Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-04-17, 13:42
  #1
Medlem
Jabbockss avatar
Hej!

Jag har en 13' MacBook Air från 2015 som jag fått från skolan som hjälpmedel till mina studier.
Är tvungen att ha Windows på datorn eftersom vi har vissa program som kräver just det.

Men nu är det så, som jag nämnde i rubriken, att datorn crashar och startar om typ varenda gång, men ibland crashar den inte alls och det funkar det hur bra som helst.
Verkar helskumt.

Har omformaterat datorn en gång, men utan resultat

Vad tror ni felet kan vara?

Kör Windows 8 via programmet VirtualBox.
Citera
2017-04-17, 17:28
  #2
Medlem
studioxswes avatar
Ingen aning, du kanske ska kolla på hur mycket minne du tilldelat, andra inställningar i virtualbox?

Kör Windows 10, både på min hackintosh och min MacBook Pro - fungerar superbra. Testa att köra Vmware (finns gratis demo) och se om det blir någon skillnad?
Citera
2017-04-17, 19:12
  #3
Medlem
Jabbockss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av studioxswe
Ingen aning, du kanske ska kolla på hur mycket minne du tilldelat, andra inställningar i virtualbox?

Kör Windows 10, både på min hackintosh och min MacBook Pro - fungerar superbra. Testa att köra Vmware (finns gratis demo) och se om det blir någon skillnad?

Har tilldelat halva min hårddisk till windows så minnet borde det inte vara något problem med och inte RAMen heller.
Ska kolla inställningarna på Virtualboxen ändå.

Grejjen är ju att det har funkat klockrent tidigare innan jag om-installerade datorn eftersom den blev så laggig. Efter det så har den börjat bete sig skumt.

Ska checka Vmware, men är verkligen inte sugen på nå windows 10

Tack för svar!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback