Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-04-22, 22:08
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Plaguetongue
du menar att lastbilschaffisen har sämre hälsa än bussföraren och då dör man lättare för att vadå?

ja det är nog lättare att klara sig i en lastbil då man sitter högre upp, i en buss sitter du i princip lika lågt som i en personbil och har bara en stor glasruta som skyddar dig. går det snabbt nog så dör båda två. att yrkeschaufförer ofta sitter utan bälte tror jag inte på. och egentligen så vinner ingen, man känner nog sig inte som en vinnare om man krockar med en lastbil eller buss.

Ja det är ingen hemlighet att lastbilschaffisarna är otränade lightdrikande män som aldrig gått 100m i sitt liv och lever på snabbmat. Ett ohälsosamt liv leder till att kroppen får svårare att läka sig ifall han blir skadad eller/och får en hjärtinfakt i krocken.

De jag har sett att de ofta sitter obältade och leker kungar på vägen därför drar jag slutsatsen att lastbilschaffisen sitter obältad.
Citera
2017-04-23, 11:43
  #14
Avstängd
Plaguetongues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anabolatorsken97
Ja det är ingen hemlighet att lastbilschaffisarna är otränade lightdrikande män som aldrig gått 100m i sitt liv och lever på snabbmat.

Du har förstås källa på ditt påstående?

Känner flera som kör lastbil och dom tränar på fritiden.
Citera
2017-04-23, 11:47
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Plaguetongue
Du har förstås källa på ditt påstående?

Känner flera som kör lastbil och dom tränar på fritiden.

Nej inte direkt men empiriska studier.
Citera
2017-04-23, 11:50
  #16
Avstängd
Plaguetongues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anabolatorsken97
Nej inte direkt men empiriska studier.

jag har fyra vänner som kör lastbil tre av dom gymmar vet jag och den fjärde åker skidor och orienterar och sånt, så dina "studier" stämmer nog inte så bra
Citera
2017-04-23, 11:56
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Plaguetongue
jag har fyra vänner som kör lastbil tre av dom gymmar vet jag och den fjärde åker skidor och orienterar och sånt, så dina "studier" stämmer nog inte så bra

Givetvis förekommer anomaliteter.
Citera
2017-04-23, 12:06
  #18
Avstängd
Plaguetongues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anabolatorsken97
Givetvis förekommer anomaliteter.

yes. jag tror fortfarande inte dina studier är speciellt korrekta då du inte kan hänvisa till någon som helst källa som styrker ditt påstående. förresten så är det skitsamma, vem orkar tjata om en sån sak i en dylik tråd på en söndag

vi släpper det ok?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback