Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-04-16, 14:14
  #1
Medlem
Finns det någon statistik över andelen positiva drogtest för de personer polisen plockar pga endast uppförande/röda ögon ?

Otaliga trådar på flashback med personer som påstår sig vara 100 % drogfria (förutom att de rökte på veckan innan) och blivit plockade av polisen på stan.

Är polisen väldigt träffsäkra eller förekommer det en massa negativa prover?
Citera
2017-04-16, 14:18
  #2
Medlem
0gKolhydraters avatar
Mitt körkort rök när jag var nykter. Hade rökt några dagar tidigare.
Citera
2017-04-16, 14:33
  #3
Medlem
Uppenbarligen såg de att du hade rökt. Är polisen uberjävliga på att hitta brukare eller är det tips
Citera
2017-04-16, 14:35
  #4
Medlem
Kom gåendes ut från en Ica butik en gång och känner någon som rycker tag i armen på mig. Det var konstapeln. Han påstod att han tyckte jag såg narkotika påverkad ut, vilket jag inte var vid tillfälle.
Hade rökt ca 2 veckor innan. In på stationen blev det och fick kissa i en sån där plastmugg. Provet var negativt på alla fronter för jag har bra metabolism antar jag.

Så ja det händer. Jag tror att Polisen ofta chansar, samt gör "antaganden" om en person. För jag var verkligen inte rödögd eller liknande, det vet jag själv. Jag hader dock min hoodie med luvan på och mina Adidas på mig. Så jag tror det var det dom utgick ifrån. Det händer också att dom gör.
Citera
2017-04-16, 14:37
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KefftLiv
Kom gåendes ut från en Ica butik en gång och känner någon som rycker tag i armen på mig. Det var konstapeln. Han påstod att han tyckte jag såg narkotika påverkad ut, vilket jag inte var vid tillfälle.
Hade rökt ca 2 veckor innan. In på stationen blev det och fick kissa i en sån där plastmugg. Provet var negativt på alla fronter för jag har bra metabolism antar jag.

Så ja det händer. Jag tror att Polisen ofta chansar, samt gör "antaganden" om en person. För jag var verkligen inte rödögd eller liknande, det vet jag själv. Jag hader dock min hoodie med luvan på och mina Adidas på mig. Så jag tror det var det dom utgick ifrån. Det händer också att dom gör.

Hur snabbt tog de innan du fick svar?
Citera
2017-04-16, 14:37
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 0gKolhydrater
Mitt körkort rök när jag var nykter. Hade rökt några dagar tidigare.

Citat:
Ursprungligen postat av zlatankomplex
Uppenbarligen såg de att du hade rökt. Är polisen uberjävliga på att hitta brukare eller är det tips


Du ser knappast på en person att denne rökt flera dagar tidigare, idiot.
Citera
2017-04-16, 14:38
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IHAVENOLIFE
Hur snabbt tog de innan du fick svar?


Några minuter från det att dom stoppade ned stickan, sen så skickade dom ju urinet på analys också. Gav inget heller!
Citera
2017-04-16, 14:40
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KefftLiv
Några minuter från det att dom stoppade ned stickan, sen så skickade dom ju urinet på analys också. Gav inget heller!

Hur långt innan du fick svar via analys? Skicka de brev eller hur blev du underrättad?
Citera
2017-04-16, 14:58
  #9
Moderator
Gordon Blixts avatar
Inte mycket till konkret juridik här. Vi provar ett annat delforum.

Juridik -> Brott och brottsbekämpning

/Mod
Citera
2017-04-16, 14:59
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IHAVENOLIFE
Hur långt innan du fick svar via analys? Skicka de brev eller hur blev du underrättad?

Fick inget svar tillbaka öht då det var negativt!
Citera
2017-04-16, 15:13
  #11
Medlem
Varför lämnar ni urinprov?
Lämna endast blodprov.
Citat:
Ursprungligen postat av 0gKolhydrater
Mitt körkort rök när jag var nykter. Hade rökt några dagar tidigare.
Hade du endast lämnat blodprov så hade du aldrig förlorat körkortet.
__________________
Senast redigerad av Jahvet 2017-04-16 kl. 15:16.
Citera
2017-04-16, 15:28
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jahvet
Varför lämnar ni urinprov?
Lämna endast blodprov.

Hade du endast lämnat blodprov så hade du aldrig förlorat körkortet.


Hade jag kört hade jag absolut lämnat blod. Men nu hade jag inte varit i en bil på ett tag, och kände på mig att det skulle vara negativt så jag ville få det snabbt överstökat och lämnade urin.
Ibland segar de ju så sjukt mycket när man vill lämna blod, så det kan vara skönare att lämna urin om man bara vill därifrån och kan svälja en böter.

Men, hade jag varit säker på att jag skulle torska eller hade kört så skulle jag absolut tagit blod, och total vägrat urin.

Detta råder jag även alla till att göra. ALLTID BLOD egentligen, för att bespara dig böter eller indraget körkort. Eller ja, har du kört bil och blir tagen och lämnar blod, så drar dom in ditt körkort tillsdess att blodanalysen är klar. Är du inte positiv då får du hämta ut ditt körkort och bilnyckel hos bolisen.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback