Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-04-18, 10:15
  #13
Medlem
bergsturks avatar
Bard är lite rolig för han uttalar sig alltid tvärsäkert om digitala fenomen och internet. Samtidigt har han ganska dålig koll (inte lika dålig som drygidioten Bildt men fortfarande dålig). Här försöker han väl lansera sin gamla idé om "nätokrati", kan jag tänka mig, där det han beskriver får symbolisera "nätokratins" underklass.
Citera
2017-04-18, 12:29
  #14
Medlem
LeifD2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VWazz
Satt och glodde på ett intressant klipp där A.Bard siar om framtiden ur ett digitalt perspektiv och kommer in på Sverigedemokraterna. Han påstår i klippet att Sverigedemokrater eller övriga gnällspikar/bittra människor i första hand dras mot populistiska partier/utanför partier på grund av någon form av mobbning online, få FB-vänner, få insta-följare osv.

Vad tror ni om hans tankar? Börja kolla från minut 10 även om jag rekommenderar er att kolla hela då han har intressanta tankar.

https://www.youtube.com/watch?v=Wn3V3cz70fo

Stämmer inte alls med min erfarenhet. Snarast skulle jag påstå att det är motsatt. SD väljer har mer blandad kontakt med folk än PK-iter som bara verkar läsa varandras texter, umgås med andra PK-iter etc. SDare verkar också vara mer internationellt bevandrade.
Jag tror nog A Bard inte känner några SDare utan sitter och gissar och orerar om hur han vill att dom borde vara.
Citera
2017-04-18, 14:52
  #15
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hultabultan
Men den genomsnittlige sossen är en person i 70-80 års-åldern, som kanske läst i någon tidning att det finns något som heter internet.
Han har aldrig suttit vid något tangentbord, inte ens vid en gammaldags skrivmaskin.
Känner flera sådana som hela tiden ondgör sig på att det idag knappast finns några mobiler med enbart stora sifferknappar, helt utan några övriga funktioner.

Berättade för några sådana gamla sossar om ett mord som skett på deras hemort.
De blev oerhört konfunderade, när jag sade att att en somalier dödat en annan somalier.
-"Men hur fan kan du veta det, det har ju inte stått i tidningen"?
Konstigt nog så känner jag jättemånga sossar som har stenkoll på datorer, internet och hela den biten. Hade detta varit en amerikansk filmrättegång så hade jag rest mig upp och ropat "objection your honor, anecdotal speculation".
Citera
2017-04-18, 15:21
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VWazz
, få FB-vänner, få insta-följare osv.


Slår mig på knäna av skratt! Nog måste man vara utanför allt viktigt skeende och inte "hänga" med om man har få FB-vänner och få insta-följare. (Jag antar att Insta betyder kameramodellen Instamatic á la 1972. ) Jo,men så måste det vara. Att inget snille har tänkt på det tidigare.

Allt reellt sker på FB och/eller i Instamatic-världen! Allt utanför är ingenting att bry sig om.

Inte konstigt att många ungdomar är helt vilsna och oförberedda när de möter den brutala verkligheten. I princip måste man hålla dem i handen när de ska gå på toa för att pissa.
Citera
2017-04-18, 19:44
  #17
Medlem
VWazzs avatar
Somliga blir upprörda. Herregud, vad personligt det blir. Kan vissa känna sig träffade måhända? tihihih
Citera
2017-04-19, 04:23
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VWazz
Somliga blir upprörda. Herregud, vad personligt det blir. Kan vissa känna sig träffade måhända? tihihih

Om du syftar på mig så stämmer det exakt. Tack och lov!

Jag har noll FB-"vänner" och noll Instamatickameror. Möjligen finns det en i mitt föräldrahem med en oframkallad filmrulle från 1977. Får väl skicka ner den till Apportfoto.

Däremot är det ganska många som vill prata med mig när jag handlar på Coop eller Ica. Likaså under lunchen eller utepromenaden för att inte säga under alla, oftast småtråkiga, släktmiddagar.

För många ungdomar är den världen obekant eller rent av integritetskränkande då de i så fall skulle tvingas titta upp från mobilen och konversera på ett normalt sätt ansikte mot ansikte. Det skulle förmodligen riskera att bli ett tämligen andefattigt samtal.

TS försök till teori köper jag inte. Det finns faktiskt en värld utanför nätet som är reell och öppen för utforskning men bara om man vågar släppa sargkanten.
Citera
2017-04-19, 12:17
  #19
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VWazz
Satt och glodde på ett intressant klipp där A.Bard siar om framtiden ur ett digitalt perspektiv och kommer in på Sverigedemokraterna. Han påstår i klippet att Sverigedemokrater eller övriga gnällspikar/bittra människor i första hand dras mot populistiska partier/utanför partier på grund av någon form av mobbning online, få FB-vänner, få insta-följare osv.

Vad tror ni om hans tankar? Börja kolla från minut 10 även om jag rekommenderar er att kolla hela då han har intressanta tankar.

https://www.youtube.com/watch?v=Wn3V3cz70fo


Facebook dominerar inte det sociala livet för andra än de yngre och många, de flesta vill jag påstå, berör inte politik ännu mindre sina egna sympatier. Vanligen för att de flesta umgås med andra som har andra sympatier och då är man neutral i samtalen om politik.

Själv har jag det bekvämt alla vet vad jag sympatiserar med så jag slipper missionera och tjata om invandringens negativa sidor, som de flesta redan vet om. Det är när man personligen upplever dessa negativa sidor man byter parti.

Bara att berätta att ni är sverigedemokrater så löser sig resten. Det är ändå väldigt få som har rabiata feminister i vänskapskretsen värda att behålla. Dom försvinner givetvis.

Eftersom man kan räkna med att vara fjärde person är sverigedemokratsympatisör så kommer man att upptäcka att många börjar bli trevliga mot er i kvarteret där ni bor efter att ni kommit ut ur garderoben. Då vet ni att det finns många många fler.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback