Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-02-07, 11:14
  #37
Medlem
sjalvebastedrangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2560p
"Sociala medier"? Brukar inte Flashback betecknas som en "hatsajt" i vanliga fall?

Hur som, välkommen omväxling

Precis min tanke. Roande att fb blev social media helt plötsligt.
Citera
2018-02-07, 12:04
  #38
Medlem
sojapojkes avatar
Även pedofila dödsknarkarnazister har sina ljusa sidor, tydligen.

Skämt åsido så är ReclaimYourMind en hjälte enligt mitt tycke och förtjänar att bli nominerad till årets hedersflashbackare.
__________________
Senast redigerad av sojapojke 2018-02-07 kl. 12:13.
Citera
2018-02-07, 12:07
  #39
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2560p
"Sociala medier"? Brukar inte Flashback betecknas som en "hatsajt" i vanliga fall?

Hur som, välkommen omväxling

Ja, när SVT brukar hävda att något har "väckt reaktioner på sociala medier", så handlar det inte om Flashbacktrådar med tusentals inlägg och en halv miljon visningar på kort tid, utan att 5-6 svenska politruker har kommenterat på Twitter. Väldigt udda artikel, faktiskt, även om sådana som SVT någon gång har nämnt att vissa avslöjanden har gjorts av flashbackdetektiver.
Citera
2018-02-07, 12:31
  #40
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Skulle vara kul att veta hur ofta våra poliser i Sverige faktiskt varit in på Flashback och faktiskt fått hjälp härfrån.
Kanske bara fått dem att tänka om eller annorlunda.
Någon som känner en polis och kan fråga?

Jag tror det är åtskilliga gånger.
Citera
2018-02-07, 12:38
  #41
Medlem
Nästan alla vet idag att det är till Flashback man vänder sig när man vill ha reda på hur saker och ting verkligen ligger till.

Jag är intresserad av ett antal ämnesområden och blir ibland själv förvånad över hur pass kvalificerade inlägg som görs på FB. Lär man sig att sålla agnarna från vetet så är FB en guldgruva av information och ett andningshål som hjälper folk att hantera den allt bistrare verkligheten.
Citera
2018-02-07, 12:54
  #42
Moderator
Siegfrids avatar
Medier och journalistik --> Flashback i Media
/Moderator
Citera
2018-02-07, 13:15
  #43
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tizzenizze
Nästan alla vet idag att det är till Flashback man vänder sig när man vill ha reda på hur saker och ting verkligen ligger till.

Jag är intresserad av ett antal ämnesområden och blir ibland själv förvånad över hur pass kvalificerade inlägg som görs på FB. Lär man sig att sålla agnarna från vetet så är FB en guldgruva av information och ett andningshål som hjälper folk att hantera den allt bistrare verkligheten.

Det är väl så jag också använder mig av Flashback, ser en nyhet på nätet och det som står är tio rader, söker på flashback och hittar de som kanske sett något eller bara har koll på staden där det hänt, en timme senare så vet man så mycket mer än på nyhetssajten där det fortfarande står "texten uppdateras fortlöpande"

Många gånger så kör de med sina försök till gratisjonarlister och hoppas att någon ska skicka in en bild som de kan använda eller bara någon info, är det negativt för invandrare så är det fake news och skrivs inte ut.
Citera
2018-02-07, 13:20
  #44
Medlem
kalkryggars avatar
Det jag saknar i artikeln är att dom ställer polisen mot väggen och utkräver ansvar för varför dom inte gjorde något på tipsen dom fick? Många pedofila brott under flera år och polisen får vetskap om det och gör inte någonting utan låter det fortsätta. Vad händer med det ???
Citera
2018-02-07, 13:20
  #45
Medlem
flaskborstes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sjalvebastedrang
Precis min tanke. Roande att fb blev social media helt plötsligt.

Praktexempel på att våra journalister är idioter. Flashback är ett publikt forum inte "social media" dvs inte en nättidning eller liknande. Jag misstänker att tjejens skrivande här på Flashback skulle ha censurerats bort på de flesta PK siterna som facebook och liknande. Så ännu en gång så är det fria ordet vinnare.

När det som anses PK idag ändras och det blir mer rumsrent att kritisera makthavarnas agerande att gi i Islams ledband så kommer Flashback att visa sig vara en ovärderlig hjälp att studera hur fakta och åsikter byggts upp genom åren.

Sanning kan göra ont och även skada enskilda MEN sanning är sanning och skall inte censureras. Censuren och inte minst självcensuren är väldigt farliga medel och yttrandefriheten måste försvaras till varje pris. Med livet som insats om det krävs.
Citera
2018-02-07, 18:54
  #46
Medlem
Mullrets avatar
Hen tackade Flashback idag. I direktsändning i tv ca 1830. Starkt !
Citera
2018-02-26, 16:17
  #47
Moderator
najass avatar
Trådar sammanfogade

/mod
Citera
2019-01-15, 07:30
  #48
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RadikalFail
Var med i tråden och det var ibland många hårda ord emot ts.
Men är glad att det gick vägen och är stolt över TS som ens startade tråden och bad om hjälp.
Jag läste den just.
Jag hittade ett radioprogram och tänkte fan sådär hette ju en tråd på flashback.

Jag såg dig och några till stötta. Flashback när det är som bäst. Tråden ser fin ut. Ni var i klar majoritet. Som killen säger så var det också lite tough love som fick honom att ta steget.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback