Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-04-16, 01:12
  #1
Medlem
BossModes avatar
Innan så svälte jag ihjäl mig hela dagen och sen åt en stor måltid då jag var jätte hungrig och trodde det skulle hjälpa och bli mer fit .. men min mage blev större bara.

Började äta mer .. började bli mät snabbare så mina måltider blev mer men mindre mängd. Märkte magen började bli mindre. Intressant hur det funkar?

Är 19 år , 175 cm och väger nu cirka 74kg. Har muskler men ändå fett vid magen och bröstet.

Målet är att sluta se skinny fat ut och va mer lean/musklig.

Har inte tränat då jag precis återkommit från en skada och träningen på gymmet börjar imorgon.

Har inte så mycket koll på kost men min plan är :
Sluta äta allt skräp.
Äta endast riktig mat och fasta måltider
Dricka bara vatten och ibland mjölk ingen läsk eller så.

Har börjat ta två knäckebröd och en avocado till frukost till exempel och kroppen mår mycket bättre av det. Så det känns lättare nu och sluta med skräp mat och börja äta nyttigare ..

Allt tips uppskattas
Citera
2017-04-16, 01:28
  #2
Medlem
PeppaKaKas avatar
Kör på lchf så slipper du vara hungrig och trött. Dessutom mer hölsosammare
Citera
2017-04-16, 01:29
  #3
Medlem
PeppaKaKas avatar
Dessutom svölt dieter gör så du förlorar muskler, då blor du ju bara fetare
Citera
2017-04-16, 01:45
  #4
Medlem
BossModes avatar
Har märkt att kolhydrater är inte det bästa nej .. plus det är alltid massa socker ..

Försöker att inte äta socker alls
Citera
2017-04-16, 05:19
  #5
Medlem
PeppaKaKas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BossMode
Har märkt att kolhydrater är inte det bästa nej .. plus det är alltid massa socker ..

Försöker att inte äta socker alls


Precis, därför jag tipsade om lchf där.man håller sig borta från socker och håller sig under 20g kolhydrater, om jag inte minns fel
Citera
2017-04-16, 07:09
  #6
Medlem
cerns avatar
Håll dig till runt 1500-2000kcal om dagen och ät vanlig mat bara och inget fabrikat eller skräp. Se till att få i dig mycket protein.

Kör intervallträning i kombination med styrketräning typ varje dag. Du kommer se resultat efter några månader, det tar tid men det är det värt.
Citera
2017-04-16, 07:40
  #7
Medlem
Kolla i trådarna om kost så lär du dig snabbt hur du ska göra. Mycket protein, fett och kolhydrater tillsammans med ett bra träningsschema. Det kommer bygga upp dig synbart på 3 - 6 månader. Klart du kommer äta "skräp". Hitta rätt balans bara så spelar de ingen roll.
Citera
2017-04-16, 10:27
  #8
Medlem
jpettersson1991s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BossMode
Innan så svälte jag ihjäl mig hela dagen och sen åt en stor måltid då jag var jätte hungrig och trodde det skulle hjälpa och bli mer fit .. men min mage blev större bara.

Började äta mer .. började bli mät snabbare så mina måltider blev mer men mindre mängd. Märkte magen började bli mindre. Intressant hur det funkar?

Är 19 år , 175 cm och väger nu cirka 74kg. Har muskler men ändå fett vid magen och bröstet.

Målet är att sluta se skinny fat ut och va mer lean/musklig.

Har inte tränat då jag precis återkommit från en skada och träningen på gymmet börjar imorgon.

Har inte så mycket koll på kost men min plan är :
Sluta äta allt skräp.
Äta endast riktig mat och fasta måltider
Dricka bara vatten och ibland mjölk ingen läsk eller så.

Har börjat ta två knäckebröd och en avocado till frukost till exempel och kroppen mår mycket bättre av det. Så det känns lättare nu och sluta med skräp mat och börja äta nyttigare ..

Allt tips uppskattas

Det finns massvis med trådar om detta på forumet. Att minimera skräp, läsk m.m är givetvis en bra början, försök hitta en balans där. Annars är det bara att träna och äta näringsrikt, du behöver inte vara rädd för varken kolhydrater, fett eller protein.
Citera
2017-04-16, 15:04
  #9
Medlem
PeppaKaKas avatar
Du kan äta skräp men du då får du träna mer. Jag brulade äta skräp rätt.ofta när.jag boxades. Gick ner ca 40kg på ett par år(jaa de kunde ha gått fortare) om jag åt bättre
Citera
2017-04-16, 19:29
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cern
Håll dig till runt 1500-2000kcal om dagen och ät vanlig mat bara och inget fabrikat eller skräp. Se till att få i dig mycket protein.

Kör intervallträning i kombination med styrketräning typ varje dag. Du kommer se resultat efter några månader, det tar tid men det är det värt.

På tok för lite kalorier för en ung man. Dubbelt upp skulle jag säga. Minst.
Citera
2017-04-16, 19:46
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BenitoPolymem
På tok för lite kalorier för en ung man. Dubbelt upp skulle jag säga. Minst.

Hur ska han bli av med fettet på magen och brösten om han får i sig 4000 kcal? Han sa ju själv att han är skinny fat och vill se mer tränad ut. Hur gör han det på 4k kcal?
Citera
2017-04-16, 19:51
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheRageInsideMe
Hur ska han bli av med fettet på magen och brösten om han får i sig 4000 kcal? Han sa ju själv att han är skinny fat och vill se mer tränad ut. Hur gör han det på 4k kcal?

3000-4000 kcal skrev han ju. 3000 kcal hade funkat fint tror jag, men kanske något lägre kcal. Men man måste börja någonstans.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback