Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2022-12-03, 16:40
  #49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grevinna
Lyckligast är barnlösa kvinnor som lever i en relation (tolkar dem som frivilligt barnlösa). Det är vad statistiken säger. I Sverige då.

Ja den svenska kvinnan är väl rätt hjärntvättad vid det här laget. Men när hon är gammal och ensam och inte har några barn att fira jul med utan får sitta ensam där i höghuset och röka Gul Blend på balkongen så är hon nog inte lika lycklig längre.

Ångrar du dina barn om man får fråga? Och fråga två, är du lite manhaftig till naturen och har kraftigt käkparti? Kanske är du civilingenjör väg och vatten eller militär eller något annat maskulint yrke? Tror du själv att du kanske har ovanligt mycket testosteron i dig? Lite av en pojkflicka om man så vill? Vore intressant att se om ens fördomar stämmer.

För flickaktiga kvinnliga kvinnor älskar barn. Så är det bara. Det är ren biologi.
Citera
2022-12-03, 16:50
  #50
Medlem
Jagaresamlarens avatar
Barn är en garanti att man inte kommer bli uttråkad igen på länge. "Lyckliga" vet jag inte för det är främst stimulans vi söker, både bra och dålig. Om man räknar lycka som rent välmående t.ex. lugn och ro, sömn, pengar, fritid så vinner barnlösa.
Citera
2022-12-03, 16:54
  #51
Medlem
Vansterpartiets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grevinna
Lyckligast är barnlösa kvinnor som lever i en relation (tolkar dem som frivilligt barnlösa). Det är vad statistiken säger. I Sverige då.
Barnlösa kvinnor är en speciell grupp som anger att de är lyckliga för att stödja sin personliga agenda. Det eller ren cope.
Citera
2022-12-03, 17:02
  #52
Medlem
Grevinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harrywinston
Ja den svenska kvinnan är väl rätt hjärntvättad vid det här laget. Men när hon är gammal och ensam och inte har några barn att fira jul med utan får sitta ensam där i höghuset och röka Gul Blend på balkongen så är hon nog inte lika lycklig längre.

Ångrar du dina barn om man får fråga? Och fråga två, är du lite manhaftig till naturen och har kraftigt käkparti? Kanske är du civilingenjör väg och vatten eller militär eller något annat maskulint yrke? Tror du själv att du kanske har ovanligt mycket testosteron i dig? Lite av en pojkflicka om man så vill? Vore intressant att se om ens fördomar stämmer.

För flickaktiga kvinnliga kvinnor älskar barn. Så är det bara. Det är ren biologi.
Jag skrev kvinnor i relationer utan barn.

Jag ångrar det faktum att jag skaffade barn pga att det gjorde mig så låst i många år. Det gör en ”olycklig”.

Ja lite så ja, kanske inte ordagrant som du beskriver men förstår vad du vill komma fram till. Men ändå, statistik visar: barnlösa kvinnor i relationer är lyckligare än kvinnorna som har barn.
Citera
2022-12-03, 23:55
  #53
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harrywinston
Ja den svenska kvinnan är väl rätt hjärntvättad vid det här laget. Men när hon är gammal och ensam och inte har några barn att fira jul med utan får sitta ensam där i höghuset och röka Gul Blend på balkongen så är hon nog inte lika lycklig längre.

Ångrar du dina barn om man får fråga? Och fråga två, är du lite manhaftig till naturen och har kraftigt käkparti? Kanske är du civilingenjör väg och vatten eller militär eller något annat maskulint yrke? Tror du själv att du kanske har ovanligt mycket testosteron i dig? Lite av en pojkflicka om man så vill? Vore intressant att se om ens fördomar stämmer.

För flickaktiga kvinnliga kvinnor älskar barn. Så är det bara. Det är ren biologi.
Ja för garantin att barn kommer finnas för dig när du är gammal är 100% , varför är då majoriteten av pensionärer ensamma på äldreboende och får sällan besök av vare sig barn eller barnbarn som inte har "tid"? Det är en hård sanning; men när dina barn har blivit vuxna och lever egna liv så ska du inte räkna med att de finns där längre.
Citera
2022-12-04, 00:31
  #54
Medlem
Jagaresamlarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grevinna
Jag skrev kvinnor i relationer utan barn.

Jag ångrar det faktum att jag skaffade barn pga att det gjorde mig så låst i många år. Det gör en ”olycklig”.

Ja lite så ja, kanske inte ordagrant som du beskriver men förstår vad du vill komma fram till. Men ändå, statistik visar: barnlösa kvinnor i relationer är lyckligare än kvinnorna som har barn.

Hur har man kommit fram till det? Lycka är inte ens ett väl definierat ord, det finns olika aspekter av välmående som kan variera enormt från dag till dag, timme till timme.
Citera
2022-12-04, 05:59
  #55
Medlem
Grevinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagaresamlaren
Hur har man kommit fram till det? Lycka är inte ens ett väl definierat ord, det finns olika aspekter av välmående som kan variera enormt från dag till dag, timme till timme.
Inte vet jag, det är säkert definierat.

https://www.scb.se/hitta-statistik/a...hop-utan-barn/
Citera
2022-12-04, 21:51
  #56
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fettknopp1
För att vår biologiska mening är att skapa barn?

Så jävla tröttsamt att lyssna på er jävla nihilister. Ni tror att ni är upplysta och ser igenom matrixen. Försvinn, eller ännu bättre ta livet av er.

Biologiska meningen är att skapa barn och våra responser gentemot barn, i synnerhet kvinnor är positiv. Konstigt? Ja, säkert om man sitter och runkar till porr hela dagarna.

Det här inlägget borde ligga som sticky i hälften av trådarna på flashback.
Citera
2022-12-04, 22:27
  #57
Medlem
Jagaresamlarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grevinna
Inte vet jag, det är säkert definierat.

https://www.scb.se/hitta-statistik/a...hop-utan-barn/

Skulle gärna se det korrigerat för ålder. Mår 40-åringar utan barn bättre än 40-åringar med barn?
Citera
2022-12-04, 22:33
  #58
Medlem
Många kvinnor som aldrig får biologisk klocka och absolut inte vill ha egna barn skiner upp och älskar andras barn ändå. Många verkar tro det bara handlar om den biologiska klockan och att dom själva skulle vilja skaffa barn att det är därför de blir glada av småbarn
Citera
2022-12-06, 01:33
  #59
Medlem
kugutts avatar
Livet är livet liksom, det är vissa saker man gör. Att få barn är en av dom.
Det är jättehårt, jättesvårt och förstör i grund och botten hela ditt fria liv. Men endå är det inget på den här jorden som slår det. Det finns inget större för en normal människa. Det enda jag nånsin skapat av riktigt värde är mina barn.

Sen är det så att kvinnor kan få många konstiga känslor kring det här, endel hamnar även i depressioner efter att dom fått barn. Livet är ingen lek, men för dom allra flesta är det en glädje att ha barn.
Citera
2022-12-10, 10:12
  #60
Medlem
Grevinnas avatar
-
__________________
Senast redigerad av Grevinna 2022-12-10 kl. 10:43.
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback