Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-04-16, 19:54
  #1
Medlem
thesyss avatar
Jag och min sambo ska resa till Bali i två veckor i sommar. Någon som har tips på bra hotell att bo på? Vi vill ha fin strand, närhet till flera restauranger, romantiskt, lätt att åka iväg att göra saker.
Citera
2017-04-16, 20:01
  #2
Medlem
abo142s avatar
ni måste åka till Ubud i ett par två dagar minst. håll er borta från de mer turistiga områdena som kuta osv. eller åk dit om ni vill festa.
Citera
2017-04-16, 22:02
  #3
Medlem
Rekommenderar starkt the bene hotel som ligger i kuta. Kanske om ni vill se "storstaden".
Ligger 3 minuter gångväg till festgatan och riktigt bra personal och frukost.

Att åka taxi är riktigt billigt. De lokala "svart-taxi" som egentligen är turistguider kostar ca 500k alltså ca 2-300kr för att köra dig vart fan du vill i 10h. Sjukt billigt.
Väljer du istället de lokala taxibolagen så är dem inte alls lika villiga att köra dig långa sträckor. Dock brukar nästan varenda en erbjuda sig att ta sin personliga bil för att köra dig. Oftast väldigt bra om hen kan prata bra engelska.
Åk till ubud, dock svårt att se på bilderna om hotellet är bra, som alltid. Ett tips är att använda tripadvisor. Då hittar man guldkornen!
Citera
2017-04-16, 23:05
  #4
Medlem
BernardLoutres avatar
Vill man bara ha lugn och vackra stränder så kan åka till Gili-öarna i stället.
Citera
2017-04-18, 14:44
  #5
Medlem
80231s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BernardLoutre
Vill man bara ha lugn och vackra stränder så kan åka till Gili-öarna i stället.
Gili är väl mer för yngre och mer festglada?

Om ni kan tänka er att byta ö en vecka, eller två, så är Lombok ett bra alternativ/komplement till Bali.

En bungalow på Senggigi Beach Hotel är en bra utgångspunkt för en romantisk tillvaro. Vackra stränder, och bra mat från ett flertal restauranger på hotellområdet. Sedan så finns det bra restauranger utanför hotellets enorma park, men det är inget fancy.

Hyr bil eller moped, och bege er söderöver för att utforska staden, eller hela vägen ner till södra delen av ön. Eller hyr bil med chaufför som tar er upp i bergen (norröver från hotellet och sedan en liten väg till höger). Det finns en restaurang (ett däck) i en ”ravin” med utsikt över havet någonstans där vägen slingrar sig upp genom djungeln. En upplevelse. Romantisk sådan.

http://www.aerowisatahotels.com/hote...-beach-lombok#
Citera
2017-04-18, 15:08
  #6
Medlem
hakro807s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thesys
Jag och min sambo ska resa till Bali i två veckor i sommar. Någon som har tips på bra hotell att bo på? Vi vill ha fin strand, närhet till flera restauranger, romantiskt, lätt att åka iväg att göra saker.
Sanur är inte så tokigt. Nära Denpasar men inte lika intensivt som Kuta. Restauranger finns det i överflöd i och kring Denpasar.
Citera
2017-05-18, 19:32
  #7
Medlem
Canggu är fint med billigare priser än Kuta/seminyak även fast det ligger ganska nära och med magisk solnedgång. Gilli T är mer fest, mitten Gilli (som jag inte kommer ihåg namnet på) är mer för honeymoons och den sista och minsta Gilli är mest att softa.
__________________
Senast redigerad av qwer92 2017-05-18 kl. 19:35.
Citera
2017-05-19, 07:44
  #8
Medlem
Itons avatar
Kolla runt lite på internet. Kvalitén på boenden är inte samma standard som i Europa dock är priserna också långt lägre
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2831543

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback