Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2017-05-04, 01:34
  #25
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Jag vet förresten att alkohol kan ju leda till demens. Vet en gubbe som hade alkoholdemens och han kunde varken prata eller gå. Han hade helt förstört sin hjärna. Så han var mer eller mindre en grönsak. Träffade på honom när jag hade praktik på något demensboende när jag gick i skolan.
Citera
2017-05-05, 11:07
  #26
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JojjeMeduza
Jag vet förresten att alkohol kan ju leda till demens. Vet en gubbe som hade alkoholdemens och han kunde varken prata eller gå. Han hade helt förstört sin hjärna. Så han var mer eller mindre en grönsak. Träffade på honom när jag hade praktik på något demensboende när jag gick i skolan.

Ja, alkohol är nog en av få droger som verkligen göra en till en grönsak. Mormor led av alkoholdemens och det var ingen vacker syn. Dock tar det ju sin tid, inget som händer efter en enstaka fylla.
Citera
2017-05-07, 19:40
  #27
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Punkliv
Dock tar det ju sin tid, inget som händer efter en enstaka fylla.

Jo, precis det drabbar ju bara de som är alkoholister. Men alla alkoholister behöver inte drabbas av det.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback