Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-04-16, 13:38
  #1
Medlem
Stygian-Vistas avatar
Hej alla Flashbackare!
Nu när jag äntligen tagit tag i mina issues känns det som det vore härligt att dela livet med någon igen. Så ja, vart hittar man en sund man? Alltså en trevlig, rolig och trogen kille som i alla fall försöker hjälpa till hemma och har ett jobb eller åtminstone letar aktivt? Alla snubbar verkar ju vara sådana till en början men den fasaden brukar rämna fort. Är alla bra män redan upptagna eller är de osynliga? Å varför ser man alla bra män i ens närhet som bara kompisar? Har jättefina (på in och utsidan) killkompisar som jag ratat men jag kan inte förmå mig att känna romantiska känslor för dem då jag ser dem som bröder. Det är ju förmodligen mig det är fel på eller min kravscpec, men jag tycker inte att den är så orimlig om jag jämför med mina väninnors.

Sedan, om man väl hittar en... hur raggar man på en vettig man för att inte framstå som en desperat kvinna? Har tidigare haft "turen" att få de jag velat ha ändå på något magiskt vis men nu när man börjar bli till åren som kvinna försvinner ens marknadsvärde. Ser fortfarande yngre ut än vad jag är men de dagarna är väl snart förbi. Är inget kroglejon och rätt antisocial så det känns väldigt jobbigt att försöka leta efter någon aktivt. Internet känns lite läskigt och jag kan omöjligt tävla med alla brudar som lägger ut sexiga bilder på sig själv i sina transvestit-sminkningar och opererade/botoxfyllda fejs och kroppar då det inte ligger i min natur att marknadsföra mig så. Bär ogärna smink och tycker det är tråkigt att handla kläder men jag har schysst stil när jag väl anstränger mig vilket kanske är alltför sällan. Å andra sidan vill jag ju inte ha en man som tycker kvinnor ska ha smink eller tighta kläder för att vara åtråvärda. Så ja, vart hittar man en sund man? Har ni orkat läsa ändå hit så tack, hoppas någon har bra tips för jag är sämst på det här med att ragga.
Citera
2017-04-16, 13:43
  #2
Medlem
Jag tror de vettiga männen vet att "vart" är en direktionsangivelse, medan "var" är en rumslig fråga. Kanske det är därför du har så svårt att hitta någon, du frågar inte var de är utan vart de är på väg?
Citera
2017-04-16, 13:47
  #3
Medlem
Jag antar att du menar osocial och inte antisocial.

Lugn. Nätet flödar av män och de flesta vill ligga så du behöver inte uppleva någon särskild konkurrens med andra tjejer om du bara vill ha en karl. Meeeenn! Lite attraktiv får man allt göra sig om man vill uppnå attraktionskraft hos män.

Saken är att alla män är olika och har olika preferenser liksom erfarenheter.

Jag tycker problemet är att männen är ointressanta. Få bilder, lite text och sådant som inte gör det bättre. Antagligen har de räknat med att kvinnor ska svepas med av bara tanken 😍 och saknar som oftast genuint intresse de med. Problemet är att det är tråkigt, inte att det är svårt att hitta någon. Sedan har den andre naturligtvis en egen lista att pricka in men skriv en presentation som minskar utbudet av män som kommer slösa din tid annars.

Vill tillägga att jag inte riktigt tror att alla vettiga män finns på nätet.
Citera
2017-04-16, 13:48
  #4
Medlem
empoisonnes avatar
Om en vettig man är detsamma som en man som arbetar och försörjer sig själv och inte tycker att Instaläppar är det bästa med kvinnan så finns de precis överallt.
__________________
Senast redigerad av empoisonne 2017-04-16 kl. 13:54.
Citera
2017-04-16, 13:52
  #5
Medlem
TB-303s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stygian-Vista
Å varför ser man alla bra män i ens närhet som bara kompisar? Har jättefina (på in och utsidan) killkompisar som jag ratat men jag kan inte förmå mig att känna romantiska känslor för dem då jag ser dem som bröder.
Där har du svaret. De vettiga och snälla killarna du ser hamnar direkt i din friendzone. Du vill ha ett svin, i vanlig ordning. Gå nu ut och skaffa dig en blatte och bli behandlad som skit, men glöm inte att skylla på svenska män när det skiter sig.
Citera
2017-04-16, 14:00
  #6
Medlem
beardbraids avatar
Vi kanske inte ställer upp på att vara delen som fattas i din relationsfantasi utan har egna liv, känlor och viljor? Ligga får man ju utan att binda sig, många har bara dåliga erfarenheter av relationslivet.
Citera
2017-04-16, 14:01
  #7
Medlem
Stygian-Vistas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnonymFegis2
Jag tror de vettiga männen vet att "vart" är en direktionsangivelse, medan "var" är en rumslig fråga. Kanske det är därför du har så svårt att hitta någon, du frågar inte var de är utan vart de är på väg?

Haha, attans du har nog rätt

Citat:
Ursprungligen postat av makullerad
Jag tycker problemet är att männen är ointressanta. Få bilder, lite text och sådant som inte gör det bättre. Antagligen har de räknat med att kvinnor ska svepas med av bara tanken 😍 och saknar som oftast genuint intresse de med. Problemet är att det är tråkigt, inte att det är svårt att hitta någon. Sedan har den andre naturligtvis en egen lista att pricka in men skriv en presentation som minskar utbudet av män som kommer slösa din tid annars.

Vill tillägga att jag inte riktigt tror att alla vettiga män finns på nätet.

Så sant, "jakten" är jättetråkig. Minst lika tråkig som att kolla på platsannonser typ Ja hmm, osocial var betydligt riktigare. Å du har nog en poäng om the internet, men det är lätt att framstå som vettig på nätet och en annan sak att vara det irl. Folk har oftast mer betänketid i skrift än i tal så de hinner ju grunna på lite vettiga saker att säga.

Citat:
Ursprungligen postat av empoisonne
Om en vettig man är detsamma som en man som arbetar och försörjer sig själv och inte tycker att Instaläppar är det bästa med kvinnan så finns de precis överallt.
De säger det ja, men dreglar ändå över sådana tjejer.

Citat:
Ursprungligen postat av TB-303
Där har du svaret. De vettiga och snälla killarna du ser hamnar direkt i din friendzone. Du vill ha ett svin, i vanlig ordning. Gå nu ut och skaffa dig en blatte och bli behandlad som skit, men glöm inte att skylla på svenska män när det skiter sig.
Haha njae, elller ja. Du har en poäng, ingen vill ju ha en toffel men även svenska män kan behandla kvinnor som skit.
Citera
2017-04-16, 14:01
  #8
Medlem
DeadByDawns avatar
Jag skulle tro att MINST hälften utav alla snubbar är någorlunda vettiga, men det hjälps ju inte när kvinnorna bara ser/går igång på idioterna. Grov generalisering, men inte mindre sant för det!
Citera
2017-04-16, 14:11
  #9
Medlem
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stygian-Vista
Så sant, "jakten" är jättetråkig. Minst lika tråkig som att kolla på platsannonser typ Ja hmm, osocial var betydligt riktigare. Å du har nog en poäng om the internet, men det är lätt att framstå som vettig på nätet och en annan sak att vara det irl. Folk har oftast mer betänketid i skrift än i tal så de hinner ju grunna på lite vettiga saker att säga.


Och i vanlig kvinnoordning så sitter du alltså hemma utan att lyfta ett finger, och kräver att din dröm-man skall komma ridande på vit häst och iförd blänkande rustning och ta dig med storm - och nu är du missnöjd över att det aldrig sker?

"Men varför svälter de - varför äter de inte bakelser?"

Samtidigt som du totalt bortser ifrån alla icke-godkända män som kontaktar dig men inte duger upp till dina extrema krav?

Tänk på att "jakten" inte nödvändigtvis är lika rolig för oss män heller - i synnerhet inte när svarsfrekvensen är så pass låg eller näst intill obefintlig på Internet, även om kvinnan ser ut som två krockade tankbilar som börjat brinna. Det gör att väldigt många normala snubbar helt enkelt tröttnar på att ständigt nobbas, och istället lägger ner jakten eftersom det det helt enkelt inte lönar sig för arbetet som tvingas läggas ner på "jakten".
Citera
2017-04-16, 14:15
  #10
Medlem
SGDFs avatar
När jag tittar på TS tidigare inlägg så slår det mig att hen är lite "killig".

Gillar inte feminism, verkar vara sådär inställd till mångkultur, men gillar snus, godis, pengar och cannabis.

Antingen så handlar det om en framtida perfect match för en lycklig jävel, eller så dinglar det.
Citera
2017-04-16, 14:17
  #11
Medlem
empoisonnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stygian-Vista
De säger det ja, men dreglar ändå över sådana tjejer.

Man kan ju undra vad du själv har ett erbjuda en vettig man? Du verkar rätt trist. Du beskriver dig själv som antisocial, som tidigare varit uppe till diskussion är det förhoppningsvis ordet asocial du fiskar efter, och ointresserad av att till det yttre framställa dig på ett tilltalande sätt men hoppas ändå på att "vettiga" snubbar ska komma och lägga upp sig för dig. Du påstår dig inte vilja tävla med Instabrudar och inte vara intresserad av män som gillar kvinnfolk med smink och tighta kläder men ändå drar du upp ditt ungdomliga yttre som ditt främsta attribut?

Nä, du. Det här verkar skevt.
Citera
2017-04-16, 14:24
  #12
Medlem
Kalas-Kukens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TB-303
Där har du svaret. De vettiga och snälla killarna du ser hamnar direkt i din friendzone. Du vill ha ett svin, i vanlig ordning. Gå nu ut och skaffa dig en blatte och bli behandlad som skit, men glöm inte att skylla på svenska män när det skiter sig.

Word.

Verkar vara lagom tid att börja leta efter vettiga män nu när filmjölken börjar bli sur.

Hade varit smartare att satsat på vettiga män den tid när det verkligen betydde något för dem, är liksom inte mycket känslor kvar efter att ha blivit ratade av hennes typ.

Det är uteslutet att TS blir vald av en vettig man, då en vettig man säkerligen listar ut vad hon är för typ och därför aldrig skulle vilja satsa helhjärtat på henne.
Men sen finns det ju dem just under kategorin "vettig" man, som ser bra ut i någon skjorta och går att visa upp för TS väninnor.. - Går väl att satsa på en sån TS ?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback