Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 9
  • 10
2017-04-18, 22:04
  #109
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fogster
Vad för slutsats kan man dra av detta?

Att människor som sätter sig ned och skriver en artikel om positiv utveckling till följd av ett terrordåd är onda människor. Offren tillåts inte vara offer utan används som brickor i en klämkäck kampanj för att försäkra tillgången på svenska offer också i framtiden.
Citera
2017-04-21, 11:18
  #110
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Du ser en regering som omvändes under galgen. Jag ser en regering som tog ansvar för landet i ett akut läge när den borgerliga oppositionen i stället fortsatte att käbbla inbördes och dra benen efter sig. Kunde regeringen ha agerat tidigare? Visst, men det viktiga är trots allt att de agerade.

Huruvida de åtgärder som vidtagits hittills, och de som aviserades efter terrorattacken, kommer att visa sig tillräckliga vet vi ännu inte, men jag är övertygad om att regeringen kommer att fortsätta att ansvar för landet och om så behövs vidta ytterligare åtgärder.

Vad gäller de ensamkommande barnen, så ska naturligtvis de som uppgett fel ålder och saknar godtagbara skäl att få uppehållstillstånd skickas tillbaka till Afghanistan. De nya ålderstester som regeringen beslutat om kommer att hjälpa till att bringa ordning i oredan. Återigen ett exempel på hur Löfven fått städa upp efter Alliansen.

Jag påstår inte att regeringens migrationspolitik är utan invändningar eller problem, men den är bra mycket bättre än borgarnas politik så som den hittills sett ut.
Håller med om att det är bättre än tidigare med alliansen. Det var de som drog igång experimentet med Europas största invandring som gör att Sverige nu, och i flera år ytterligare, kommer att växa mer och snabbare än något annat land i Europa. Och vi växer med lågutbildade. Men kom ihåg att de nuvarande regeringspartierna applåderade detta. Löfven vände alldeles för sent och för svagt. Och om Europas yttre gränser faller kom invandrarna att ta sikte på Sverige igen, landet med de överlägset generösaste villkoren. Jag säger bara det, det är inte hållbart. Ekonomin brakar samman och den sociala oron ökar. Klansamhälle, hot mot tjänstemän, korrumperade tjänstemän.
Citera
2017-04-22, 00:05
  #111
Medlem
Pungsvings avatar
Sverige har flera, hundratals, allvarliga problem och dessa har varit synliga sedan 60-talet. Sverige är svenskarnas missfoster.
Citera
2017-04-22, 10:05
  #112
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pungsving
Sverige har flera, hundratals, allvarliga problem och dessa har varit synliga sedan 60-talet. Sverige är svenskarnas missfoster.

Före eller efter 1965?
Citera
  • 9
  • 10

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback