Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2017-06-07, 21:48
  #37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FullMetallJacka
Om man träffar en becknare för första gången och vill etablera en relation med denne, ska man berätta sitt namn? Då tänker jag inte att det skulle vara farligt utan jag tänker om det är normalt att göra det, för ett enstaka köp är det skitsamma, men om man ska ge honom ens mobilnummer så lär man ju säga vad man heter så han kan lägga till en i mobilen.

Hur bör man gå till väga från att man skakar hand till att man ger honom sina kontaktuppgifter efter transaktionen?

P.S. Hur är det med efternamn? Om man heter Sven Svensson så kan man ju inte be honom att lägga till en som "Sven" då det kan finnas flera som heter Sven, känns konstigt att berätta hela efternamnet.

PÅ riktig ?

Asså klart du kan säga ditt namn efternamnet är ju totalt onödigt att använda precis som i vanliga livet eller har jag förstått frågan fel ?
Citera
2017-06-08, 11:13
  #38
Medlem
Livshacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gyllensten-Von-Lax
PÅ riktig ?

Asså klart du kan säga ditt namn efternamnet är ju totalt onödigt att använda precis som i vanliga livet eller har jag förstått frågan fel ?
Exakt, jag tror becknaren skiter i vad du heter, de flesta kommer inte kunna gola ner dig på endast förnamnet ändå.
Citera
2017-06-30, 14:27
  #39
Avstängd
Beror på.
Vill du ha ett personligt förhållande till becknaren (få bra priser, kunna krita osv) så är det nog rätt normalt att göra det.
Vill du bara hämta en femma då och då och vara diskret så ger du honom ett falskt namn.
Lycka till!
Citera
2017-07-03, 19:10
  #40
Medlem
Puffpazzs avatar
Min kran vet mitt namn för att vi känt varandra jävligt länge. Skulle jag av någon anledning fixa ny kran så skulle jag inte sagt mitt namn, och alltid ha kontakt via Signal eller Wickr apparna. Rekommenderar Signal ALDRIG via sms
Citera
2017-07-04, 12:13
  #41
Medlem
GreenGreens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FullMetallJacka
Om man träffar en becknare för första gången och vill etablera en relation med denne, ska man berätta sitt namn? Då tänker jag inte att det skulle vara farligt utan jag tänker om det är normalt att göra det, för ett enstaka köp är det skitsamma, men om man ska ge honom ens mobilnummer så lär man ju säga vad man heter så han kan lägga till en i mobilen.

Hur bör man gå till väga från att man skakar hand till att man ger honom sina kontaktuppgifter efter transaktionen?

P.S. Hur är det med efternamn? Om man heter Sven Svensson så kan man ju inte be honom att lägga till en som "Sven" då det kan finnas flera som heter Sven, känns konstigt att berätta hela efternamnet.
Ser inga konstigheter i att becknaren vet mitt förnamn, finns ingen anledning till mer information dock. Vad langaren döper dig till sin telefonen är väl ändå hans beskymmer haha. Han kommer inte fråga efter ditt efternamn...

Fråga honom om det är lugnt att du tar numret, säg att du kommer vilja köpa mer om det är schyssta grejer. Ge han numret om han frågar, kan ju vara så att han inte svarar på okänt nummer.

Fixa dock en sleten kontanttelefon för ändamålet. Onödigt att ge ditt personliga bruksnummer.
Citera
2017-07-04, 15:23
  #42
Medlem
Retarderad-Indians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FullMetallJacka
Om man träffar en becknare för första gången och vill etablera en relation med denne, ska man berätta sitt namn? Då tänker jag inte att det skulle vara farligt utan jag tänker om det är normalt att göra det, för ett enstaka köp är det skitsamma, men om man ska ge honom ens mobilnummer så lär man ju säga vad man heter så han kan lägga till en i mobilen.

Hur bör man gå till väga från att man skakar hand till att man ger honom sina kontaktuppgifter efter transaktionen?

P.S. Hur är det med efternamn? Om man heter Sven Svensson så kan man ju inte be honom att lägga till en som "Sven" då det kan finnas flera som heter Sven, känns konstigt att berätta hela efternamnet.

Är bättre han kör Wickr så slipper ni krångla med nummer o grejer. Att han vet ditt namn är ju inte så noga, bättre att du inte vet hans. Skulle något bli knas kan du med gott samvete säga att du vet inte vem du fått grejorna ifrån.
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback