Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-04-17, 16:55
  #37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Devetduuu
Varför blir kvinnor lyckliga av barn? När dom ser ett barn i 1-5 års åldern är det som att dom lyser upp på något sätt, det går inte beskriva det men dom verkar lyckliga av dom... Det är som att tjejer/kvinnor lever bara för att resa och få barn... Sedan hoppas dom på att barnen i sin tur ska få barn osv...

Det ligger nog i naturen antar jag.
Citera
2017-04-17, 17:12
  #38
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av gurkmajja
Och jag pratar om evolution visavi mänskliga beteenden där jag påstår att biologiska funktioner inte har någon mening i bemärkelsen vilja. Biologiska funktioner är en konsekvens av evolutionär utveckling, mänskliga beteenden är en konsekvens av sociala sammanhang i kombination med våra biologiska förutsättningar. Sexualdriften är den biologiska funktionen som garanterar artens fortlevnad.
Sexualdrift i all ära, men är mannen impotent så händer det nada oavsett....Å då får man köpa sig en påse lördagsgodis istället...
Citera
2017-04-17, 17:15
  #39
Medlem
gurkmajjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlasGunnarRimpi
Sexualdrift i all ära, men är mannen impotent så händer det nada oavsett....Å då får man köpa sig en påse lördagsgodis istället...
Ja visst. Men nu är ju inte alla män impotenta så det är ett problem på individnivå och inget som hotar den mänskliga artens överlevnad.

Lördagsgodis är inte så dumt för den delen heller.
Citera
2017-04-17, 17:25
  #40
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av gurkmajja
Ja visst. Men nu är ju inte alla män impotenta så det är ett problem på individnivå och inget som hotar den mänskliga artens överlevnad.

Lördagsgodis är inte så dumt för den delen heller.
Den andel av män som int är impotenta, är sterila å skjuter bara sur filmjölk....Å då får man igen gotta sig med godis påsen...
Citera
2017-04-17, 17:27
  #41
Medlem
gurkmajjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlasGunnarRimpi
Den andel av män som int är impotenta, är sterila å skjuter bara sur filmjölk....Å då får man igen gotta sig med godis påsen...
Så pass. Ja det var ju trist, men då får vi väl emotse mänsklighetens undergång i ett regn av sur filmjölk antar jag.
Citera
2017-04-17, 20:24
  #42
Medlem
Därför att det är det som är meningen med livet. Det är inte mer komplicerat än så.
Citera
2017-04-18, 16:57
  #43
Medlem
Ibland kan man se kvinnor/tjejer som säger sig hata barn och aldrig vilja ha några trots det lysa upp när de får hålla sin väninnas eller systers bebis en stund. Det är rätt skumt faktiskt
Citera
2017-04-18, 21:03
  #44
Medlem
Jag blir inte lycklig av att se eller hålla ett random barn. Ändå har jag egna barn, men de blev inte till pga att jag gillar random barn. Det i sin tur betyder inte att jag inte älskar mitt barn eller att det skulle varit oönskat. Det betyder endast att alla kvinnor inte blir lyckliga av barn.
Citera
2017-04-25, 21:27
  #45
Avstängd
det är rätt logiskt om du använder din hjärna. kvinnor är biologiskt skapade för att föda barn och när de ser ett barn så kickar modersinstinkterna in.
Citera
2022-12-03, 14:09
  #46
Medlem
Grevinnas avatar
Nä kvinnor blir inte lyckliga av barn. När mitt barn var liten fick vi mycket uppmärksamhet även från män. Fast kvinnor kan ju vara lite överdrivna i sättet att agera, det brukar inte män vara.

En del människor blir glada av att se barn bara. Andra inte (som jag).

Lyckligast är faktiskt kvinnor utan barn.
Citera
2022-12-03, 16:18
  #47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grevinna
Nä kvinnor blir inte lyckliga av barn. När mitt barn var liten fick vi mycket uppmärksamhet även från män. Fast kvinnor kan ju vara lite överdrivna i sättet att agera, det brukar inte män vara.

En del människor blir glada av att se barn bara. Andra inte (som jag).

Lyckligast är faktiskt kvinnor utan barn.

Bullshit. Du är ett undantag. Kan handla om för låg östrogennivå och lite för mycket testosteron eller att du blivit hjärntvättad eller har lite psykopatiska drag.

Men riktiga kvinnor blir helt tokiga när de ser en liten bebis. De skiner upp som en sol. Har själv två små barn under tre år nu och det händer åtminstone varje vecka när jag är ute på promenad med dem att främmande kvinnor kommer fram och säger ”åååh, kan jag titta?” ”Vad heter den lille?” Osv. Häromdagen kom det en kvinna från andra sidan vägen ropandes ”can I see can I see, they’re sooo cute”. Var rädd att hon skulle bli påkörd när hon kom som en torped rakt över vägen.

Jag bor iofs utomlands där folk är mindre blyga än i Sverige men jag ser ju därför vad som faktiskt pågår där i östrogenstormen som äkta kvinnor befinner sig i då de inte går runt och låtsas vara män som i Sverige.

Det har däremot aldrig hänt att någon främmande man kommer fram och börjar klänga över min bebis.
Citera
2022-12-03, 16:25
  #48
Medlem
Grevinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harrywinston
Bullshit. Du är ett undantag. Kan handla om för låg östrogennivå och lite för mycket testosteron eller att du blivit hjärntvättad eller har lite psykopatiska drag.

Men riktiga kvinnor blir helt tokiga när de ser en liten bebis. De skiner upp som en sol. Har själv två små barn under tre år nu och det händer åtminstone varje vecka när jag är ute på promenad med dem att främmande kvinnor kommer fram och säger ”åååh, kan jag titta?” ”Vad heter den lille?” Osv. Häromdagen kom det en kvinna från andra sidan vägen ropandes ”can I see can I see, they’re sooo cute”. Var rädd att hon skulle bli påkörd när hon kom som en torped rakt över vägen.

Jag bor iofs utomlands där folk är mindre blyga än i Sverige men jag ser ju därför vad som faktiskt pågår där i östrogenstormen som äkta kvinnor befinner sig i då de inte går runt och låtsas vara män som i Sverige.

Det har däremot aldrig hänt att någon främmande man kommer fram och börjar klänga över min bebis.
Lyckligast är barnlösa kvinnor som lever i en relation (tolkar dem som frivilligt barnlösa). Det är vad statistiken säger. I Sverige då.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback