Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-04-18, 04:52
  #1
Medlem
WykkedWitchs avatar
Låt oss tänka oss in i följande scenario:

Du ligger på lasarett för en alarmerande dubbelförgiftning. Döden hade dig i ett nästan oförtröttligt grepp. Det körs omkring provtagningsvagnar hela tiden och du tycker spontant mycket om alla som tar hand om dig. Ni skojar och du känner deras omsorg.
Plötsligt öppnas en dörr och en ny sköterska dyker upp.
Du känner instinktivt att denna människa kommer du aldrig att gilla, en sån människa som du aldrig kunnat hänga med nånstans. Party is over och det är som om luften gick ur den så mysiga stämningen
ni hade innan.

Är du särskilt skärpt och med exceptionellt väl utvecklad perceptionsförmåga eller bor du bara i en liten, liten värld full av värderingar?
Citera
2017-04-18, 05:35
  #2
Medlem
MLEs avatar
Kan en enda människa verkligen förstöra så himla mycket?!
Citera
2017-04-18, 05:43
  #3
Medlem
Pretorian1s avatar
Ja vad ska man säga, människor känner av varandras energier och kan på bara några ögonblick skaffa sig en relativt sanningsenlig bild huruvida en relation kommer utvecklas till något positivt eller negativt, beroende på en mängd faktorer.

På samma gång så har dom flesta människor fördomar mot andra individer baserat på yttre attribut. Något man ska vara väldigt försiktig med. Men kanske svårt att bemästra på ett vuxet sätt. Alltså att inte döma folk efter utseende.

Vissa attribut kan vissa människor ha en starkare negativ anknytning till än andra attribut som man har en positivare eller i alla fall mindre negativ anknytning till, baserad på tidigare erfarenheter.

Jag vill påstå att en människa kan både ha en skarp perceptionsförmåga samtidigt som man kan vara fördomsfull.
__________________
Senast redigerad av Pretorian1 2017-04-18 kl. 05:48.
Citera
2017-04-18, 05:44
  #4
Medlem
WykkedWitchs avatar
Du har väl hört talas om när teaterskådespelare tappar sugen för att det satt nån tråkig jävel längst fram i publiken?
Citera
2017-04-18, 06:20
  #5
Medlem
Hade jag legat inne på sjukhuset så hade jag försökt se behovet av vård.
Ifall jag hade ogillat en person i närheten så hade jag pragmatisk insett att vården är viktigare.

Jag kan inte tänka mig något annat.. personen är där för att sköta sitt jobb, att ta hand om mig.
Mitt känsloliv är föränderligt och kanske jag kommer framöver att gilla denna person
Ett ogillande har ingen effekt för mitt behov av vård. o jag kan strunta i mina känslor.
Citera
2017-04-18, 06:26
  #6
Medlem
MLEs avatar
Nja, jag brukar inte låta mig nedslås så snabbt. Men det är förvånansvärt hur vissa människor verkligen tycks skapa otrivsel och osämja. Egentligen behövs det inga krig, i bemärkelsen typ, "väpnade konflikter ", det är bara att skicka in en person, till det fientliga territoriet, en enda obeväpnad person räcker, och på väldigt kort tid så har dom i stort sett utplånat sig själva, pga diverse konflikter
Citera
2017-04-18, 08:52
  #7
Medlem
Jag skulle nog bryta ett ben och hoppas på att det var ett ännu mysigare party på ortopeden och att alla som jobbade där var snygga, kåta och trevliga blondiner som alla ville hänga med mig.
Citera
2017-04-19, 07:35
  #8
Medlem
mossaik-9s avatar
hon låter tråkig.
kanske hon vill ta på dem.
__________________
Senast redigerad av mossaik-9 2017-04-19 kl. 07:37.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback