Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-04-14, 00:10
  #1
Medlem
Köpte Löfbergs kaffe idag på Willys, nu ser jag på mitt facebook flöde reklam från Löfbergs kaffe, hur kommer det sig? Har aldrig sökt på google om kaffe.
Citera
2017-04-14, 00:27
  #2
Medlem
NickSonnys avatar
Det är nu du loggar av från facebook och aldrig loggar in igen.
Att så många idioter ger upp sitt privatliv till molnet har jag aldrig fattat...
Citera
2017-04-14, 00:32
  #3
Medlem
Välkommen till det nya reklamsamhället. Det är så det fungerar nu för tiden - och ännu mer framöver. Vi "vanliga konsumenter" har ingen aning om hur mycket data vissa bolagsjättar sitter på. Dom vet mer om oss än vi själva, via våra datorer, mobiler osv.
Citera
2017-04-14, 00:45
  #4
Avstängd
Ekonomistas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KommissarieAbbe
Köpte Löfbergs kaffe idag på Willys, nu ser jag på mitt facebook flöde reklam från Löfbergs kaffe, hur kommer det sig? Har aldrig sökt på google om kaffe.

Har du använt betalkort?
Har du visat intresse för just den produkten via nätet?
Har några personer i din bekantskapskrets visat intresse för just den produkten via nätet?

Kanske har dina preferenser sålts vidare av företag som samlat information om dig.
Citera
2017-04-14, 01:01
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ekonomista
Har du använt betalkort?
Har du visat intresse för just den produkten via nätet?
Har några personer i din bekantskapskrets visat intresse för just den produkten via nätet?

Kanske har dina preferenser sålts vidare av företag som samlat information om dig.

Betalkort, ja. Kanske har nordea eller willys sålt vidare min personuppgifter.
Citera
2017-04-14, 08:23
  #6
Medlem
Kennethkvartings avatar
Om ni hade sett Facebooks serverhallar i Luleå, eller som jag brukar kalla dem; NSA-hallarna, hade ni förstått hur jävulskt mycket resurser Facebook sitter på.

Självklart är det nåt skumt med det där företaget.
Citera
2017-04-14, 08:55
  #7
Medlem
Jag har också börjat se reklam från Löfbergs trots att jag varken googlat på det, like:at någonting kafferelaterat eller (någonsin) köpt ett paket kaffe. Förmodligen kör Löfbergs bara en reklamkampanj just nu och det är en slump att det sammanfaller med ditt köp.
Citera
2017-06-30, 00:19
  #8
Medlem
Titta på filmen "They Live", sedan sprid det till alla ni känner. Gör det snabbt innan det är försent.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback