Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-04-22, 12:06
  #13
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Ygeman måste få frågan om han känner förtroende för att rikspolischef Dan Eliasson är rätt man att leda polisens arbete med att spåra upp och utvisa papperslösa, med tanke på Eliassons tidigare uttalande. Att vi har en rikspolischef som tycker att det är upp till vars och ens samvete om man VILL lyda svensk lag och ange papperslösa till polisen är Ygemans och i slutänden Löfvens ansvar.

Absolut. Ansvar måste utkrävas. Framförallt politiker från sjuklövern har fått totalt oförtjänt beröm angående terrorattentatet. Sanningen är ju att det är DERAS politik som orsakat det vi ser idag. All kriminalitet, massvåldtäkterna, det islamistiska terrorattentatet i Stockholm. Dom har blod på sina händer!! Ändå gullas dom med och ges beröm i smutsmedia! Som lurar den naiva okunniga delen av svenska folket som läser skiten och tror på lögnerna.

Allt ifrågasättande har lämnats därhän. Polisen gjorde naturligtvis till stor del bra insatser under dagen. Men hur kunde gärningsmannen tillåtas ta tunnelbanan från platsen? Skadad, blod och jävlig. Massa personer såg människan sitta i sitt skick alldeles blodig.

Sen alla dessa illegala invandrare, tiggare, utvisningsbeslutade med flera. Man talar nu om 12.500 personer som är en siffra man kommit fram till att man gemensamt ska använda som propaganda. Det är inga jävla 12.500 personer. Det här har pågått i decennier och inte senaste åren, det är garanterat flera gånger så många som lever här illegalt och gömda på olika sätt. Det VET alla, men media och politikerna låtsas om något annat. Samtidigt väntas till och med denna grupp enligt PK-siffrorna växa till 50.000 närmaste åren. Lägg på en nolla så är vi uppe i troliga verkliga nivåer. Som förpestar vårt samhälle och står för en mycket stor del av kriminalitet och annat elände.
Citera
2017-04-23, 00:04
  #14
Medlem
8711s avatar
Angående en av punkterna jag tog upp inför debatten:

Citat:
JO: Socialtjänsten måste hjälpa polisen

Socialtjänsten måste lämna uppgifter om papperslösa till gränspolisen. Det slår justitieombudsmannen fast, skriver Sydsvenskan.

Metoden att hitta papperslösa genom socialtjänsten har lett till att barnfamiljer utvisats, och har fått kritik för att inte ta hänsyn till barnets bästa. Den JO-anmäldes av människorättsorganisationer och forskare på Malmö högskola.

http://www.aftonbladet.se/senastenyt...cle24760945.ab

Framgångsrikt enligt polisen. Det här bör Sverigedemokraterna trycka på i debatten och att det ska gälla på arbetsplatser, i tunnelbanan, på skolor, inom sjukvården och liknande också.
Citera
2017-04-27, 15:32
  #15
Medlem
8711s avatar
Imorgon fredag 28/4 klockan 9.00 är det dags för den aktuella riksdagsdebatten angående terrorattentatet i Stockholm. Det är Sverigedemokraterna som tagit initiativ till den aktuella debatten.

Se debatten och kommentera i tråden!
Citera
2017-04-27, 15:33
  #16
Medlem
8711s avatar
Hur många terrorister, islamistsympatisörer och grovt kriminella döljer sig i dessa siffror?

Citat:
I migrationsverkets senaste rapport räknas det med att Sverige kommer få över 50 000 nya illegala invandrare, alltså personer som stannar i landet trots att de fått utvisningsbesked, fram tills 2021.

Vi kan inte acceptera att personer befinner sig illegalt i vårt land. Sverigedemokraterna har presenterat en rad förslag på hur vi kan stoppa migrationskaoset. Med inre utlänningskontroller kan vi hitta och därefter avvisa invandrare som inte har rätt att befinna sig i Sverige.

Med riktiga gränskontroller kan vi avvisa asylsökande redan vid inresan, tillbaka till det säkra land de nyss befunnit sig i. Och i de fall en utvisning eller avvisning inte kan genomföras omedelbart ska personer hållas i förvar i stället för att i praktiken släppas fria att gå under ytan. - Paula Bieler

https://www.facebook.com/permalink.p...76246449160270
Citera
2017-04-27, 16:47
  #17
Moderator
Tinuviels avatar
Talarlista imorgon:
1 Anders Ygeman (S)
2 Beatrice Ask (M)
3 Adam Marttinen (SD)
4 Annika Hirvonen Falk (MP)
5 Johan Hedin (C)
6 Linda Snecker (V)
7 Roger Haddad (L)
8 Andreas Carlson (KD)

Debatten börjar som sagt kl 0900 och sänds direkt via riksdagens hemsida.
Citera
2017-04-28, 18:11
  #18
Medlem
8711s avatar
Sverigedemokraterna kommenterar aktuell debatt angående terrordådet i Stockholm

Citat:
Nu pågår en aktuell debatt om attentatet i Stockholm 7 april. Debatten har begärts av Sverigedemokraternas gruppledare i riksdagen Mattias Karlsson.

Detta sker även i samband med nyheten att terrordådet har skördat ett femte dödsoffer, då en 60-årig kvinna som vårdats på sjukhus avlidit under fredagsmorgonen.

Adam Marttinen, Rättspolitisk talesperson, kommenterar:

- Sverigedemokraterna har föreslagit att utlänningar som ska utvisas ska hållas i förvar i betydligt större utsträckning än vad som sker idag. Vi har också föreslagit som ensamt parti att säkerhetspolisen ska få mer resurser, bland annat för att hantera den situation som regeringen välkomnat med att släppa in 150 IS-terrorister i vårt land. Den som sitter misstänkt för terrordådet 7 april hade ett utvisningsbeslut och det hade inkommit information till säkerhetspolisen om misstänkta IS-sympatier. I vår värld är det rimligt att Säkerhetspolisen ska ha kontroll över personer som visat någon form av indikation på säkerhetshot och samtidigt står under ett utvisningsbeslut.

Adam Marttinen kommenterar:

- Personer som bedöms utgöra ett hot mot rikets säkerhet som ska utvisas med hjälp av lagen om särskild utlänningskontroll ska givetvis inte få röra sig fritt i vårt samhälle om Sverige inte lyckas utvisa personen. Finns det ett verkställhetshinder i ett utvisningsbeslut av en person som bedöms utgöra en risk för rikets säkerhet så ska denna person hållas i förvar.

http://www.mynewsdesk.com/se/sverige...ckholm-1940939
Citera
2017-04-28, 18:13
  #19
Medlem
8711s avatar
Här kan ni se den aktuella debatten på begäran av Sverigedemokraterna i efterhand:

https://www.riksdagen.se/sv/aktuellt...t-i-stockholm/
Citera
2017-04-28, 19:30
  #20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Det islamistiska terrorattentatet i Stockholm den 7 april väcker många frågor. Inte minst angående hur politiken slapphänt låtit detta ske genom att se igenom fingrarna med sådant som illegala invandrare och personer med utvisningsbeslut som inte utvisats och lever kvar i Sverige i flera




Citat:
Ursprungligen postat av ozznujen
En sak som jag tycker bör tas upp är om vi fortfarande skall gå på Dan Eliassons linje, att vi borde tänka noga över innan vi anmäler en person som inte uppehåller sig lagligt i vårat land.

(FB) Dan Eliasson i nytt politiskt utspel - har du samvete att anmäla illegala migranter?

Jag svarar er båda sålunda: Jag bevittnade i går KU - utfrågningen, initierad av SD, av Morgan Johansson, med anledning av hans uttalande i en intervju med DN efter rikspolischefens uttalande om partiet SD. ( Hoppas ni kommer ihåg.)

Nåväl, tydligen var det under utredning, och Morgan stöttade Eliasson. Det var detta som var nöten, att Morgan uttalade förtroende för Eliasson medan dennes uttalande var under utredning. Hängde ni med?

KU - utfrågningen var en parodi. Morgans redogörelse = 0. Antalet partier som ställde fråga till Morgan var 2 st! Samtliga uttalade med mimik och suckar hur löjligt allt var. Det fanns absolut inget intresse, bara skyldighet att genomlida spektaklet.
Allt p.g.a att det var initierat av SD. Ett parti de inte vill ta I med en tång, ens.

Allt finns på gårdagens Forum som kan ses på svt- play. Det är en sorglig historia i vår demokrati.

Jag tror nu, och befarar, att debatten i riksdagen kommer att uppvisa liknande scenario. Jag tror att angelägenhetsgraden ligger i att SD vill visa att de finns. Hoppas att Mattias Karlsson är i sitt esse.


Edit : Ursäkta att jag inte sett att det var i dag. Skall se det nu i efterhand. Sorry!
__________________
Senast redigerad av regnidagigen 2017-04-28 kl. 19:35. Anledning: Lägga till.
Citera
2017-04-28, 21:50
  #21
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av regnidagigen
Samtliga uttalade med mimik och suckar hur löjligt allt var. Det fanns absolut inget intresse, bara skyldighet att genomlida spektaklet.
Allt p.g.a att det var initierat av SD. Ett parti de inte vill ta I med en tång, ens.

Allt finns på gårdagens Forum som kan ses på svt- play. Det är en sorglig historia i vår demokrati.

Jag tror nu, och befarar, att debatten i riksdagen kommer att uppvisa liknande scenario. Jag tror att angelägenhetsgraden ligger i att SD vill visa att de finns. Hoppas att Mattias Karlsson är i sitt esse.

Edit: Ursäkta att jag inte sett att det var i dag. Skall se det nu i efterhand. Sorry!

Precis. Det är det som är problemet. Kolla bara den här debatten och den här tråden, det totala ointresset. Det är beroende av media tyvärr, när media inte gör en stor sak av det så blir det inget. Totalt ointresse från både media och folk för en så viktig debatt. Det var precis samma sak med debatten om sjukvårdskrisen som SD också tog initiativ till för några veckor sedan.
Citera
2017-04-28, 21:52
  #22
Medlem
Jag har sett och hört och mår illa och är mycket besviken men ej förvånad över all skitkastning på SD .

Ygeman betedde sig lägre än lägst. Samtidigt är jag besviken över om verkligen SD har skrivit motioner som han påstod.

Hyggligast var nog Ask och KD. Värst V och Mp. Väntat.

Detta spektakel talar mest om den situation som förekommer i vår riksdag. Högavlönade pajkastande mobbare.
Citera
2017-04-28, 21:54
  #23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Precis. Det är det som är problemet. Kolla bara den här debatten och den här tråden, det totala ointresset. Det är beroende av media tyvärr, när media inte gör en stor sak av det så blir det inget. Totalt ointresse från både media och folk för en så viktig debatt. Det var precis samma sak med debatten om sjukvårdskrisen som SD också tog initiativ till för några veckor sedan.

Se mitt inlägg ovan.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback