Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-04-15, 12:40
  #1
Medlem
Så, jag har gått från daglig opiat och benzokonsument till ett fatalt blandmissbruk, med två rena år sen återfallet ca 10 månader tillbaka.

Jag vaknade och kände bara Nej, nykterhet är värd att offra till förbättrad livskvalitet, lika bra att börja knarka igen. Kronisk smärta ser till att jag inte kan arbeta i normal läge och att gå hemma på soc och leva som en råtta är ju inget smörjmedel för själen eller min bipolär, agorafobi personlighet. Började små dosera subutex varvat med morfin och ibland en stesolid om det krisade (bortsett från daglig cannabisrökning) vilket funkade bra i ungefär 1 år. Fick jobb och tjänade pengar..

För att göra en lång historia kort, har ett förflutet blandmissbruk sedan tidigare och nu ligger jag på ganska höga doser av de mesta.

Ord. av läk. lyrica 600mg, 10 mg stess vid behov, 2 imovane till natten.

Jag tar utöver det också opiater minst 3 ggr. i veckan.. går de mer än 3 dagara så känns det som att subavtändningen kommer tillbaka med full kraft. Har nästan alltid tramadol hemma men undviker dem i största möjliga mån pga kont. ind. med pregabalin. Även alkoholkonsumtionen ligger långt över medelsnittet hos gemene man.

Har någon tips på i vilken ände jag ska börja i? försöker kicka opiaterna så mkt de bara går nu över påsken .3



3:
Och snälla säg inte beroendecentrum. Har gått där under mina nyktra år och de var ärligt en av de mest påfrestande tiden i mitt liv. Varva arbeteoch möten med uppstilade kunder till att tvångsmatas med antabus - nej tack.
Citera
2017-04-15, 12:45
  #2
Avstängd
Gustav2adolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slasktomtetask
Så, jag har gått från daglig opiat och benzokonsument till ett fatalt blandmissbruk, med två rena år sen återfallet ca 10 månader tillbaka.

Jag vaknade och kände bara Nej, nykterhet är värd att offra till förbättrad livskvalitet, lika bra att börja knarka igen. Kronisk smärta ser till att jag inte kan arbeta i normal läge och att gå hemma på soc och leva som en råtta är ju inget smörjmedel för själen eller min bipolär, agorafobi personlighet. Började små dosera subutex varvat med morfin och ibland en stesolid om det krisade (bortsett från daglig cannabisrökning) vilket funkade bra i ungefär 1 år. Fick jobb och tjänade pengar..

För att göra en lång historia kort, har ett förflutet blandmissbruk sedan tidigare och nu ligger jag på ganska höga doser av de mesta.

Ord. av läk. lyrica 600mg, 10 mg stess vid behov, 2 imovane till natten.

Jag tar utöver det också opiater minst 3 ggr. i veckan.. går de mer än 3 dagara så känns det som att subavtändningen kommer tillbaka med full kraft. Har nästan alltid tramadol hemma men undviker dem i största möjliga mån pga kont. ind. med pregabalin. Även alkoholkonsumtionen ligger långt över medelsnittet hos gemene man.

Har någon tips på i vilken ände jag ska börja i? försöker kicka opiaterna så mkt de bara går nu över påsken .3



3:
Och snälla säg inte beroendecentrum. Har gått där under mina nyktra år och de var ärligt en av de mest påfrestande tiden i mitt liv. Varva arbeteoch möten med uppstilade kunder till att tvångsmatas med antabus - nej tack.


Ja passar inte beroendecentrum finns det bara ett alt. Ha lite jävla kuk i dig och bit ihop eller sluta som en tragiskt jävla pundare. Ditt val
Citera
2017-04-15, 12:53
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gustav2adolf
Ja passar inte beroendecentrum finns det bara ett alt. Ha lite jävla kuk i dig och bit ihop eller sluta som en tragiskt jävla pundare. Ditt val
Ditt dryga fittnylle. Jag bad om råd om uttrappning, i vilken ordning och i vilka doser ex. men fortsätt du att hjälpa folk med dina djupa analyser och uppmuntrande kommentarer.
Citera
2017-04-15, 12:58
  #4
Avstängd
Gustav2adolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slasktomtetask
Ditt dryga fittnylle. Jag bad om råd om uttrappning, i vilken ordning och i vilka doser ex. men fortsätt du att hjälpa folk med dina djupa analyser och uppmuntrande kommentarer.

Ja sanningen kan svida ibland.

Men om du inte är kapabel att tänka själv så ska jag ge dig en behandlingsplan.
Släng all skit du har utan en 3-4 HALVERADE dagsdoser som du tar varanna var 3 dag för att dämpa det värsta. Är det så svårt att komma på själv!!!!
Citera
2017-04-15, 13:04
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gustav2adolf
Ja sanningen kan svida ibland.

Men om du inte är kapabel att tänka själv så ska jag ge dig en behandlingsplan.
Släng all skit du har utan en 3-4 HALVERADE dagsdoser som du tar varanna var 3 dag för att dämpa det värsta. Är det så svårt att komma på själv!!!!


Jadu. då jag stått på stesolid och andra bensodiazepiner i snart 10 år kan nog din lilla "uttrappningsplan" resultera i ett dödligt grandmal, men du har redan visat på din medicinskt bristande kunskap kring långvariga missbruk så varför svarar du ens i en tråd när du inte besitter kompetensen till det mest elementära?

Jag hade också tanken att kunna arbeta under tiden, inte ligga i fosterställning och kräkas och bajsa ner mig.
__________________
Senast redigerad av Slasktomtetask 2017-04-15 kl. 13:15.
Citera
2017-04-15, 13:14
  #6
Avstängd
Gustav2adolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slasktomtetask
Jadu. då jag stått på stesolid och andra bensodiazepiner i snart 10 år kan nog din lilla "uttrappningsplan" resultera i ett dödligt grandmal, men du har redan visat på dina medicinskt bristande kunskaper kring långvariga missbruk så varför svarar du ens i en tråd när du inte besitter kompetensen till de mest elementära?

Jag hade också tanken att kunna arbeta under tiden, inte ligga i fosterställning och kräkas och bajsa ner mig.

Har du satt dig i den sittsen du gjort får du nog räkna med att lägga 2 veckor av semester genom att svettas och må jävligt dåligt. Efter 2 veckor är du psykiskt ren och sen är det bara vilja.

Är så jävla trött på knarkare som man ska dalta med. Bit ihop för fan
Citera
2017-04-15, 13:15
  #7
Medlem
ibogaine/iboga?
Citera
2017-04-15, 13:20
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gustav2adolf
Har du satt dig i den sittsen du gjort får du nog räkna med att lägga 2 veckor av semester genom att svettas och må jävligt dåligt. Efter 2 veckor är du psykiskt ren och sen är det bara vilja.

Är så jävla trött på knarkare som man ska dalta med. Bit ihop för fan
"Har du satt dig i den sitsen" - trött på folk som inte kan se saker ur andras perspektiv. Jag arbetar som timmis för att försörja min döende far så du får ursäkta om jag inte kan "ta två veckor". Sluta bara skriv, du verkar vara en sjukt oskön person.
Citera
2017-04-15, 13:21
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .Void
ibogaine/iboga?
tack för ett adekvat råd, hade ekonomin och övrig livssituation varit annorlunda hade jag nog övervägt det.
Citera
2017-04-15, 13:42
  #10
Avstängd
Gustav2adolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slasktomtetask
"Har du satt dig i den sitsen" - trött på folk som inte kan se saker ur andras perspektiv. Jag arbetar som timmis för att försörja min döende far så du får ursäkta om jag inte kan "ta två veckor". Sluta bara skriv, du verkar vara en sjukt oskön person.

Jag måste knarka så jag kan försörja min döda far......
Du går du till sjukhuset och säger att jag måste bli sjukskriven för jag ska tända av så min pappa som är döende slipper se mig sista tiden i livet som en jävla looser + att jag håller på att bli av med mitt jobb så kan ja lova dig att du får hjälp.
Men det är som vanligt med er ni kan och ni vet bäst själva. Men sluta pillra i dig droger framför din döende far kan du inte. PATETISKT
Men ska låta dig vara i tråden och hoppas du orkar ta tag i ditt liv
Citera
2017-04-15, 13:55
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gustav2adolf
Jag måste knarka så jag kan försörja min döda far......
Du går du till sjukhuset och säger att jag måste bli sjukskriven för jag ska tända av så min pappa som är döende slipper se mig sista tiden i livet som en jävla looser + att jag håller på att bli av med mitt jobb så kan ja lova dig att du får hjälp.
Men det är som vanligt med er ni kan och ni vet bäst själva. Men sluta pillra i dig droger framför din döende far kan du inte. PATETISKT
Men ska låta dig vara i tråden och hoppas du orkar ta tag i ditt liv


Ahh a man of culture i see...
Jag vill sluta knarka i sådan takt att jag KAN försörja min far. Har du någon typ av autism? och vart skrev jag att jag håller på att bli av med jobbet. Du gör dig själv till åtlöje och jag sänker mig till din nivå genom att öht. svara. Hade jag vetat att du trollar så hade jag köpt det, men dina sjuka inlägg verkar vara helt genuina.

Tror du på allvar att du blir sjukskriven i en sådan situation? Du har uppenbarligen ingen personlig erfarenhet av liknande situationer men ÄNDÅ ska du ge "tips och råd"... visst bad jag om tips, men inte från inavlade apor som hoppat av gymnasiet och nu stolt ser ner på andra medan man kör runt sin gaffeltruck och tycker alla andra är idioter.

ingen fara gubben, mitt brinnande hat för folk som dig håller mig vid liv
__________________
Senast redigerad av Slasktomtetask 2017-04-15 kl. 14:00.
Citera
2017-04-15, 13:55
  #12
Medlem
Viljan är allt
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback