Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-04-17, 20:43
  #1
Avstängd
Hej jag har en Yamaha Aerox Naked 2016. Jag tycker att den går riktigt segt jämför med andra moppar(Min är original från affär och dem jag jämfört med är det också).

Min Aerox toppar exakt 45km/h och i motvind 44km/h. axet är inte värdelöst men inte bra!

Jag funderar på att skaffa mig ett rör till moppen(som ser ut som orginalröret) och sedan plugga ur det röret för att få bättre ax och kanske bättre topphastighet.

Jag vill trimma den så den går 52km/h och jag vill ha bättre ax. Så jag kommer att behålla v-ringen för utan den går den för fort.

Nu till min fråga:

Hur mycket bättre ax och topphastighet kommer moppen få med bara ett urpluggat rör. Kommer den gå lika bra(eller bättre)än andra scootrar som t.ex Speedfight 4 total(original)
Citera
2017-04-18, 00:31
  #2
Medlem
Jabbockss avatar
Meh... Om du väl ska trimma så dra V-ringen, kapa blindtarmen och byt till lite lättare vikter
Billigt och lätt trim!
Citera
2017-04-18, 17:48
  #3
Avstängd
Förgasarinställning Aerox naked 2017

Hej jag tycker att min aerox går lite segt och förlorar mot kompisarnas moppar(original).
Jag vill inte trimma jag vill bara få upp den i 52 (som den får gå i) för just nu går den knappt 44

Kan man ändra i förgasaren t.ex nya munstycken så att den går bättre?
Citera
2017-04-18, 21:10
  #4
Medlem
Jabbockss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 123456789101010
Hej jag tycker att min aerox går lite segt och förlorar mot kompisarnas moppar(original).
Jag vill inte trimma jag vill bara få upp den i 52 (som den får gå i) för just nu går den knappt 44

Kan man ändra i förgasaren t.ex nya munstycken så att den går bättre?

Om den går bra ska du inte ändra något munstycke.

För att den ska gå fortare måste du ta bort någon strypning eller köpa något trim. Lättare än så kommer du inte undan.

Väldigt svårt att trimma en moped så lite

Det du kan pröva om du vill att den ska gå lite fortare är att byta till lite lättare vikter om du inte vill dra någon strypning.

Har själv alltid dragit v-ringen, så vet inte hur fort en aerox kan gå med v-ring
Citera
2017-04-19, 14:57
  #5
Medlem
Pröva dra v-ringen och se hur snabbt den går utan. går den för snabbt så kan du köpa en ny v-ring som är hälften så bred. då kommer den bara få lite extra hastighet. sen byt variatorvikter, men du kan pröva ta ut hälften av dina variatorvikter och se hur den går.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback