Flashback bygger pepparkakshus!
2017-04-15, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tutitudu
Lång historia.
Men kort så har jag levt med en psykopat.
Fick han inte de han ville gick de jävligt illa för mig. Och dåren var smart. Tog lån i mitt namn, fick in de på kontot sen förde han över de till sitt. Tog mobil abonnemang, köpte dyra dator prylar i mitt namn m.m
Sen var de bara att ta mitt leg och hämta ut...

Och denna person levde jag med i 7år...

Givetvis anmält!
Förstod det var nån pojkvän/flickvän.

Edit: Är det verkligen så lätt att hämta ut saker med en annan persons leg?
Senast redigerad av Maxjohan1983 2017-04-15 kl. 19:53.
Citera
2017-04-15, 19:52
Medlem
ZilverZoddes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av syserror
15k är noll pengar, även med 100% årlig avkastning skulle det ta många år innan blir stor summa. Det kan du glömma, en chans på roulette att dubbla pengarna möjligtvis men väldig hög risk. Och även om lyckas kan du glömma lyckas göra det 2 gånger.

15,3 miljoner om 10år är inte fyskam...

Att dubbla pengarna 2 gånger på roulette är det 24% chans för så varför glömma att lyckas?
Sen rekar jag näppe roulette men det är en annan sak.

Hög förväntad avkastning=Hög risk
Finns inga genvägar
Citera
2017-04-15, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maxjohan1983
Förstod det var nån pojkvän/flickvän.

Edit: Är det verkligen så lätt att hämta ut saker med en annan persons leg?

Japp men man måste legitimera sig själv och ha den andre personens id kort.
Går att hämta ut mediciner och så med på de viset..
Citera
2017-04-15, 19:56
Medlem
Citat:
Japp men man måste legitimera sig själv och ha den andre personens id kort.
Går att hämta ut mediciner och så med på de viset..
Ok.
Citera
2017-04-15, 20:37
Medlem
Citat:
Jag kan ingenting om aktier och fonder. Om man sätter på fel kan man väl bli av med allt med? 🙄

Då kan månadssparande i fonder vara en början i alla fall Istället för att köpa allt med en gång så sprider du alltså ut köpet över tiden, och på så sätt minskar du risken.

Om du är intresserad av aktier, läs på några veckor innan du bestämmer dig för att köpa. Finns hur mycket material som helst på nätet, och många internetmäklare har bra guider.
Unga Aktiesparare - KOM IGÅNG MED AKTIER!
Avanza Akademin
Senast redigerad av filurp 2017-04-15 kl. 20:40.
Citera
2017-04-15, 22:02
Medlem
Med en budget på 15.000kr skulle du kunna börja med bonustrading. Läs på och sätt dig in i det ordentligt innan du sätter igång så ska du nog kunna tjäna ihop en femsiffrig summa inom någon månad.
Citera
2017-04-15, 22:36
Medlem
Citat:
Jag lever i princip på existensminimum efter att ha blivit beviljad skuldsanering.

Citat:
undrar jag om de på någotvis går att få denna summa att bli större genom att investera i något? Något som inte tar allt för lång tid.

Ser du inte själv ett samband här? Förmodligen är det din brist på disciplin och tålamod som gjort att du skuldsatt dig till den grad att du måste få hjälp av myndigheter för att komma på fötter igen. Och nu när du har en summa så ska du bli rik igen och du tänker inte vänta. Snabbt ska det gå!

Är du genuint intresserad av att spara och investera så får du börja med att läsa på och lägga om hela din livsstil. Sedan får du vara beredd på att det tar tid. Flera årtionden. Men med största sannolikhet så saknar du disciplinen och kommer därmed istället lyckas få även dessa pengar att försvinna...
Citera
2017-04-15, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AestheticG
Med en budget på 15.000kr skulle du kunna börja med bonustrading. Läs på och sätt dig in i det ordentligt innan du sätter igång så ska du nog kunna tjäna ihop en femsiffrig summa inom någon månad.
Om det var så enkelt så skulle ingen berätta för främlingar om hur det fungerar. Dessutom så skulle det finnas mängder av superrika personer med kolossalt med pengar. Skulle säga att det är stor risk att förlora mer än du tjänar. TS har en väldigt tight ekonomi och då är det väldigt viktigt att vara försiktig. Bättre att inte ha någon utveckling än att riskera att förlora pengar.
Citera
2017-04-15, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av _Baste_
Ser du inte själv ett samband här? Förmodligen är det din brist på disciplin och tålamod som gjort att du skuldsatt dig till den grad att du måste få hjälp av myndigheter för att komma på fötter igen. Och nu när du har en summa så ska du bli rik igen och du tänker inte vänta. Snabbt ska det gå!

Är du genuint intresserad av att spara och investera så får du börja med att läsa på och lägga om hela din livsstil. Sedan får du vara beredd på att det tar tid. Flera årtionden. Men med största sannolikhet så saknar du disciplinen och kommer därmed istället lyckas få även dessa pengar att försvinna...

TS skriver att en fd. pojkvän är anledningen till större delen av skuldsättningen.

Citat:
Lång historia.
Fick han inte de han ville gick de jävligt illa för mig. Och dåren var smart. Tog lån i mitt namn, fick in de på kontot sen förde han över de till sitt. Tog mobil abonnemang, köpte dyra dator prylar i mitt namn m.m
Senast redigerad av filurp 2017-04-15 kl. 23:53.
Citera
2017-04-15, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mynicname
Om det var så enkelt så skulle ingen berätta för främlingar om hur det fungerar. Dessutom så skulle det finnas mängder av superrika personer med kolossalt med pengar. Skulle säga att det är stor risk att förlora mer än du tjänar. TS har en väldigt tight ekonomi och då är det väldigt viktigt att vara försiktig. Bättre att inte ha någon utveckling än att riskera att förlora pengar.

Efter att ha gjort lite eftersökning kring det här med bonustrading, så verkar det vara fullt möjligt att genomföra och gå plus. Men när väl alla bonuserbjudanden är förbrukade så finns det inte mer pengar att hämta.
Citera
2017-04-15, 23:52
Medlem
Citat:
Lång historia.
Sen var de bara att ta mitt leg och hämta ut...

Och denna person levde jag med i 7år...

Givetvis anmält!

Du lät honom ta lån med din legitimation i sju års tid.
Nu är det dags att börja betala tillbaka.
Citera
2017-04-16, 01:04
Medlem
NegroidMongoloids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSvensson
Är man sjukpensionär får (kan) man inte jobba.

Det går alldeles utmärkt att jobba om man är sjukpensionär / har sjukersättning, man får samtidigt sjukersättning. Har själv gjort det. Men man måste söka tillstånd först.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in