Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-04-15, 13:54
  #1
Medlem
På måndag kommer folkomröstnings resultaten ut i Turkiet.
Tror du att det blir ja eller nej och hur kommer det påverka Europe och oss här i Sverige.
Citera
2017-04-15, 14:14
  #2
Medlem
Den kandidaten som har sämst avsikter vinner jämt så det blir säkert den vidriga och inavlade kamelknullaren erdogan.
Citera
2017-04-15, 14:16
  #3
Medlem
Tror garanterat på ett ja, inte för att han får rösterna som krävs på riktigt, men håller för säkert att han kommer fuska sig till det oavsett.


Ser det som förhoppningsvis den sista spiken i kistan för någon form av samarbete mellan EU och Turkiet
Citera
2017-04-15, 18:58
  #4
Medlem
NoTruces avatar
Kommer internationella valobservatörer att vara tillåtna?
Citera
2017-04-15, 19:01
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoTruce
Kommer internationella valobservatörer att vara tillåtna?

knappast

Då blir det svårare att fuska
Citera
2017-04-16, 13:05
  #6
Avstängd
DisSids avatar
CNN Turk livestream: http://www.cnnturk.com/canli-yayin
Citera
2017-04-16, 13:43
  #7
Medlem
Ola Schuberts avatar
I sig innebär inte reformen något speciellt omvälvande, snarare ett amerikanskt system. Men eftersom det är islamist-Erdogan som vill få mer makt så är det oroande. Jag hoppas att turkarna röstar nej, även fast jag, tyvärr, tror att det blir ett ja.
Citera
2017-04-16, 13:45
  #8
Medlem
Det blir ett ja med stor majoritet.
Konstigt att tidningarna skriver "diktatur"när det ändå är val?!
Citera
2017-04-16, 13:52
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
I sig innebär inte reformen något speciellt omvälvande, snarare ett amerikanskt system. Men eftersom det är islamist-Erdogan som vill få mer makt så är det oroande. Jag hoppas att turkarna röstar nej, även fast jag, tyvärr, tror att det blir ett ja.
Förlåt om jag är dåligt insatt, men om det du skriver stämmer så är ju uppmärksamheten som varit kring det här oerhört överdriven och konspiratorisk.
Så erdogan kommer bara få samma befogenheter som Trump har? Ingen skillnad alltså, ingen anledning till oro?
Citera
2017-04-16, 13:56
  #10
Medlem
Opinionsundersökningarna har visat på ett väldigt jämnt race, och med tanke på hur riskabelt det varit att öppet gå ut som motståndare till Erdogan gissar jag att många nejsägare inte velat visa det i opinionsundersökningar. Min gissning är nej, med reservation för valfusk.
Citera
2017-04-16, 13:58
  #11
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zaqxswc
Förlåt om jag är dåligt insatt, men om det du skriver stämmer så är ju uppmärksamheten som varit kring det här oerhört överdriven och konspiratorisk.
Så erdogan kommer bara få samma befogenheter som Trump har? Ingen skillnad alltså, ingen anledning till oro?

Jo, det finns anledning till oro just därför att det är islamist-Erdogan som får dessa befogenheter. Men som det låter på amerikanarna på CNN så är det, i sig, bara frågan om en förändring i amerikansk riktning.
Citera
2017-04-16, 14:09
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tit-tut
Det blir ett ja med stor majoritet.
Konstigt att tidningarna skriver "diktatur"när det ändå är val?!

Det blir väl inga fler val om han vinner iaf inte förrän 2029.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback