Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2017-04-27, 08:49
  #25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Plaguetongue
det är som blöt tobak typ och du tuggar det och det rinner som fan, rätt starkt

Det går ju att baka en prilla och ha det som lössnus under läppen på vanligt nordiskt vis. Funkar och håller rätt länge :-)
Citera
2017-04-28, 03:47
  #26
Medlem
D3ans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baktakt2015
Nu kanske du redan har hunnit åka men det finns snus på Chevron-mackarna i Kalifornien. General-portion och White Portion. Minns inte vad jag betalade nu häromveckan men det är inte mycket dyrare än hemma. Om inte annat funkar det ju som en nödlösning.
$3.80/st om man köper två just nu
Citera
2017-04-28, 03:48
  #27
Medlem
D3ans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baktakt2015
Det går ju att baka en prilla och ha det som lössnus under läppen på vanligt nordiskt vis. Funkar och håller rätt länge :-)
Funkar riktigt bra, köpt de ett par gånger när general är slut, de förstår inte att vi inte spottar, ja förstår inte varför de spottar
Citera
2017-04-28, 08:21
  #28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av D3an
Funkar riktigt bra, köpt de ett par gånger när general är slut, de förstår inte att vi inte spottar, ja förstår inte varför de spottar

Jag hade spottkopp i bilen nu häromveckan. Kan bli riktigt elak halsbränna om man sväljer för mycket men det är ju individuellt :-) Men jag gillar SKOAL-smaken, den sitter kvar länge också!
Citera
2017-05-01, 19:40
  #29
Medlem
Tagit med mig varenda gång och det har aldrig varit något problem. En gång fick jag frågan vad det var i tullen, men jag förklarade bara att det var "tobacco" vilket dom godkände bara genom att lukta på det.
Citera
2017-05-11, 23:17
  #30
Medlem
fsdfsdfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av desolated
Tack för informationen! Då kan jag alltså tex med mig två stockar general white MINI ( 1 stock 10x10gram) utan tullkostnad då.

OK - så officiella reglen som finns exempelvis här https://se.usembassy.gov/u-s-citizen...n-u-s-customs/ är att man får ta mer en stock snus utan att förtulla. Om du har mer bör du då deklarara det och eventuellt betala någon minimal tull.
Citera
2017-05-18, 23:17
  #31
Medlem
Är det ngn som vet om det finns snus lättåtkomlig i San Diego, ex på 24/7 eller ngt mataffär?
Citera
2017-05-21, 07:28
  #32
Medlem
D3ans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sveali
Är det ngn som vet om det finns snus lättåtkomlig i San Diego, ex på 24/7 eller ngt mataffär?
Chevron har General Snus i SD
Citera
  • 2
  • 3
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2830808

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback