• 1
  • 2
2005-12-30, 23:10
Medlem
farbror einars avatar
Med lätthet Hurghada i Egypten.

* Färsk vatten, honung, nätmelon
* 4 olika sorters filmjölk
* Fruktberg med alla frukter man kunde tänka sig
* Pannkakor som gjordes på beställning, samma sak med omeletterna.
* 4 sorters juice
* 10-12 sorters ostar av dess slag

Det slår fan i mig alla hotellfrukostar jag har käkat på.
Citera
2005-12-31, 00:24
Medlem
Mysonoxens avatar
Jag gillar specialfrukosten på Silja Line båtarna med mousserande vin till.

Lite bubbel hör till den ultimata frukosten om man är ledig. En annan frukost i minst samma klass finns på Kastelli Resort på Santorini, där är bubblet obegränsat också. Sen har jag avnjutit en liknande på ett hotell i Trier i Tyskland.
Citera
2006-01-01, 13:54
Medlem
framtands avatar
Mixade "att blanda sin egen musli" och "färska frukter" till lite separata småskålar med banan-, äpple-, kiwi- och melonbitar. En riktig hit och buffén såg kanske 50% fräschare ut. Rätt så billigt också så det tackar jag för.

Bytte även ut jordgubbsfilen mot vaniljyoghurt och det kändes som en direkt förbättring.

Hilton-frukostar med 10 sorters ostar och personliga omeletter och våfflor är däremot lite utanför mina personliga gränser vad jag serverar för 45 spänn. Kommer ihåg min första Hotellfrukost som liten snorunge, Scandic i Göteborg var nästan en liten magisk upplevelse med alla okända röror och bitar av mystisk härkomst. Underbart
Citera
2006-01-01, 14:33
Medlem
Ivanovichs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av framtand
Hilton-frukostar med 10 sorters ostar och personliga omeletter och våfflor är däremot lite utanför mina personliga gränser vad jag serverar för 45 spänn. Kommer ihåg min första Hotellfrukost som liten snorunge, Scandic i Göteborg var nästan en liten magisk upplevelse med alla okända röror och bitar av mystisk härkomst. Underbart
Första gångerna man äter hotellfrukost är ju härliga,men man äter inte så alltid,man tröttnar.
Närjag äter på hotellen så äter jag oftast bara detta oavsett vad det kostar;
Kaffe/te
Fralla och mörkt bröd.Måste vara färskt bröd..
Ost och skinka
Tomat,gurka och paprika
Juice(helst färskpressad)
Lite fruktsallad
ev Ägg
Kanske en liten Sockerkaka
Liten fransk yogurt eller om det finns Yogurt shots(Kanske kallas hälsoshot)
Är det på lyxigare ställen så uppskattar man små detaljer som tex Mineralvatten,Godis och en hylla med div vitaminpiller och alvedon.
Citera
2006-01-02, 01:10
Medlem
dayms avatar
frukosten måste innefatta färskpressad juice, hård och löskokta ägg, kaviar och knäckebröd utöver den nybakade mjuka. färska jordgubbar är inte heller att förakta
Citera
2006-01-02, 15:28
Medlem
ÄlskaMigs avatar
jag är ingen frukostätare men på hotell brukar jag äta frukost för att det är så gott! mycket godare med frukostmat än lunch och middag (jag älskar bröd och sånt). jag måste ha kaffe, varm choklad med grädde, olika varma färska brödsorter, olika youghurt, flingor och frukt samt gott smör, ostar och grönsaker att ha på mina 100 mackor jag äter.
Citera
2006-01-02, 20:07
Medlem
MYRSLOKENs avatar
Goda frukt yogurtar tycker jag är ett måste. Sen ett stort antal mjuka brödsorter och då färskt bröd såklart.
Sen måste de ha en stor korg med apelsiner så man kan pressa sig stora glas apelsin juice.
Och sen Te som inte är pås-Te.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in