Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-04-19, 23:01
  #13
Medlem
Herr Larssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moistpunk
Sedan December 2014, slutade 20e Mars 2017 och har tagit ut 7 veckors betald semester under hela perioden. Har 28 semesterdagar kvar att ta ut så förstår inte? Ingen förskottssemester har utnyttjas.

Edit: En månad efter uppsägning borde ersättningen komma in? Så är det ju för alla?
Om du tog ut 3 veckor under 2016, så har du rimligen tagit ut 4 veckor under 2015? Eftersom semesterersättning om 12 % är baserat på ett års arbete, så måste du rimligtvis tagit detta som ett förskott.

Ja din slutersättning borde komma med slutlönen en månad senare från din uppsägning, har du haft förskottslön kan denna dröja en vecka p g a korrigeringar.

Varför inte ringa lönekontoret hos tidigare arbetsgivare och höra dig för?
__________________
Senast redigerad av Herr Larsson 2017-04-19 kl. 23:09.
Citera
2017-04-20, 15:07
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Larsson
Om du tog ut 3 veckor under 2016, så har du rimligen tagit ut 4 veckor under 2015? Eftersom semesterersättning om 12 % är baserat på ett års arbete, så måste du rimligtvis tagit detta som ett förskott.

Ja din slutersättning borde komma med slutlönen en månad senare från din uppsägning, har du haft förskottslön kan denna dröja en vecka p g a korrigeringar.

Varför inte ringa lönekontoret hos tidigare arbetsgivare och höra dig för?

Ringde lönekontoret idag. Enligt dom har de inte fått någon som helst registrering om att jag blivit uppsagd och att jag haft olovlig frånvaro under en månads tid. Hörde av mig till min tidigare chef och nämnde att jag inte blivit registrerad som uppsagd. Tydligen har inte mitt kontrakt ens skickats in i rätt ordning. Gick in och skrev på och skickade kontraktet vidare på posten. Förhoppningsvis får jag ersättningen tillsammans med min slutlön. Helt absurt detta...
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback