Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2017-04-17, 07:30
  #25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lepostier
Vilken hemsk diskussion om "babbar", "nyanlända" och alla andra skällsord. Vad säger ni om jag skriver att det rör sig om en svensk liten pojke?

Hade det varit mindre hemskt om det vore en "babbe"? Ni snackar om en femåring. Hur kan man ens sitta och skriva så om ett litet barn?

Citat:
Ursprungligen postat av 666karuzzel
Fortfarande nyfiken!
Kan någon bekräfta om det är en utländsk unge?

Citat:
Ursprungligen postat av tokjavel
Då får vi hoppas att pojken dör.

Flashback har tyvärr blivit en plats där den enda fråga som diskuteras i princip är "var det en invandrare ?"
Det spelar tydligen inte ens roll om det handlar om barn före skolålder. Det viktiga är ändå alltid att reda ut härkomst här. Det är som att ingen annan fråga existerar. Öht. Är det högerextrema krafter son tagit över och spannar Fb med det? Eller är der tvärtom vänster aktivister son vill smutskasta och bevisa" hur korkade och empatilösa Extremhögerfolket är som håller på???
Svårt att veta men de som håller på såhär förstör flashback till den grad att man kommer sluta lösa här snart.
Hoppas hoppas den lilla pojken överlever oavsett vart i världen hans föräldrar har sitt ursprung!!
(Att inte önska det är fan resonemang värre än nazisternas. )
Citera
2017-04-17, 08:41
  #26
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siasoss
Flashback har tyvärr blivit en plats där den enda fråga som diskuteras i princip är "var det en invandrare ?"
Det spelar tydligen inte ens roll om det handlar om barn före skolålder. Det viktiga är ändå alltid att reda ut härkomst här. Det är som att ingen annan fråga existerar. Öht. Är det högerextrema krafter son tagit över och spannar Fb med det? Eller är der tvärtom vänster aktivister son vill smutskasta och bevisa" hur korkade och empatilösa Extremhögerfolket är som håller på???
Svårt att veta men de som håller på såhär förstör flashback till den grad att man kommer sluta lösa här snart.
Hoppas hoppas den lilla pojken överlever oavsett vart i världen hans föräldrar har sitt ursprung!!
(Att inte önska det är fan resonemang värre än nazisternas. )

Jag tror inte det är barnets etnicitet som är intressant utan föräldrarnas eftersom det är statistiskt belagt att fler barn till utlandsfödda föräldrar drunknar.
Många undrar nog varför det är så? Varför värderar de inte sina barn lika högt som svenskar gör?
Man värderar inte sitt barns liv högt om man lämnar det utan tillsyn nära eller i vatten.
Citera
2017-04-17, 09:14
  #27
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siasoss
Men kommentar som "hoppas han dör" undrar inte så, där är det endast ett dåligt sinne .

Ja, barn är alltid oskyldiga och helt beroende av vuxnas omsorg.
Jag har inte svårt att föreställa mej den lille pojkens panik när han försvann under vattnet.
Han förstod antagligen inte att det var djupt.
Det finns en skillnad i vattenvana hos många MENA-barn och även ungdomar. De har inte, som vi, fått tjatat på oss sen spädbarnsåldern om att akta oss för djupt vatten. Och se och känna skillnaden.
En badhusanställd berättade om "ensamkommande"som inte förstod att det blev djupare ju länge bort i bassängen de gick trots att golvet sluttade och vattnet blev mörkare.
De kunde också hoppa i på det djupa stället utan att kunna simma. De förstod helt enkelt inte att det var djupt där när de nyss hoppat i på det grunda stället där de bottnade.
Citera
2017-04-17, 23:20
  #28
Medlem
666karuzzels avatar
Anledningen till att ursprunget på barnet är viktigt eftersom det snarast måste göras något drastiskt åt problemen men de som inte förstår att vatten kan vara farligt för små barn!! Någon kanske har en skitbra idé?
Låta tolkar patrullera i simhallarna??
Citera
2017-04-17, 23:56
  #29
Medlem
rotkiw123s avatar
Någon som vet hur det gick med ungen?
Citera
2017-04-18, 06:10
  #30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotkiw123
Någon som vet hur det gick med ungen?

Inte en aning. Ingen verkar bry sig.... "det är ju ändå troligtvis ett invandrarbarn"

Vänder sig i magen när jag skriver så.....
Citera
2017-04-18, 07:17
  #31
Medlem
LaScalas avatar
Det är ett allvarligt brott att låta barn drunkna.
file:///C:/Users/Admin/AppData/Local/Temp/_ngermanlands_TR_B_2043-16_Aktbil_4.pdf

Oaktsamheten bestod i att Ali Akbar Rahimi brustit i sin uppsikt över och tillsyn av Hassan Rahimi, som led av en ospecifierad psykisk utvecklingsstörning med beteendeströrning som medförde behov av ökad tillsyn, genom att med ensamt ansvar ta med sig Hassan Rahimi och dennes treåriga lillebror, trots att vare sig han själv eller någon av barnen varit simkunniga, i båt till djupt vatten utan att tillse att de varit försedda med någon som helst flythjälpmedel samt härutöver inte heller vidta tillräckliga åtgärder för att påkalla hjälp när Hassan Rahimi hamnat under vattnet.


Det behövs kanske att man spärrar in föräldrarna innan de låter barnen dö.
Jag vet inte vad domen blev i detta fall.
Citera
2017-04-18, 17:23
  #32
Medlem
tokidokis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siasoss
Inte en aning. Ingen verkar bry sig.... "det är ju ändå troligtvis ett invandrarbarn"

Vänder sig i magen när jag skriver så.....

Hur menar du "invandrarbarn"? Det är väl den folkgruppens skyldighet att bry sig och inte vårt problem. Det är ju när allt kommer omkring en individ av det invaderande folket.

Antagligen överlevde individen eftersom vi inte fått en inhemsk Aylan-snyfthistoria.
Citera
2017-04-18, 18:25
  #33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tokidoki
Hur menar du "invandrarbarn"? Det är väl den folkgruppens skyldighet att bry sig och inte vårt problem. Det är ju när allt kommer omkring en individ av det invaderande folket.

Antagligen överlevde individen eftersom vi inte fått en inhemsk Aylan-snyfthistoria.

Jahaja "det invarderande folket".... detta är fan inte ens värt att kommentera. Verkligen en finfin människosyn! Usch!
Citera
2017-04-18, 19:12
  #34
Medlem
defenseurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lepostier
Vilken hemsk diskussion om "babbar", "nyanlända" och alla andra skällsord. Vad säger ni om jag skriver att det rör sig om en svensk liten pojke?

Hade det varit mindre hemskt om det vore en "babbe"? Ni snackar om en femåring. Hur kan man ens sitta och skriva så om ett litet barn?
Jag säger: Det var ju tråkigt. Det är ju ett fullständigt misslyckande för skolan, om du har rätt. Gossens föräldrar kan inte ha någon intellektuell kapacitet att tala om.
- Har de fler barn?
- Är kommunens socialförvaltning inkopplad?
__________________
Senast redigerad av defenseur 2017-04-18 kl. 19:14. Anledning: stavning
Citera
2017-05-17, 04:10
  #35
Medlem
Barnflods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qebui
"Drunknade"?

Jag låg orörlig på botten i alla fall. Räknas det?
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback