Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-04-17, 18:42
  #1
Medlem
Hillbilly98s avatar
Kan det möjligt vis vara så att Alexander Karelin betalade för att vinna?
Inte själva Alexander Karelin men kanske idrottsföreningen i Ryssland kanske betalade hans motståndare för att vinna?
Många matcher ser väldigt lätta ut för honom och hans motståndare låter honom nästan göra vad han vill mot dom......Är brottare själv så jag vet ju hur det är ute på mattan men ändå......
Många människor kommer säkert hata mig för detta men det är värt för ett svar.
Vad tror ni?
2017-04-17, 18:51
  #2
Medlem
Spenneths avatar
Fråga Thomas Johansson. Han borde ha blivit rik då.
2017-04-17, 19:20
  #3
Medlem
Nä jag tror faktiskt att han var så överlägsen, karelinlyftet är ju egentligen inte omöjligt men nära nog. Han lyfte motståndare som om de var trasdockor och i supertungvikt bör du inte kunna det.
Råstyrka och kanske lite skräck gjorde att han vann.
Vissa brottare kanske "visste" att de skulle förlora så de gav inte allt i matchen.

Tror Tomas Johansson sagt att Karelin var sjukt stark och den bäste brottaren. Att det gjorde riktigt ont att möta honom.
2017-04-17, 19:55
  #4
Medlem
Pocarisweats avatar
Är brottare sedan 30 år (Främst Grekisk-Romersk stil) och kan bara säga att det spelar ingen roll om du tränar brottning bara för att kunna ge en korrekt analys. Det finns 9-åringar som brottas och det ger inga cred bara för att du råkar vara brottare. Finns mängder journalister som antagligen vet mer om brottning än majoriteten av brottare själva. Så var ödmjuk inför det faktumet.

Angående Karelin så vet vi att han enligt egen utsago tränade mer under en dag än vad hans motståndare gjorde under hela sina karriärer. Detta är såklart skitsnack men att han var en ytterst explosiv brottare med galen fysik som antagligen var ett resultat av dåtidens sovjetiska icke-existerande regulationer av substanser, samt en genetik många skulle drömma om.

Karelin var ett namn. En instutition inom brottningsvärlden och precis som i alla andra sporter så är psykologi någonting som är sjukt avgörande. Att bara veta att man skulle ställas mot Karelin gjorde antagligen många jävligt pissnödiga. Tomas Johansson var bara en i raden som fick smaka på Karelin, trots att han var dopad (Johansson alltså. Karelin också säkerligen).

Så jag tror absolut inte att han eller någon i hans stab pysslade med läggmatcher. Ge oss mer kött på benen. Länka videos där du tycker det ser ut som att han blivit betald. Att häva ur sig sådana saker är jävligt respektlöst mot en så pass stor man inom den idrott du säger dig själv utöva.
2017-04-17, 21:13
  #5
Medlem
Hillbilly98s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pocarisweat
Är brottare sedan 30 år (Främst Grekisk-Romersk stil) och kan bara säga att det spelar ingen roll om du tränar brottning bara för att kunna ge en korrekt analys. Det finns 9-åringar som brottas och det ger inga cred bara för att du råkar vara brottare. Finns mängder journalister som antagligen vet mer om brottning än majoriteten av brottare själva. Så var ödmjuk inför det faktumet.

Angående Karelin så vet vi att han enligt egen utsago tränade mer under en dag än vad hans motståndare gjorde under hela sina karriärer. Detta är såklart skitsnack men att han var en ytterst explosiv brottare med galen fysik som antagligen var ett resultat av dåtidens sovjetiska icke-existerande regulationer av substanser, samt en genetik många skulle drömma om.

Karelin var ett namn. En instutition inom brottningsvärlden och precis som i alla andra sporter så är psykologi någonting som är sjukt avgörande. Att bara veta att man skulle ställas mot Karelin gjorde antagligen många jävligt pissnödiga. Tomas Johansson var bara en i raden som fick smaka på Karelin, trots att han var dopad (Johansson alltså. Karelin också säkerligen).

Så jag tror absolut inte att han eller någon i hans stab pysslade med läggmatcher. Ge oss mer kött på benen. Länka videos där du tycker det ser ut som att han blivit betald. Att häva ur sig sådana saker är jävligt respektlöst mot en så pass stor man inom den idrott du säger dig själv utöva.

Vad jag menade med att det såg för lätt ut så menade jag på att när man själv är och tävlar så är det aldrig så lätt som det såg ut att vara för Karelin och jag har aldrig sett någon som dominerar sina motståndare som Karelin, inte ens Lopez.

Jag har all respekt för Karelin. Tror ju inte själv att han betalade för att vinna, det var mest lite tänkande utanför boxen så att påstå att han har gjort det har jag absolut inte gjort.

Att du tycker det är så respektlöst som du säger att det är är ju lite långt att gå....Det var ju bara en spekulation. Om allting skulle vara så respektlöst som du säger att detta är så skulle aldrig någon fått fram svar ju?
2017-07-08, 10:59
  #6
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Nej det tror jag inte. Karelin var väl som Mike Tyson på den tiden när han var som bäst. Motståndarna var livrädda och slagna redan på förhand kan jag tänka mig.
2017-07-28, 11:42
  #7
Medlem
Dopad, sannolikt. Läggmatcher aldrig!

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback