Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-04-17, 17:36
  #1
Medlem
Chili-cheese19krs avatar
Jag har vill starta en egen sportbutik. Lokalen och finansiering är ordnad och redo. Det är nu eran hjälp behövs.

Jag behöver köpa in sport kläder, skor och accessoarer till ett bra pris.
Märken som är av intresse är Nike,Adidas,Puma,Reebook, Diadora, Umbro, Lacoste med mera.
Har kikat lite på Ebay men det är svindyrt så jag behöver nu lite tips.

- Hur kommer jag i kontakt med sportgrossister?
- Nyttiga hemsidor?
- Någon som har erfarenheter och vill dela med sig?





Alla negativa kommentarer undanbedes
Citera
2017-04-17, 17:41
  #2
Medlem
FreeBirdSeeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chili-cheese19kr
Jag har vill starta en egen sportbutik. Lokalen och finansiering är ordnad och redo. Det är nu eran hjälp behövs.

Vad är det som gör att jag ska handla hos dig och inte hos Intersport som troligtvis erbjuder bättre priser på samma produkter som du kommer att sälja?
Citera
2017-04-17, 17:46
  #3
Medlem
Chili-cheese19krs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FreeBirdSeed
Vad är det som gör att jag ska handla hos dig och inte hos Intersport som troligtvis erbjuder bättre priser på samma produkter som du kommer att sälja?

Svenska sportbutiker har dem senaste 10 åren gått ner sig ordentligt. Dåligt smak/utbud av sportkläder och skor samt skyhöga priser. Jag vet vad som attraktivt och min sportbutik kommer utan tvekan bli en succe om jag bara får tag i grossister jag kan välja och vraka i.
Citera
2017-04-17, 17:48
  #4
Medlem
VanligtNamns avatar
Att starta en sportbutik idag är nog jävligt svårt om du inte riktar in dig på någon specialgrej som inte finns i vanliga butiker.

Känns lite som att starta en hamburgerkedja. Visst kan du lyckas med det, men i slutändan kommer du inte kunna växa som företag då det redan finns ett antal etablerade företag av samma typ.
Citera
2017-04-17, 17:56
  #5
Medlem
Chili-cheese19krs avatar
Somsagt alla negativa kommentarer undanbedes. Affärs iden är solklar likaså finansieringen och lokalen. Sportbutiken skall vara på lokalnivå och att bli en ny "stor" sportkedja är inte målet. Kundkretsen finns också redo och jag vet vad som säljer. Ingen som känner till någon grossist, Sverige samt utomlands fungerar utmärkt så länge utbudet och priset är rätt så att säga.
Citera
2017-04-17, 18:04
  #6
Medlem
olasvenssons avatar
Vilken stad ska butiken ligga i?
Citera
2017-04-17, 21:44
  #7
Medlem
Kambodja.mp3s avatar
Kan du inte kontakta företagen vars produkter du önskar inhandla? Kontakta respektive företags support och fråga hur du går tillväga för att bli återförsäljare.
Citera
2017-04-17, 23:10
  #8
Medlem
8bitrages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chili-cheese19kr
Somsagt alla negativa kommentarer undanbedes. Affärs iden är solklar likaså finansieringen och lokalen. Sportbutiken skall vara på lokalnivå och att bli en ny "stor" sportkedja är inte målet. Kundkretsen finns också redo och jag vet vad som säljer. Ingen som känner till någon grossist, Sverige samt utomlands fungerar utmärkt så länge utbudet och priset är rätt så att säga.

Salomon t.ex. kan du ringa direkt till och handla av...


Men, seriöst, "Alla negativa kommentarer undanbedes", du lär väl kunna motivera och argumentera för din sak om du är så säker på den?

Hur är kundkretsen "redo"?
Varför vet du vad som säljer bättre än intersport, teamsportia, stadium, xxl o.s.v.?

Hur i helvete kan du vara så självsäker på att butiken kommer fungera men vara så okunnig så du inte ens vet hur du får tag på en grossist och dessutom sitter och kollar på eBay(!) för att köpa in saker?

Vad är du, 19?
Citera
2017-04-23, 07:22
  #9
Medlem
Tror det kan funka bra.
Kolla på alibaba eller aliexpress. Du får nog bra pris om du beställer mycket.
Citera
2017-04-23, 07:41
  #10
Medlem
http://www.sportfack.se har ett register över endel leverantörer.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback