Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-04-15, 23:06
  #1
Medlem
Vad tycker ni om reMarkable? Är det något att ha?
www.getremarkable.com

Kommer lätt köpa en i alla fall.
__________________
Senast redigerad av ybx 2017-04-15 kl. 23:10.
Citera
2017-04-16, 01:16
  #2
Medlem
Kanske om 10 år, 5000 svenska för en läsplatta vars operativsystem endast tillåter filsystemen .epub & .pdf - nej tack du ... då sitter jag hellre på en gammal win2000 dator & förkovrar mig på nätet, som denna manick inte har som funktion.

Läste igenom allting i FAQ och fick ingen klarhet i om det förekommer internetuppkoppling alls eller ifall det måste kopplas upp till datorn för att dokument ska kunna komma in i systemet. Om det inte är fallet är jag nyfiken i vilket program de använder för att sovra alla .pdf & .epub dokument utan att slukas ekonomiskt av copyright-skydd.
Citera
2017-04-16, 13:32
  #3
Medlem
För mig som läser många pdf:er samt antecknar mycket så skulle den passa bra.
Man bör inte jämföra denna mot iPad eller liknande, utan mot Kindle skulle jag tro.
Citera
2017-04-16, 15:43
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ybx
För mig som läser många pdf:er samt antecknar mycket så skulle den passa bra.
Man bör inte jämföra denna mot iPad eller liknande, utan mot Kindle skulle jag tro.

Kikade på trailern här: https://www.youtube.com/watch?v=34I27KPZM6g

Gillar idén, men sett till priset och framförallt fördröjningen som ändå sker när man skriver så anser jag att de känns som ganska duktigt överpris. Samtidigt ska det ju sägas att SONY Digital Paper är ännu dyrare.

Och du har helt rätt, att jämföra den mot en iPad är märklig jämförelse. En läsplatta (digitalt papper?) är ju något helt annat än en surfplatta.
Citera
2017-04-18, 01:43
  #5
Medlem
NegroidMongoloids avatar
Verkar rätt värdelös, sanslös input-lag, antar att skärmen inte har olika nivåer av känslighet (som te.x en ipad pro osv). Även om det liknar papper så väger ju nackdelarna för tungt för att det ska bli värt det. Om den kostade 1500:- möjligen, priset nu är löjligt..
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback