Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-04-14, 22:44
  #1
Medlem
TovesTrolls avatar
hej, någon som kan något om pokemon kort här?

jo det är så att jag jobbar på förskola, och häromveckan var det ett par ungar som hade med sig sina pokemonkort, så jag tog en kik. Såg att en av killarna hade en "basic charizard EX" ( https://www.amazon.ca/Pokemon-Chariz.../dp/B00K255YUO )

Inte så märkärdigt kanske, men det som utmärkte detta specifika kort var att ordet "heads" var felstavat, så att det stod "herds" istället. Dessutom var kortet i s.k. FOIL!

Tänkte att detta kortet kan nog va värt en del, synd att det kmr naggas och skadas o dylikt tack vare att det behandlas av en 6åring för tillfället. Har sedan dess kollat runt lite på nätet utan att hitta något liknande kort dokumenterat, vilket får mig att tro att det kanske kan vara ännu värdefullare, detta kort? Nån som vet nåt om detta? Mkt nyfiken!
Citera
2017-04-14, 23:19
  #2
Medlem
JagHarDigRedans avatar
Nyare pokemonkort kostar pengar just för att dom är nya. Ett sådant kort kostar även extra mycket för att det är extra bra, om du t.ex kollar upp i högra hörnet på kortet ser du att HP-nivån är på 180, de flesta allmänt bra korten brukar ha runt 120-130hp. Det som också utskiljer det här kortet är att det är ett så kallat EX, minns inte vad det står för men det ökar definitivt värdet på kortet. Den har även
"Fire Blast" som alla pokemon fans vet är en extremt bra attack som knockar det mesta på planen. grabben har verkligen fått sig ett bra kort iaf (jag utgår från när jag var yngre och höll på med pokemon kort det var ungefär när pokemon generation 3 kom, så reglerna och statsen kan ha ändrat sig under åren)

Ska man däremot satsa efter värdefulla kort så ska man satsa på de äldre kortena som är s.ka "rare holo" helst generation 1 och 2. Länkar de 100 dyraste i världen http://pokemonprices.com/top_100
Som du ser är HO-OH dyrast på 1200... DOLLAR!
Citera
2017-04-14, 23:21
  #3
Medlem
JagHarDigRedans avatar
Glömde nämna att korten helst ska vara tryckta på japanska då pokemon samlingen är som störst därifrån och att det anses vara mest "originellt" eftersom figurerna skapades i japan
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback