Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-04-14, 07:49
  #1
Medlem
leffe.js avatar
Vad är nu detta? Såg jag rätt eller är det så att Telia nu tvingar på alla en 100/100 uppkoppling till högre pris. Man kan inte avböja annat än att säga upp abonnemanget.
Talade med deras kundservice för ett tag sedan då hade jag 100/100 men vi kom fram till att jag inte hade mer behov än 10/10 och för att minska kostnaden sade jag upp min ip-telefon samt Viasat kanalerna. Nu höjer alltså Telia ensidigt hastigheten som jag enligt deras kundtjänst inte behöver och priset går upp likaså.
Min hyresvärd har avtal med Telia-fiber så man får se vad man kan göra Har fått informationen att kommunen kopplar upp sig med "Fastbit" som man är delägare i och eftersom jag bor i ett hyreshus ägt av ett kommunalt bolag så borde man väl kunna skifta!!
Citera
2017-04-14, 10:37
  #2
Medlem
Hfuhruhurrs avatar
När avtalet mellan Telia och fastighetsägaren löper ut kommer det att omvandlas till öppen fiber. Telia äger nätet än så länge, avtalsperioden varierar mellan fastighetsägare och hur mycket de var villiga att lägga själva.
Citera
2017-04-14, 11:11
  #3
Medlem
Jobbar på Telias Kundtjänst, Man kan ju säga att ungefär 1/3 av samtalen just nu handlar om precis detta..

Det stämmer att hastigheten 10/10 kommer säljstoppas och alla kunder som har det kommer att bli uppgraderade till 100/100 med nya priset på 399kr/mån, Finns möjlighet att binda upp sig för att behålla nuvarande pris.

finns info om detta på telia.se men har lite svårt att hitta det hemmifrån
Citera
2017-04-14, 14:35
  #4
Medlem
Kebabfysikers avatar
Har du möjlighet byta internetleverantör?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback