Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-04-21, 09:55
  #121
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MassimoMaximus
Jo, flera rapporter har gjort det. Bland annat OECD själva. Vad är det du inte förstår? Det här argumentet är redan begravt för längesedan.
Jag tror inte alls den diskussionen är död. Dock kan vi döda den här då jag inte argumenterar för att vi tjänar på invandrare utan endast att det inte är bevisat att vi inte gör det.
Citera
2017-04-22, 18:40
  #122
Medlem
OliverCromwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sagnej
Fast för att vara ärlig så belånar alla politiska partier i ALLA länder pengar. Med undantag av Nordkorea som trycker egna pengar.

Har inget att göra med om man är socialdemokrat, nationalist eller moderat. ALLA stater lånar pengar.

Det måste vara det absolut mest ignoranta som någonsin skrivits här på FlashBack. Du har så mycket fel på så många punkter trots att du bara skrev tre rader. Men låt mig försöka hjälpa dig.

1. Nordkorea tar visst emot bistånd.

2. Skulle Nordkorea "bara trycka sedlar" så skulle de bli som Zimbabwe, förresten ett annat land som också trycker sedlar.

3. Förresten! Samtliga länder trycker sedlar, till och med Sverige hör och häpna! Har du aldrig hört talas om Riksbankens 2%-inflationsmål?

4. Ja just det, nu är vi på rätt spår. Normen är alltså att i stort sätt samtliga länder trycker sedlar. Vissa mer än andra. Och det är så klart av ondo, precis som att skuldsätta sig (låna pengar) och höja skatter.

Det är nämligen de tre formerna för Staten att konfiskera pengar från folket. 1. Lån, 2. Skatt, 3. Sedelpress. Och ja, Sossarna är mästarna på detta. Högerpartiet var emot detta en gång i tiden, men det var då, numera kallar de sig Moderater och är en karbonkopia av Sossarna.
Citera
2017-04-22, 18:43
  #123
Medlem
OliverCromwells avatar
Hur mycket ska regimen satsa på I&I och Feminism? Dessa två områden verkar kunna sluka till sig abnormt stora mängder pengar.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback