Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-04-17, 23:30
  #1
Medlem
Jag är så förbannad nu. För ett år sedan drygt så tappade jag min acer V7 i golvet och skärmen sprack så det gick inte att använda den. Den har varit avstängd i ett år drygt nu och idag när jag sätter igång den och kopplar den till TVn så ser jag att den installerat windows 10 och tagit bort min gamla användare och alla filer som jag hade i tidigare windows. Dom är helt borta och jag vet inte vad jag ska göra nu.... använder exsiterar inte längre utan det är en helt ny användare med fabrikinställningar utan några filer alls på datorn.

Vad kan jag göra???? Finns det något sätt att få tillbaka filerna? Har aldrig säkerhetskopierat eller liknande.
Citera
2017-04-18, 00:14
  #2
Medlem
Servals avatar
Kolla C:\Windows.old
Citera
2017-04-18, 02:11
  #3
Medlem
Stygian-Vistas avatar
Fint med forcerad uppdatering och dataförlust, lider med dig TS men nu lärde dig två läxor.
- Aldrig ansluta en maskin som varit ur drift mot nätet om ditt primära mål är att extrahera data.
- Ta frekventa backuper.

Vet inte hur mycket du kan om datorer men hoppas du ännu inte är uppkopplad med den olycksdrabbade maskinen (risk att du skriver över det data som går att rädda). Den ska absolut inte vara ansluten mot nätet i nuläget. Behöver du surfa efter mer info/guider så gör det från annan enhet. Lyckas du inte återställa själv finns det både duktiga privatpersoner och företag som kan bistå.
Citera
2017-04-18, 06:46
  #4
Moderator
Snuffelbutts avatar
Hårdvara > Windows

Hårdvara: PC --> Programvara: Windows
/Moderator
Citera
2017-04-18, 12:39
  #5
Medlem
Man har 30 dagar på sig att ångra uppdateringen. Efter det raderas Windows.old mm. I sökrutan i Windows kan du skriva återställning för att hitta inställningen.

Om den uppdaterades för 1 år sedan när du inte hade något bild så är du rätt såld och får gå efter Stygian-Vista råd.

Du får hoppas att nått recovyer/räddnings program kan få tillbaka något. Du får inte heller installerar något.Det räcker att man startar tex webbläsaren och börja surfa för att den ska börja spara tillfälliga filer.
__________________
Senast redigerad av panpo98 2017-04-18 kl. 12:46.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback