Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-04-16, 03:49
  #1
Medlem
MrSimpletons avatar
Det är så att min flickvän har enskild firma och har inkomstkällor från lite olika projekt. Hon bedriver uppfödning av katt, jobbar som försäkringsombud och hyr på somrarna ut sitt boende under vissa perioder.

Med tanke på uthyrningsbiten, kan man då köpa soffor och andra inredningsgrejer och dra av? Grejer slits och det behöver vara tipptopp inför uthyrningen. Just på kattbiten finns det en hel jävla del man verkligen kan dra av som man själv har användning för, kött är en av alla grejer. Eftersom hon har så pass breda områden känns det som att det finns pengar att tjäna in genom att dra av före betalning av skatt.

Är jäkligt grön på området så ni får gärna fylla i uppenbara grejer som kan dras av.

Edit: Finns det någon tung fördel med att göra om bolaget till ett AB? Hon går för tillfället med förlust.

Tack på förhand
__________________
Senast redigerad av MrSimpleton 2017-04-16 kl. 03:51.
Citera
2017-04-16, 08:26
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSimpleton
Det är så att min flickvän har enskild firma och har inkomstkällor från lite olika projekt. Hon bedriver uppfödning av katt, jobbar som försäkringsombud och hyr på somrarna ut sitt boende under vissa perioder.


Med tanke på uthyrningsbiten, kan man då köpa soffor och andra inredningsgrejer och dra av? Grejer slits och det behöver vara tipptopp inför uthyrningen.

Hur länge hyr hon ut? Två tre veckor på sommaren? I så fall kan ni nog glömma avdrag för möbler.

Citat:
Ursprungligen postat av MrSimpleton
Just på kattbiten finns det en hel jävla del man verkligen kan dra av som man själv har användning för, kött är en av alla grejer. Eftersom hon har så pass breda områden känns det som att det finns pengar att tjäna in genom att dra av före betalning av skatt.

Är jäkligt grön på området så ni får gärna fylla i uppenbara grejer som kan dras av.