giftermål.
Eftersom man såg väldigt få kvinnor tänkte jag nog att många dött i barnsäng eller för att dom fick sämre mat/sjukvård, därav stort underskott på kvinnor. Jag förstod ju att dom "hölls gömda" var inomhus, men jag tänkte ändå aldrig att det var fråga om annat än 1 till 1 förhållanden.
I just Egypten, som är en av högborgarna för kvinnlig omskärelse, var jag nästan en månad utan att ha en susning om att något så vidrigt existerade.
(Nu har det funnits här under lång tid och vi tillåts inte reagera.)

Till mina funderingar.
Nu tänker jag att så länge det inte "märks" skulle dom tveklöst bedriva slavhandel med vita kvinnor också, så länge den vita/västerländska kvinnans hemland inte skulle bli upprört.
Finns det några tankar kring det?
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback