Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-04-18, 14:15
  #1
Medlem
Dr.Booms avatar
Kort info om mig
- Man i 20-års åldern, har styrketränat i ca 5 år regelbundet. Jag har aldrig varit särskilt stark av mig, jag brukar ligga på 70-80kg bänk (maxat 100kg), 110kg marklyft och 100-ish squats. Det har precis tagit slut mellan mig och en tjej vilket gör att jag får en väldigt träningsinspiration, för att komma på andra tankar. Förra gången det tog slut mellan mig och andra exet så gjorde jag en resa på -12kg och blev väldigt fit helt enkelt, så tanken är att det ska bli likadant den här gången nu när man har gått upp lite igen, fast ett litet mindre mål den här gången.

Mål
- Nu är det ca 6 veckor kvar till 1 Juni, så mitt mål är att gå ner 1 kg i veckan så totalt 6kg till 76kg, men känner jag då att det behövs gå ner fler kilon så gör jag ett nytt mål då.

Träning
- Jag ska upp på tidiga mornar innan jobb och köra minst 45m cardio, mest powerwalks men ska försöka löpa också om knäna tillåter det. Efter jobb så ska jag styrketräna på kvällarna. Alternativt att jag gymmar tidigt på morgonen istället. Målet är att styrketräna 5 gånger i veckan, samt powerwalks

Nuvarande mått
- Midja: 92cm
- Armar spända: 38cm
- Lår avspänd: 59cm

Vikt (Vart tagen efter frukost)
- 81,7kg

Kost
- Ska försöka äta varierat men kommer räkna kalorier, ska ligga på 1800kc/dag. Men det kommer bli mycket kyckling, broccoli och potatis.

Journalförande
- Tänkte att jag ska uppdatera varje tisdag med hur veckan har gått med träning och kost, kommer även ta nya mått och vikt då

Övrigt
- Tänkte att detta kunde vara en kul sak att journalföra här för första gången även om det så bara är jag som läser det, lets goooooo!
__________________
Senast redigerad av Dr.Boom 2017-04-18 kl. 14:28.
Citera
2017-04-18, 17:54
  #2
Medlem
Lycka till!
Citera
2017-04-25, 10:27
  #3
Medlem
Dr.Booms avatar
Okej först veckan avklarad!

Veckan har inte varit 100% bra med kost och träning men helt okej ändå, det har varit lite alkohol och god mat med vänner i helgen

Midja: 91cm (-1cm)
Vikt: 92,1. Verkar ha gått upp i vikt, vet inte hur, men kanske bara gick på toa före tidigare mått Men jag har minskat i midjan iallafall och det är det som spelar roll

Lår och armar tänkte jag att jag tar mått på varannan vecka istället
Citera
2017-04-25, 18:23
  #4
Medlem
10 kilos viktuppgång?
Citera
2017-04-25, 18:30
  #5
Medlem
Dr.Booms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wasdqwe
10 kilos viktuppgång?

Ops! 82,1kg ska det stå
Citera
2017-05-04, 12:02
  #6
Medlem
Dr.Booms avatar
Hade inte tillgång til våg och måttband i tisdags så jag tog mått idag istället

Vikt: 80,2kg
Mått midja: 89cm
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback