• 1
  • 2
2017-04-16, 17:40
Jag skapar många trådar idag, men jag har många funderingar i mitt huvud just nu.

Är på besök i mina föräldrars hus där jag vuxit upp och bott fram tills jag flyttade hemifrån vid 19 års ålder. Vårt bostadsområde har alltid varit en lugn och idyllisk bolags där det enbart bott svenska familjer. Någon invandrarfamilj har vi aldrig sett skymten av.

På senaste tiden har dock massinvandringen gett sig till känna och flera araber och afrikaner har bosatt sig i området vilket även har resulterat i att antalet invandrarungar har ökat markant. Dessa ungar förstör hela området. De står ute på gatan och gapar och för oväsen konstant. De spelar oftast bandy vilket ofta leder till att bollen hamnar i våra buskar, vilket leder till att de trampar sönder buskarna när de bryskt hämtar bollen. Vid ett tillfälle fick vi en buckla på bilen för att någon ungjävel sköt bollen på vår bil. Vi var även nära på att få fönstret krossat. Vi har snackat med snorungaras föräldrar, men de verkar båda inte vilja ta nått ansvar.

Hur blir vi av med denna skit? Är det något vi får acceptera eller går det att få bukt på eländet. Funderar på att gå ut och skrämma skiten ur ungjävlarna.
Citera
2017-04-16, 17:56
Medlem
Ryggradsluss avatar
Att du väljer att skriva att de är araber och negrer är bara destruktivt. Du framstår som en dum bonde redneck när du uttrycker dig så och det ökar rasism och främlingsfientlighet samt vi och dom tänket.
Det kunde lika gärna vart blonda lintottar som beter sig.

Nu till saken. Prata med uthyraren eller föreningen eller de styrande på området.
Citera
2017-04-16, 17:59
Medlem
ozznujens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ryggradslus
Att du väljer att skriva att de är araber och negrer är bara destruktivt. Du framstår som en dum bonde redneck när du uttrycker dig så och det ökar rasism och främlingsfientlighet samt vi och dom tänket.

Nu till saken. Prata med uthyraren eller föreningen eller de styrande på området.
Det är du som skriver negrer, TS skriver afrikaner. Är du rasist?
Citera
2017-04-16, 18:03
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:

Exakt.

Ungar som ungar. Spelat fotboll, tennis, bandy, landhockey, basket osv. har väl alla gjort på gatan utanför där man bor. Även åkt pulka bakom moped m.m.

För de något osedvanligt oväsen så har det inget med härstamning att göra. TS framstår bara som någon som placerar vissa människor i fack.
Citera
2017-04-16, 18:03
Medlem
SingMeToSleeps avatar
Citat:

Vi- och dom-tänkandet är sprunget ur deras ovilja att passa in i samhället. Hur ska vi svenskar bli homo mångkulturalis med ett gäng skogstokiga blattar?

On-topic: stäm i bäcken och sänk en neger så det står härliga till, så slipper du ytterligare problem.
Citera
2017-04-16, 18:10
Medlem
Ryggradsluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SingMeToSleep
Vi- och dom-tänkandet är sprunget ur deras ovilja att passa in i samhället. Hur ska vi svenskar bli homo mångkulturalis med ett gäng skogstokiga blattar?

On-topic: stäm i bäcken och sänk en neger så det står härliga till, så slipper du ytterligare problem.

Var trevlig mot dem. Behandla dem med respekt. Le mycket. Var trevlig men inte dumsnäll.
Fråga om dom vill vara med och grilla.
Citera
2017-04-16, 18:11
Medlem
Ryggradsluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ozznujen
Det är du som skriver negrer, TS skriver afrikaner. Är du rasist?

Förlåt haha trodde han skrev det.
Citera
2017-04-16, 18:35
Medlem
Browngreeneyess avatar
Citat:

Säger den som bor i området där bara Svenssons huserar...dom här brådmogna "barnen" kan smälla en bandyboll i skallen på dig så att du tuppar av utan att dom bryr sig...ok?
Citera
2017-04-16, 18:39
Medlem
Browngreeneyess avatar
Hur blir vi av med denna skit? Är det något vi får acceptera eller går det att få bukt på eländet. Funderar på att gå ut och skrämma skiten ur ungjävlarna.

Problemet sträcker sig upp på regerings nivå. Det är där problemet bör åtgärdas först och främst. Nej du kan gott svara tillbaka med samma skott och slå en spik i föräldrarnas bilar, svina lite men inte mot barnen. Man kan inte ge sig på ett barn men små jävlas med föräldrarna som bara släpper ut dom på gatan och låter dom bli andras ansvar...kasta sönder deras fönsterrutor eller nått..pissa på deras altan...skit i en påse häll ut det i brevlådan...
Citera
2017-04-16, 19:01
Medlem
dödsknivens avatar
Bandy spelar man för det första på is och ska inte blandas ihop med leken som leks med klubbor och bollar i plast.

För det andra så gå ut och prata med ungarna? Säg "jag vill inte att ni spelar bandy på gatan utanför mitt hus eftersom mina rabatter blir söndertrampade".
Citera
2017-04-16, 19:08
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dödskniven
Bandy spelar man för det första på is och ska inte blandas ihop med leken som leks med klubbor och bollar i plast.

Det lär handla om det tredje alternativet här - Landhockey.
Citera
2017-04-17, 20:39
Medlem
Ryggradsluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browngreeneyes
Säger den som bor i området där bara Svenssons huserar...dom här brådmogna "barnen" kan smälla en bandyboll i skallen på dig så att du tuppar av utan att dom bryr sig...ok?

Ok. Det här är svårt men försök att kommunicera med dem.
Behandla dem med respekt och inte nån ubermenchenattityd.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in