Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-04-18, 14:50
  #1
Medlem
Redgreys avatar
Jag skulle gärna vilja höra om era erfarenheter av alternativmedicinska metoder och vilka som hjälpte eller inte hjälpte er!

Jag har personligen haft goda erfarenheter av naprapater och kiropraktorer, och även en kinesiolog. "Min" naprapat har behandlat hopparknä vilket inte blev bättre efter flera år av konventionell sjukgymnastik, jag träffade en kiropraktor om falsk ischias som gjorde att jag inte kunde gå (vilket sjukvården viftade bort), och jag träffade nyligen en kinesiolog som vid första besöket fixade min krånglande käke som jag redan lagt över 10 000 på att fixa med konventionella metoder (bettskena och botox).

Har ni några solskenshistorier?
Citera
2017-04-24, 21:04
  #2
Medlem
Freixenets avatar
Flera av antroposofernas terapier har fungerat för mej.
Tex citronfotbad tar bort rinnande snuva och nästäppa.
Spenapsfotbad lindrar huvudvärk och spänningar.
Våtvarma röllekaomslag på levern stimulerar och hjälper matsmältningen.
För att nämna några. Dessa hade tydlig positiv effekt.
Citera
2017-04-27, 21:16
  #3
Medlem
TunderTarFyrs avatar
Mot influensa har jag förvånansvärt snabbt tillfrisknat av sprängtickate. Förebyggande fungerar även lindblomste mot influensa och förkylning, för mig.

Lindblom är även bra för magen.
Blodrot käkar jag när jag jag får diare, rännskita, och det stoppar upp på några timmar.

Hallonbladste ska vara bra för magen, men jag tycker det mest är ett gott te (om man plockar bladen precis när de slår ut).

Förra året fick jag en smärtsam mjukdelsskada i armen (efter ett äventyrsbad) med smärtor som förstörde sömnen på natten. Efter att ha läst i Lars Måsnsons örtabok från början av 1600-talet som rekommenderade dulcemara/besksöta mot "mörbultning" (den diagnosen stämde på mig) bestämde jag mig att (plocka och) testa, enligt doseringen i en bok av naturläkaren Raimo Heimo. Det fungerade mycket bättre än ipren! Men man ska följa doseringsanvisningarna för besksöta kan annars ge biverkningar. Läs på innan ni prövar.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback