Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-05-20, 19:29
  #433
Medlem
KungensGrabbars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HalfRunar
Är inte det en rätt jävla allvarlig anklagelse? Att påstå att en svensk myndighet är rasistisk och felaktigt tar barn ifrån familjer vore ju en enorm skandal... och därför lite märkligt att hon inte presenterar ett enda exempel eller belägg för anklagelsen. Att bara kräkas ut en anklagelse av denna sort spär ju verkligen på dessa människor samhällsförakt samt ökar deras känsla av att det är "vi mot dem". Vad säger Lövfén om den fruktansvärda Sverigebild hon sprider?

Är inte, dessutom, förvaltningsrätten som tar beslutet? Inte socialtjänsten.. vilket ett partiledare som tydligen är insatt i frågan kanske borde veta?

Klart att det är en allvarlig anklagelse, men det har dessvärre blivit vardagsmat att attackera vita, detta är normaliserat och får inte ifrågasättas eller utredas hur som helst
Citera
2017-05-20, 19:39
  #434
Medlem
KungensGrabbars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pauleisen
En mycket rättfärdigad frågeställning som kanske är of topic just här, men jag skriver ändå. Fi har en bit kvar till riksdagsspärren men får allt som oftast minst lika stort medieutrymme som riksdagspartierna. I vissa väljarbarometrar presenteras till och med Fi som om dom tillhör de etablerade partierna som vi ser i riksdagen. I relation till antalet väljare så får nog Fi mest mediatid och det måste väl bero på att deras största fans jobbar inom media?

Jag misstänker ju att Kawesa faktiskt kommer att ta F! till gränslandet vi 4%-spärren 2018. Inga regler gäller ju henne i och med att hon är en svart kvinna som drar rasistkortet och bedriver martyrhärskeri på en väldigt osmaklig nivå.

Hon är ju en av de absolut värsta rasisterna jag någonsin har sett i Sverige. Detta fångar många väljare bland klientelet som innefattar svarta och vilsna unga svenskar som bär "fjällräven kånken-ryggor" och har pannlugg, eventuellt rosa hår.
Citera
2017-05-20, 20:08
  #435
Medlem
Altruistisks avatar
Nu är jag mycket förvirrad, jag satte mig för att lyssna vad Viktoria Kawesa skulle tala om i Ekots lördags-intervju på P1 klockan 19:03 nu ikväll, hade inte tid idag då det sändes (om det nu gjorde det) kl 12:55 i förmiddags.
Se här på programtablån http://sverigesradio.se/sida/tabla.aspx?programid=132

Citat:
12:55http://sverigesradio.se/sida/tabla.aspx?programid=132
Ekots lördagsintervju: Victoria Kawesa (Fi)

Men det var utbytt mot en Gudrun Schyman-intervju med han killen Werkelin eller vad han heter.
På tablån ikväll står det Viktoria Kawesa men när man trycker på det så poppar Gudrun upp i bild och det är hon som pratar.

Kan ni i tråden kolla, är jag galen, håller jag på att tappa verklighetsuppfattningen?? Varför har de lyft ut henne, jag hörde henne prata i reklam för inslaget i morse på P1, Kawesa alltså vad sa hon som var så galet att de måste ta ut hela programinslaget och byta ut det mot Gudrun, eller är det jag??
Citera
2017-05-20, 20:14
  #436
Medlem
Var nog tur för Fi att Gudrun fick hoppa in. Hon har en välsmord käft
Citera
2017-05-20, 20:26
  #437
Medlem
Altruistisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr H
Var nog tur för Fi att Gudrun fick hoppa in. Hon har en välsmord käft

Hoppa in?
Jag hörde henne Kawesa, tala i programmet de gjorde reklam för i morse, programmet var redan inspelat det är det som är det konstiga, de sände en reklamsnutt av programmet där hon svarade på en fråga.


edit:
https://www.flashback.org/t2841274p2
Ett uns till förklaring, men nej inte eftersom intervjuven redan var inspelad? Från "Kändisskvaller-tråden":
Citat:
hämtat från inlägg #24# Victoria Kawesa
den 18 maj kl. 16:57
Taxin till flygplatsen körde på en motorcyklist. Vi är mitt på motorvägen. Flyget går om 1h!!!!
__________________
Senast redigerad av Altruistisk 2017-05-20 kl. 20:45. Anledning: tillägg
Citera
2017-05-20, 20:45
  #438
Medlem
KaoziTrosans avatar
Jag blir inte riktigt klok på denna människan. Ska bli spännande att följa hennes karriär och de som väljer att följa henne.
Citera
2017-05-20, 20:53
  #439
Medlem
Man kan kapa en organisation. Jo förstår ni en organisation som är etablerad har en viss mängd förtroendepoäng. Om man med socialt våld tar sig upp i maktposition och sedan gynnar sina systrar för att få personer med rätt ideologi i maktposition så kan man faktiskt ta över en organisation eller förening eller företag. Marabouparken är ett fint exempel, MP ett annat, Comviq ett tredje jag kan många lokala eller internationella.
I stället för att traggla med att skapa något nytt och från grunden bygga upp förtroendepoäng kapar man en befintlig organisation och glider lite smidigt på den patriarkala ordningen som skapat organisationen.
Citera
2017-05-20, 21:14
  #440
Medlem
Altruistisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Summerbarbeque
Man kan kapa en organisation. Jo förstår ni en organisation som är etablerad har en viss mängd förtroendepoäng. Om man med socialt våld tar sig upp i maktposition och sedan gynnar sina systrar för att få personer med rätt ideologi i maktposition så kan man faktiskt ta över en organisation eller förening eller företag. Marabouparken är ett fint exempel, MP ett annat, Comviq ett tredje jag kan många lokala eller internationella.
I stället för att traggla med att skapa något nytt och från grunden bygga upp förtroendepoäng kapar man en befintlig organisation och glider lite smidigt på den patriarkala ordningen som skapat organisationen.

Miljö Partiet är ett känt exempel på detta ja, MP men det kan gå åt helskotta med fart, den som gräver en grop åt andra brukar ofta själv falla däri som det heter.
Citera
2017-05-20, 21:49
  #441
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Summerbarbeque
Man kan kapa en organisation. Jo förstår ni en organisation som är etablerad har en viss mängd förtroendepoäng. Om man med socialt våld tar sig upp i maktposition och sedan gynnar sina systrar för att få personer med rätt ideologi i maktposition så kan man faktiskt ta över en organisation eller förening eller företag. Marabouparken är ett fint exempel, MP ett annat, Comviq ett tredje jag kan många lokala eller internationella.
I stället för att traggla med att skapa något nytt och från grunden bygga upp förtroendepoäng kapar man en befintlig organisation och glider lite smidigt på den patriarkala ordningen som skapat organisationen.

Brukar dock gå att skogen. Piratpartiet var nu det första exemplet. De kunde blivit något stort. Blev kapade av extremvänstern och nu är liksom inget alls. Miljöpartiet kom tom till regeringen innan det avslöjades att de blivit kapade av islamister. Nu är de snart lika små som F!. Att nu även F! blivit kapat av anti-vita rasister som Kawesa gör väl varken till eller från. F! var liksom aldrig något från första början och var också sjuka från början.
Citera
2017-05-20, 21:53
  #442
Moderator
Tinuviels avatar
Kawesas olycka kan ni diskutera här:
(FB) Victoria Kawesa (F!) i Taxiolycka, hon till sjukhus, MC-föraren körde vidare???

// mod
Citera
2017-05-21, 16:44
  #443
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KungensGrabbar
Klart att det är en allvarlig anklagelse, men det har dessvärre blivit vardagsmat att attackera vita, detta är normaliserat och får inte ifrågasättas eller utredas hur som helst

Kraftig anklagelse utan bevis=förtal i ett normalt samhälle..

Om man inte kan förklara vad man menar, så förstår man ju inte vad man sjålv säger. Och om man säger saker som man själv inte förstår, så är man väl klassad som efterbliven, eller så är man en papegojja som bara upprepar vad andra sagt. Dårpippi som dårpippi..
Citera
2017-05-26, 03:03
  #444
Medlem
Utbrytarens avatar
Victoria Kawesa fortsätter flörtandet med den dylikt ultra-islamistiske tillika radikalt Sverigefientlige Rashid Musa

Kawesa har verkligen ett antal skruvar lösa.
Dels det olämpliga intimiserandet av islamism-pundhuvudet Rashid Musa genom "Broder Rashid Musa" () och sedan detta dumma offerjidder om islamofobi och afrofobi...

Snacka om att partiet F! är förryckta så in i helvete som låter denna person vara partiledare.
Sverige som land är så jävla galet genant, vi måste framstå som ett helt urspårat, bisarrt freakland...

Citat:
Broder Rashid Musa, ordförande för Sveriges unga muslimer har hotats till döden flera gånger. Den här gången har han valt att gå ut med ett av ett flertal dödshot. Islamofobin och afrofobin i Sverige mot muslimska svarta aktivister tas inte på allvar av svenska rättsstaten. Polisanmälningar läggs ned och vi får betala priset av att leva i skräck för våra liv, som tydligen inte räknas. Vi hotas till döds för att vi vill förändra just det systemet som struntar i att ge skydd för våra liv.
Vi kommer aldrig sluta kämpa för rätten att leva på jämlika villkor. ✊🏿
#stödrashidmusa #islamofobi #afrofobi
Kan läsas här på Kawesas FB igår.
https://www.facebook.com/victoria.kawesa
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback