Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-04-15, 16:20
  #13
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tab4Active
Varför startar du en ny tråd som går ut på att hata Apple när det är samsung du har problem med.

Ja, jag kände att det här med hata Apple blev en sidogrej, därför startade jag en egen tråd om Apple (FB) Apple, ett jävla miljöförstörar- bromsutveckling(på produkter)företag

Däremot hör det till att ta upp Apple även i denna tråd, om man tar upp mobiler allmänt, för de är några som driver på den här utvecklingen, att ingenting är standard, folk ska inte kunna reparera sina mobiler själva. Och det var Apple som började med den här skiten med inbyggda batterier tex.
__________________
Senast redigerad av dialektiker 2017-04-15 kl. 16:24.
Citera
2017-04-15, 23:58
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Just på A3 är det ju inte "überenkelt", men visst kan man fixa batteribyte om man är någorlunda händig. Man behöver ju ta isär onödigt mycket, tycker jag. (Se film)
https://youtu.be/AZTtRQZWH50

Nä, inte superenkelt på den modellen. Har sett lättare. Ett problem är dock att baksidan är limmad. När man brutit upp en sådan baksida så får man aldrig ihop den lika bra som på fabrik igen. Ägde en Sony Xperia Z3C ett tag och jag bytte lim på baksidan minst 6 gånger innan jag gav upp. Det håller ett tag, men sedan släpper det. Väldigt störigt.
Citera
2017-04-15, 23:59
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Gratulerar dig som kan byta inbyggt batteri. Inget jag ger mig på.

Sen vet man ju inte om det är själva batteriet som krånglar. De har ju haft den inne på verkstan och jag sa ju till dem att de skulle byta batteri,
men jag litar inte ett skit på de där säljarna.
De "är så upp i det blå" om man försöker ta upp något om apparaturen, i butiken. De låtsas att de inte förstår vad man menar, de säger "du riskerar att få betala om vi inte hittar något fel på mobilen." de skyller på laddsladdar osv.

Då får du skylla dig själv. Brukar finnas en del arabshops som kan göra det rätt billigt.
Citera
2017-04-16, 11:04
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Köpte min mobiljävel Samsung A3 på Telia i butik. Tänkte att det kan ju vara lite skönt för mig att handla den i butik, då jag inte är så hemma på det här - med det tekniska, så att säga.
När mobilen vägrar ladda fullt, har de obenäget till slut tagit in den på verkstan. Inte kan man köpa batteriet själv, för det är ett sånt där inbyggt batteri, som kunder inte kan byta själv (det är någon syra i de batterierna). Blir så förbannad bara på det.
De GÖR SÅ HÄR MEDVETET, för att man som kund ska ge upp, och hiva sin gamla mobil, och köpa ny, så fort den krånglar. HUR GÅR DETTA IHOP MED MILJÖTÄNKANDE????
(OBS: Detta är ju inte själva butikens fel, utan det är kapitalisttänkande. Att folk ska köpa nytt, istället för att reparera själva.)

Iallafall, när man äntligen får tillbaka mobilen efter en hel vecka (en HEL vecka för att byta detta batteri), så fungerar den ändå inte. Det där batteriet vill inte ladda fullt.
Hur svårt ska det vara för den där verkstan??? De kan kolla den lite kanske på en gång, och se om det inte är något skit som fastnat någonstans? Kontrollerat att ytterligare grejer sköter sig i mobilen?
Jag vet inte. Jag är inte teknisk.
Men mobiler ska tydligen folk slänga på löpande band, och köpa nya och förstöra vår planet ytterligare?
Och de i butikerna är fullständigt blåsta när man kommer in. De låtsas som de regnar,
och dessutom så låtsas de som de inte begriper någonting när man som kund redogör för problem med den tekniska apparaturen.
Någon som känner igen?
Nej, jag känner inte igen detta.
Då jag är miljömedveten väljer jag produkter som jag vet kommer att fungera under lång tid och som erbjuds uppdateringar och service. När mobilen inte fungerar längre och den inte är värd att laga så lämnas den in för återvinning. Jag använder fortfarande min iPhone 4S som jag köpte 2011 eftersom den fortfarande fungerar tillfredställande.
Slit och släng-mobiler av plast faller inte i min smak!
Citera
2017-04-16, 14:54
  #17
Medlem
hopp1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tab4Active
Nej, jag känner inte igen detta.
Då jag är miljömedveten väljer jag produkter som jag vet kommer att fungera under lång tid och som erbjuds uppdateringar och service. När mobilen inte fungerar längre och den inte är värd att laga så lämnas den in för återvinning. Jag använder fortfarande min iPhone 4S som jag köpte 2011 eftersom den fortfarande fungerar tillfredställande.
Slit och släng-mobiler av plast faller inte i min smak!

Det är mycket plast i iPhone också.
Citera
2017-07-28, 09:35
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tab4Active
Nej, jag känner inte igen detta.
Då jag är miljömedveten väljer jag produkter som jag vet kommer att fungera under lång tid och som erbjuds uppdateringar och service. När mobilen inte fungerar längre och den inte är värd att laga så lämnas den in för återvinning. Jag använder fortfarande min iPhone 4S som jag köpte 2011 eftersom den fortfarande fungerar tillfredställande.
Slit och släng-mobiler av plast faller inte i min smak!

Hej, skulle gärna vilja fortsätta att använda min iPhone 4. Dock har BankID uppgett att 2018 kommer jag inte kunna swisha med den modellen. Redan nu vägrar den att ladda upp Västtrafiks aktuella app.

Kan jag också få uppdateringar så jag kan fortsätta använda min mobiltelefon? Hur? Var?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback