Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2017-04-19, 00:26
  #49
Medlem
Labolina70s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av weezor
Konstigt att det inte står nåt här?:

https://polisen.se/Vasterbotten/Aktuellt/Handelser/


Jag frågade personalen på Coop nära.

Räcker det som källa?
Citera
2017-04-19, 10:12
  #50
Medlem
Lite fakta om brottsstatistik från Polismyndigheten. istället för tyckanden.

"Umeå ligger bra till i jämförelse med andra kommuner
Umeå har en låg brottslighet vilket framgår tydligt nedan där antalet anmälda våldsbrott jämförs med både andra norrlandskommuner och med större städer. Även om anmäld brottslighet och en faktisk
brottslighet inte rakt av kan likställas så återspeglar förändringar i den anmälda brottsligheten den faktiska
brottsligheten ganska väl när man betraktar kortare tidsperioder".

Tar man hänsyn till befolkningsmängden per stadsdel så hamnar fortfarande Centrala stan högst upp, vilket hör samman med en stor genomströmning av människor från andra stadsdelar, lokalisering av pubar och uteställen m.m. Universitetsområdet hamnar på en andra plats i förhållande till sin ganska knappa folk- mängd.

Anmälda våldsbrott per stadsdel, genomsnitt per år och 100 000 invånare, 2014–2016

Centrala stan 3000
Universitetsområdet 1500
Ersboda/Ersmark 1000
Östra stadsdelen 700
Mariehem 500
...
Källa: Polismyndigheten

Varför Jag refererar till Hagamannen är för att ett brott begånget i ex Ersboda inte behöver betyda att förövaren är från Ersboda och invandrare.

Sen förstår jag mycket väl att vissa områden är hårdare belastat av brott än andra...även inom Östra delarna/ersboda men de delar av Ersboda som jag har erfarenhet av fram till idag är lugna områden.
Har inte ngn anledning att ljuga ..men jag vet många som förlorat mycket pengar på att sälja för flera år sen eftersom nu bostadsrätterna gått upp i pris rejält på några år inom vissa delar...
Citera
2017-04-19, 14:44
  #51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Badassmfoka
Jag råkade vara med när en viss person fick en psykos och sedan började sikta på folk med ett luftgevär, jag försökte så gott jag kunde få han att bli klar i huvudet och jag var vidare aldrig med när han siktade på folk. Det hände efter att han gick iväg med luftgeväret och trodde att folk var efter honom. Jag släpptes från häktet utan misstanke inom några timmar.

Men det är gulligt att du har sökt på mig och letat efter smuts, jag är smickrad min kära vänsterdravlande sköning.

Edit: Har heller inte samma umgänge idag och håller heller inte på med droger längre.

Jag behövde ej söka för att få fram något på dig utan mindes att du skrev i tråden. Tycker bara det är underhållande att det lika gärna kan vara du som gjort detta.

Jag har aldrig yttrat mig om att jag är någon vänsterlallare men tycker det är larvigt att sitta och snacka sköt om ett helt område utan att förtydliga att just där detta skedde rör det sig utan tvekan mest vita människor.

Edit. Om det är så att det är på Coop nära så my bad. Men även där bor det massvis av etniska svenskar. Svårt att få någon klarhet i detta fall. Men jag har själv bott på Östra Ersboda 4 år och har många vänner som bor där och varken jag eller dom har haft några problem.

Räknade svenska personer skrivna på Byttgränd (alltså gatan mittemot Coop Nära) och av 147 personer har 65 svenska för och efternamn mao så finns det många svenskar på Ersboda.
__________________
Senast redigerad av JeffereyDahmer 2017-04-19 kl. 15:14.
Citera
2017-04-19, 18:23
  #52
Medlem
Ostvägen och Byttgränd.

http://www.vk.se/1985176/sonderskurna-dack-i-umea
Citera
2017-04-19, 19:10
  #53
Medlem
Badassmfokas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffereyDahmer
Jag behövde ej söka för att få fram något på dig utan mindes att du skrev i tråden. Tycker bara det är underhållande att det lika gärna kan vara du som gjort detta.

Jag har aldrig yttrat mig om att jag är någon vänsterlallare men tycker det är larvigt att sitta och snacka sköt om ett helt område utan att förtydliga att just där detta skedde rör det sig utan tvekan mest vita människor.

Edit. Om det är så att det är på Coop nära så my bad. Men även där bor det massvis av etniska svenskar. Svårt att få någon klarhet i detta fall. Men jag har själv bott på Östra Ersboda 4 år och har många vänner som bor där och varken jag eller dom har haft några problem.

Räknade svenska personer skrivna på Byttgränd (alltså gatan mittemot Coop Nära) och av 147 personer har 65 svenska för och efternamn mao så finns det många svenskar på Ersboda.
Inget du säger i tråden har minsta substans.

Även om det skulle stämma att du kom ihåg mig från en tråd för två år sen är det patetiskt av dig att säga att det lika gärna kan vara jag som gjort detta när jag både i den originella tråden och denna tråden förklarat vad som hände. Jag var helt oskyldig vilket polisen snabbt förstod.

Jag valde ju att skriva i den tråden (och riskera att outa mig) om vad som hände för att reda ut att i det fallet var det knarkande svenskar det handlade om och inte invandrare. Och visst jag är skyldig till att jag knarkat med dåligt umgänge.

HAHA skitkul hur offtopic du fick detta att gå med försök till att attackera min karaktär istället för att uppskatta att jag redde ut denna sak som hände för två år sedan.
__________________
Senast redigerad av Badassmfoka 2017-04-19 kl. 19:19.
Citera
2017-04-19, 19:41
  #54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kajsa49
Tar man hänsyn till befolkningsmängden per stadsdel så hamnar fortfarande Centrala stan högst upp, vilket hör samman med en stor genomströmning av människor från andra stadsdelar, lokalisering av pubar och uteställen m.m. Universitetsområdet hamnar på en andra plats i förhållande till sin ganska knappa folk- mängd.

Anmälda våldsbrott per stadsdel, genomsnitt per år och 100 000 invånare, 2014–2016

Centrala stan 3000
Universitetsområdet 1500
Ersboda/Ersmark 1000
Östra stadsdelen 700
Mariehem 500
...
Källa: Polismyndigheten

Sen förstår jag mycket väl att vissa områden är hårdare belastat av brott än andra...även inom Östra delarna/ersboda men de delar av Ersboda som jag har erfarenhet av fram till idag är lugna områden.
Har inte ngn anledning att ljuga ..men jag vet många som förlorat mycket pengar på att sälja för flera år sen eftersom nu bostadsrätterna gått upp i pris rejält på några år inom vissa delar...

Fantastisk statistik, där man inte bara slår ihop dom finare delarna av Ersboda med skiten, man tar även med det högst homogent svenska Ersmark med sina villor, för att spä ut statistiken ännu mera.

Och 9 av 10 brott i centrala stan begås kanske av ersbodadrägg.
Citera
2017-04-19, 21:23
  #55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Labolina70
Jag frågade personalen på Coop nära.

Räcker det som källa?

Jag tror dig. Tycker bara att det är konstigt att polisen har skrivit om en bötfälld cyklist i Skellefteå men inget om detta...
Citera
2017-04-19, 22:59
  #56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lurkarn
Fantastisk statistik, där man inte bara slår ihop dom finare delarna av Ersboda med skiten, man tar även med det högst homogent svenska Ersmark med sina villor, för att spä ut statistiken ännu mera.

Och 9 av 10 brott i centrala stan begås kanske av ersbodadrägg.

Ja eller kanske Ersmark står för större delen av brotten på Ersboda

Nä jag skojar.....det förstår du. Men några verkar ha svårt för verkligheten.
Citera
2017-04-20, 10:06
  #57
Medlem
Okej...
Detta har hänt på östra Ersboda på en vecka:

Bilbrand
http://www.vk.se/1983481/bilbrand-i-ersboda


Attack med spikklubba:
http://www.vk.se/plus/1982319/blev-a...a-i-umea<br />

Sönderskurna däck:
http://www.vk.se/1985176/sonderskurna-dack-i-umea


Polisinsats vid bråk:
http://www.vk.se/1982125/umea-flera-personer-i-brak

Kolonilott/moped uppeldad
http://www.vk.se/1985567/stuga-eldha...-ersboda<br />

Kvinna blev jagad av okända män:
http://www.vk.se/1983151/kvinna-jaga...n-i-umea<br />

Det var en till bilbrand,men den misstänker jag var ett elfel i en motorvärmare..

Nått mer jag missat om detta lugna fina bostadsområde?
(Polishelikoptern hovrade över området i ca 20 min i söndags, men det var en egen observation)
Citera
2017-04-20, 20:09
  #58
Medlem
Jag bor på Ersboda och har hund, så jag är ute i området flera gånger om dan. Hur andra umebor kan påstå att det är ett lugnt område övergår mitt förstånd.
Eller ni kanske dömer utifrån att ni minsann aldrig blivit nedknackade fastän ni provkörde en beggad Citroën på Bil-Dahl?!?

På de sex år som jag bott här så har jag blivit utsatt för hot, rånförsök, försök till misshandel osv fler gånger än jag spontant kan räkna upp. Fem regelrätta slagsmål plus ett stort antal tjafs, hunden hittar minst en gång i veckan utlagd mat som kan innehålla glas, fiskedrag eller vem-vet-vad, cykelstölder och grafitti och sönderslagna bilar och allmänt sunk och och och... Jag ser varje dag polisbilar på väg mot östra eller nånstans på Ystarvägen. VARJE dag, och jag är ju inte ute hela jävla dagen.

Snutkoptern snurrade betydligt längre än söndagens 20 minuter för en vecka eller två sen, för övrigt. Två dar i rad.
Citera
2017-04-20, 23:17
  #59
Medlem
Alltså....helt ofattbart vad en del försöker trycka igenom som sanning.

Östra Ersboda är ett väldigt otrevligt område, som kommer att spåra ur än mer än det redan har gjort. Utländsk härkomst är extremt överrepresenterad. Andra och tredje generationens invandrare stannar kvar på Ö Ersboda när de flyttar hemifrån, de vill ju vara nära familjen, vilket gör att integrationen helt uteblir. Gigantisk arbetslöshet, skolor med väldigt svaga resultat. Bostadsmarknaden i Umeå skenar till extrema nivåer, snudd på storstadsnivåer, men på Ö Ersboda är utvecklingen väldigt mkt svagare. Varför? Endast ett cirka 200 m lång gräsfält skiljer V Ersboda från Ö Ersboda. Skillnaden i verkligheten är oändlig, det är svårt att förstå att det är samma stad.

Att slummen nu har gett sig på en polisbil var helt väntat, bara en tidsfråga. Jag är helt övertygad om att detta inte är slutet, bara början. Det finns ett antal individer som rör sig här som inte har något att göra i frihet, tickande bomber.

Att någon försöker trycka ut statistik som visar att våldsbrott är överrepresenterade i "city" är direkt patetiskt. Undrar vad den statistiken egentligen visar? Hmmmm....kan det eventuellt bero på alla fyllebox utanför alla krogar vid 3-tiden på natten? Centralt finns det inte många bofasta MENA eller liknande, men det finns desto fler som hoppar på 1:ans buss, drar in till stan i flock för att hitta något bråk 8 mot 1.

Att blunda för problemet är befängt. Det finns, är stort och växer för varje dag. I och med polisbilen har det tagits till en ny nivå. Detta kommer att balla ur rejält, och med rejält menar jag organiserade attacker mot dessa invandrargäng. Det finns svenskar som har ledsnat till den grad att de organiserar sig allt eftersom. När det sedan smäller så läggs ALL skuld på de högerextrema barbarerna.

Efter mörkrets intrång går jag inte ens nära Ö Ersboda obeväpnad.
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback