Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-04-17, 23:58
  #1
Medlem
Hej! Jag har blivit jätte svag för samer senaste tiden och vet inte riktigt varför, min teori är att det har med deras klädsel att göra och att jag gillar det samiska språket. Men min fråga är hur kan jag komma i kontakt med med några samer? Känns ganska fel att skriva till en sam på Facebook "hej jag är svag för samer" har ni några tips på hur jag kan gå till väga? Detta är hundra procent seriöst. Vet inte om jag palaseade min tråd i rätt kategori
Citera
2017-04-18, 01:06
  #2
Avstängd
Är du kvinna eller man ?
Tror det bäst att ställa sig i Piteå vid skotter affären och jojka

Ta kontakt med dem det är ju det du vill handlar bara om att våga
Gå med i någon förening och pröva på turrista där.


Det kan vara en släng av YouTube sjukan man tittar på något mycket och blir fasinerad sen lägger sig det.
__________________
Senast redigerad av jeerkerr 2017-04-18 kl. 01:15.
Citera
2017-04-18, 01:11
  #3
Medlem
sonofnatures avatar
Finns ju säkert någon same förening i din stad. Fika å prata minnen osv

Vet ärligt ej vad en same förening gör. Syr å pysslar kanske

Gå med där å träffa samer
Citera
2017-04-18, 09:01
  #4
Medlem
RadikalFails avatar
Flytta till Lappland så lär du säkert hitta någon. Gällivare har många samer och likaså Jokkmokk. Detta är två ställen jag vet av erfarenhet finns många samer. Finns säkert andra ställen också.
Citera
2017-04-18, 09:13
  #5
Medlem
snivlems avatar
va härligt det låter...det ligger nära min fetisch faktiskt..jag är svag för tjejer som snackar både norrländska och svensk-finska eller med finsk brytning.

jag läste att du hade skaffat bil nyligen...då föreslår jag att du tar dig en roadtriå på semestern och utforskar lappland.
Citera
2017-04-18, 10:24
  #6
Medlem
Krocketklubbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RN30
Hej! Jag har blivit jätte svag för samer senaste tiden och vet inte riktigt varför, min teori är att det har med deras klädsel att göra och att jag gillar det samiska språket. Men min fråga är hur kan jag komma i kontakt med med några samer? Känns ganska fel att skriva till en sam på Facebook "hej jag är svag för samer" har ni några tips på hur jag kan gå till väga? Detta är hundra procent seriöst. Vet inte om jag palaseade min tråd i rätt kategori

Grattis, du har precis fått upp ögonen för Sveriges mest inavlade genpool. Ha även i åtanke att dom toppar statistiken på antal självmord per folkgrupp sett.

Du får ju dock ensamrätt att köra motocross på fjället och flyga helikopter på skattebetalarnas bekostnad så det är inte bara negativt. Lycka till och säg inget dumt för då blir det EU domstolen.
Citera
2017-04-18, 10:27
  #7
Avstängd
Har länge haft en dragning till kurdiska tjejer så förstår vad du menar. Dom känns heroiska på något sätt. Jag tror du får ge dig iväg till Norrland helt enkelt!
Citera
2017-04-18, 23:16
  #8
Medlem
Onan-erarens avatar
Min polare fantiserade ett tag om grönländskor, Okej men att åka till Grönland bara för att provköra några grönländskor vet jag väl inte, det är ju typ skitstort med jätte lite folk å sten å is, är detta en fas du genomgår. Inget illa om samer i sig de bor ju i alla fall i Sverige
Citera
2017-04-18, 23:24
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snivlem
va härligt det låter...det ligger nära min fetisch faktiskt..jag är svag för tjejer som snackar både norrländska och svensk-finska eller med finsk brytning.

jag läste att du hade skaffat bil nyligen...då föreslår jag att du tar dig en roadtriå på semestern och utforskar lappland.

Skönt att höra att man inte är helt ensam japp ny bil blev det för inte så länge sen, blir att fimpa Thailand semestern och åka till Norrland istället då
Citera
2017-04-18, 23:26
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sonofnature
Finns ju säkert någon same förening i din stad. Fika å prata minnen osv

Vet ärligt ej vad en same förening gör. Syr å pysslar kanske

Gå med där å träffa samer

Idén är inte dum, problemet är bara att jag bor en bra bit från Norrland :/
Citera
2017-04-18, 23:33
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elkbrewsjukommafem
Har länge haft en dragning till kurdiska tjejer så förstår vad du menar. Dom känns heroiska på något sätt. Jag tror du får ge dig iväg till Norrland helt enkelt!

Ska göra det lycka till med att hitta en fin kurdisk kvinna du med
Citera
2017-04-18, 23:44
  #12
Medlem
Pfaltzs avatar
Om TS har samer som fetisch, så skulle kanske tråden nedan vara av intresse?

(FB) Jag har blivit delägare till en uppstoppad same.

Vekar vara till salu. Slå till, så är du aldrig ensam.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback