Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-04-17, 14:05
  #13
Medlem
MartinStLouiss avatar
Hur mycket fick rånarna med sig? Tänker mig att Webhallen är en butik där de flesta handlar med kort.
Citera
2017-04-17, 14:39
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MartinStLouis
Hur mycket fick rånarna med sig? Tänker mig att Webhallen är en butik där de flesta handlar med kort.

Butiken där väl en "lager butik" så dom var nog ute efter laptops och liknade.
Citera
2017-04-17, 14:52
  #15
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av MartinStLouis
Hur mycket fick rånarna med sig? Tänker mig att Webhallen är en butik där de flesta handlar med kort.

De var ju där för att sno telefoner, plattor och liknande. Gissar på att de fick tag på cirka värde 200k.
Citera
2017-04-17, 16:39
  #16
Medlem
Läste att dom två killarna blivit häktade någon som kan ta fram va dom heter?
Citera
2017-04-17, 21:30
  #17
Medlem
rimpoas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MannishBoy
Jobbar i närheten. Och var på besök på kontoret idag. Såg snutbilarna, men det hade tydligen hänt några timmar tidigare.

Enligt historien försökte dom ta Webhallens Centrallager med en hjullastare. Webhallen har en butik (riktigt bra) i samma hus. Som robbades i januari, tror jag. Gärningsmännen drog i två Audi RS 6. Haja vad blatteungarna åker i.

Stor leverans av Samsung Edge 8. Klart insider. Och det vet nog dom som utreder.

Och sen var det nån vanlig inbrottstjuv som försökte sno nåt från en annan butik. Men det är nåt annat.

Hela infraCity/Bredden är ett skitställe. Flyttar mitt kontor därifrån nu. Ska aldrig återbesöka.
...

Citat:
Ursprungligen postat av MartinStLouis
Hur mycket fick rånarna med sig? Tänker mig att Webhallen är en butik där de flesta handlar med kort.
Citera
2017-04-18, 01:49
  #18
Medlem
Avalanchekings avatar
Tre år för er rån tror vissa här. Andra kan inte geografi. Håll er till sak!

Stämmer uppgiften om att de är personer häktade?
Citera
2017-10-21, 02:19
  #19
Medlem
Är det ingen som sitter på FUP tråden verkar ha dött ut helt..
Citera
2021-07-27, 09:12
  #20
Medlem
För att komplettera tråden en aning. Här är domen i målet:

https://docdro.id/rgwIK4z
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback