Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-04-17, 11:51
  #1
Avstängd
Råkade ha tomatplantorna för nära elementet ett tag och nu ser dom ut att ha skrumpnat ihop och bladen är alldeles torra.

Kan jag rädda dom på nåt sätt eller är dom helt döda? Dom hänger ner och kännt på själken som fortfarande efter 24 timmar är mjuk och verkar ha vatten i sig.

Dessa är 3,5-7 cm höga
Citera
2017-04-17, 11:54
  #2
Medlem
Briasccas avatar
Det är kört för de här plantorna. Bara att börja om med nya kärnor. Du bör ha ny fräscha plantor om 14 dagar.
Citera
2017-04-17, 11:54
  #3
Medlem
Krocketklubbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meskonin123
Råkade ha tomatplantorna för nära elementet ett tag och nu ser dom ut att ha skrumpnat ihop och bladen är alldeles torra.

Kan jag rädda dom på nåt sätt eller är dom helt döda? Dom hänger ner och kännt på själken som fortfarande efter 24 timmar är mjuk och verkar ha vatten i sig.

Dessa är 3,5-7 cm höga

Jag brukar vattna mina plantor om dom har blivit torra, pröva med det.
Citera
2017-04-17, 12:05
  #4
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Krocketklubba
Jag brukar vattna mina plantor om dom har blivit torra, pröva med det.

jo dom har ju vatten med det var ju liksom att uttervärmen blev för stark och inte att jorde var torr
Citera
2017-04-18, 10:11
  #5
Medlem
Krocketklubbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meskonin123
jo dom har ju vatten med det var ju liksom att uttervärmen blev för stark och inte att jorde var torr

Har du uttrar som värmer dom!? Det kan inte vara bra för någon växt?
Citera
2017-04-18, 10:37
  #6
Moderator
evilhoneys avatar
Har de bara blivit lite slaka så kan det gå vägen att vattna dem och byta plats så de inte bränns i fortsättningen. Du märker ganska snabbt om de repar sig eller inte.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback