Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-04-17, 10:01
  #1
Medlem
Picamagpies avatar
Ovanligt tycker jag att kvinnor misshandlar kvinnor.
http://www.expressen.se/gt/just-nu-f...e-pa-sparvagn/
Citera
2017-04-17, 10:44
  #2
Medlem
Sardinbruss avatar
Citat:
Tumultet startade när en kvinna bad en annan kvinna att sänka volymen på sin musik.

Då gick den musikspelande resenären till våldsam attack.

– Kvinnan ska ha bett den andra kvinnan att sänka musiken. Då blir hon misshandlad, säger polisens presstalesman Tommy Nyman.

Ja, vad rör det sig om för slags busiga tjejer?

Ps. TS - citera artiklar du länkar till.
Citera
2017-04-17, 10:46
  #3
Medlem
SingMeToSleeps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picamagpie
Ovanligt tycker jag att kvinnor misshandlar kvinnor.
http://www.expressen.se/gt/just-nu-f...e-pa-sparvagn/

Det hör nog inte till vanligheterna, nej. Vagnarna är utrustade med kameror så det blir nog fällande dom får vi hoppas.

Korsvägen till Sahlgrenska, antagligen sexan eller åttan då. Två linjer som är välkända slödder-transporter. Kan det vara zigenare? Dom brukar sitta på vagnen och ställa till med ofog. Eller är det inhemsk hets?

För övrigt anser jag att Västtrafik bör förstöras.
Citera
2017-04-17, 11:23
  #4
Medlem
Det sker inte så ofta nej, men blev inte chockad av nyheten precis. Det är ju enklare för en kvinna att misshandla en kvinna än att misshandla en man.

Tror kvinnan är lite psyko som inte kan hantera att någon säger till henne.
Citera
2017-04-17, 11:28
  #5
Medlem
Dr.Krankentots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BersekPotato
Det sker inte så ofta nej, men blev inte chockad av nyheten precis. Det är ju enklare för en kvinna att misshandla en kvinna än att misshandla en man.

Tror kvinnan är lite psyko som inte kan hantera att någon säger till henne.

Säkert inte den enda kvinnan med sånt humör.
Citera
2017-04-17, 11:32
  #6
Medlem
DragonOnWall8s avatar
Intressant att veta om det var "live musik", eller från högtalare?
Hur som haver,
Sverige är redan kört i botten när det kommer till lag & ordning samt allmän hyfs.
Citera
2017-04-17, 11:45
  #7
Medlem
Qebuis avatar
Tänkte direkt på tiggarpack, men har å andra sidan sällan sett dessa spela musik (förutom skiten med dragspel osv) ur högtalare/hörlurar. Tänker mig mer kaxiga blattetjejer i tonåren.
Citera
2017-04-17, 12:03
  #8
Medlem
BaraBiffens avatar
Gais vs IFK-brudar? Hört att det förekomet tjejfirmor i GBG.
Citera
2017-04-17, 12:06
  #9
Medlem
Gift44s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qebui
Tänkte direkt på tiggarpack, men har å andra sidan sällan sett dessa spela musik (förutom skiten med dragspel osv) ur högtalare/hörlurar. Tänker mig mer kaxiga blattetjejer i tonåren.
Har svårt att tänka mig två ziggiskvinnor gå bärsärk offentligt.. mycket möjligt att det är blattetjejer men kan även tänka mig ett scenario med ett par pundarbrudar som återupplever sin ungdom och blir skitförbannade när nån tant stör deras bubbla.
Citera
2017-04-17, 12:42
  #10
Medlem
eireanns avatar
Framgår det någonstans om de tre offren kände varandra eller hoppade två främmande kvinnor in för att hjälpa det första offret?
Det skulle vara intressant att veta åldern på de inblandade.
Citera
2017-04-17, 12:54
  #11
Medlem
retepm.s avatar
Luktar berikare lång väg. Lättkränkthet och impulsivt beteende är ju deras grej.
Citera
2017-04-17, 13:33
  #12
Medlem
Jag var på spårvagnen på väg till jobbet, det var en ytterst märklig situation.
Lyssnade själv på musik så uppfattade inte hela konversationen, det rörde sig om en äldre dam med sin hund och en väldigt aggressiv tjej på dryga 20 år.

Damen bad den yngre att sänka musiken och ta ner fötterna från sätet, varpå tjejen och hennes kompis börjar svära. Sen vräker den andre tjejen ur sig om damens hund brukar slicka hennes könsorgan och då blir damen helt ställd och får ur sig ett "jävla oförskämda idiot" och då exploderar tjejen som lyssnade på musik.

Vill inte out:a mig själv men jag och en till kvinna ställde oss i vägen efter att kvinnorna misshandlat och sparkat flera som försökte stoppa bråket samt damen i fråga.

Var ganska brutalt faktiskt, jag satt längre bråk och trodde inte det skulle eskalera så pass så kom in i situationen ganska sent. Den äldre damen blev dragen i håret, ena tjejen smällde till hunden på nosen och hon fick även öl hälld över sig.

Spårvagnsföraren var otroligt passiv, ingen reaktion alls trots allt tumult och jag har själv skrivit ett argt mail till Västtrafik.

De som misshandlade damen såg väldigt unga fast väldigt nedgångna ut, de vräkte ur sig några rasistiska ord mot kvinnan och hennes hudfärg. Typiska pundarbrudar.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback