• 7 768 online
  • 1 138 865 medlemmar
  • 58 993 597 inlägg
2017-04-14, 11:36
Medlem
Droid59s avatar
Största problemet med invandringen, efter volymen, är vad det är för typ av personer som kommer till Sverige. Är pursvensk själv men har levt utanför Sverige under lång tid, på så sätt är jag invandrad, till andra länder. Varje gång man kommit tillbaka på besök samt det man får höra av vänner och bekanta är bedrövligt. Problemet ligger i att vi har inte haft denna låga nivån på människor i Sverige tidigare, visst har det funnits segregering och motsättningar men inte på det plan det finns idag, och detta är helt skapat av Sveriges politiker och makt/media elit.

De flesta civiliserade länder utanför EU har rätt höga krav på invandrare, det är inte bara att stövla in och få bidrag. I USA t.ex. finns det hårda visa krav och många Asiatiska länder gallrar ordentligt. Vad som händer nu är att totalt outbildat och kriminellt slödder kommer till EU/Sverige. Politiker och media lovsjunger dem som flyktingar undan krig, men det är nog en bråkdel och de som verkligen skulle behöva vår hjälp har inga möjligheter att ta sig hit, eller så stannar de och kämpar för sitt land och leverne.

I många länder i MENA, Asien och Sydamerika är folk vana vid en hög kriminalitet och total ignorans för människors liv och egendom. Tyvärr är det nu de människor som är orsaken till eländet i dessa länder som kommer till Sverige, och i princip har dessa problem blivit importerade med full medvetenhet om vad som kommer hända.

Tyvärr har många (vänster liberal) politiker och media ett patologiskt hat mot sitt eget land och ursprung och de ser detta som ett slags straff mot allt och alla som de har hyst ett sådant innerligt agg mot länge. De är klart medvetna om det importerade våldet och gangsterväldet, de hycklande muslimerna och bidrags immigranterna, men det är ett pris de betalar för att se till att ni inte längre är Svenskar i ert eget land.

Det är ingen slump att du inte kan gå på gymmet utan att känna dig som utlänning, och det har inget att göra med ras eller språk, det har att göra med att de importerade slöddret är inget annat än importerat slödder, punkt. De kommer aldrig att bidra med något till samhället mer än en att öka segregationen, öka kostnaderna och få Svenskarna att må dåligt.

I ett land som USA, där det är en enorm mångkultur måste man fan åka till värsta slummen för att uppleva vad som verkar vara vardag i Sverige.

Och ni invandrare som skriver i tråden, ta hand om det land som har gett er så mycket ni inte hade kunnat få någon annanstans. Hade det varit bättre att putsa skor i Diyarbakir där ni verkligen hade blivit behandlade som skit.

Kom inte med någon djävla kritik för ni vet att vad jag skriver om de som kommit hit är riktigt, jag har bott i ett 10 tal länder och problemen är desamma överallt, det är slöddret som ställer till det och i Sverige saknas förmåga att ställa saker i ordning och kasta ut skitstövlarna.
Citera
2017-04-14, 11:49
Medlem
Sillberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ignoramibus
2 miljarder? Är du dum och full samtidigt?

"The population of the MENA region at its least extent is considered to be around 381 million people, about 6% of the total world population. "

https://en.wikipedia.org/wiki/MENA

Dessutom är födelsetalen låga och det är konstant krig. Iran har en total fertility rate på 1.62, Libanon 1.71, United Arab Emirates 1.73 och Qatar 1.95. De kan inte ens ersätta sin egen befolkning.

Kanske dags att lära dig lite mer om världen?

Idiot.

Å andra sidan finns det födelsetal:
Afghanistan 5.4
Irak 4.6
Sudan 4.4
Pakistan 3.6
Jordanien 3.4
Egypten 3.3

Källa: http://data.worldbank.org/indicator/...high_desc=true

Någon brist på svartmuskiga MENA-muslimer lär det inte bli i första taget.
Citera
2017-04-14, 12:00
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Droid59
Största problemet med invandringen, efter volymen, är vad det är för typ av personer som kommer till Sverige. Är pursvensk själv men har levt utanför Sverige under lång tid, på så sätt är jag invandrad, till andra länder. Varje gång man kommit tillbaka på besök samt det man får höra av vänner och bekanta är bedrövligt. Problemet ligger i att vi har inte haft denna låga nivån på människor i Sverige tidigare, visst har det funnits segregering och motsättningar men inte på det plan det finns idag, och detta är helt skapat av Sveriges politiker och makt/media elit.

De flesta civiliserade länder utanför EU har rätt höga krav på invandrare, det är inte bara att stövla in och få bidrag. I USA t.ex. finns det hårda visa krav och många Asiatiska länder gallrar ordentligt. Vad som händer nu är att totalt outbildat och kriminellt slödder kommer till EU/Sverige. Politiker och media lovsjunger dem som flyktingar undan krig, men det är nog en bråkdel och de som verkligen skulle behöva vår hjälp har inga möjligheter att ta sig hit, eller så stannar de och kämpar för sitt land och leverne.

I många länder i MENA, Asien och Sydamerika är folk vana vid en hög kriminalitet och total ignorans för människors liv och egendom. Tyvärr är det nu de människor som är orsaken till eländet i dessa länder som kommer till Sverige, och i princip har dessa problem blivit importerade med full medvetenhet om vad som kommer hända.

Tyvärr har många (vänster liberal) politiker och media ett patologiskt hat mot sitt eget land och ursprung och de ser detta som ett slags straff mot allt och alla som de har hyst ett sådant innerligt agg mot länge. De är klart medvetna om det importerade våldet och gangsterväldet, de hycklande muslimerna och bidrags immigranterna, men det är ett pris de betalar för att se till att ni inte längre är Svenskar i ert eget land.

Det är ingen slump att du inte kan gå på gymmet utan att känna dig som utlänning, och det har inget att göra med ras eller språk, det har att göra med att de importerade slöddret är inget annat än importerat slödder, punkt. De kommer aldrig att bidra med något till samhället mer än en att öka segregationen, öka kostnaderna och få Svenskarna att må dåligt.

I ett land som USA, där det är en enorm mångkultur måste man fan åka till värsta slummen för att uppleva vad som verkar vara vardag i Sverige.

Och ni invandrare som skriver i tråden, ta hand om det land som har gett er så mycket ni inte hade kunnat få någon annanstans. Hade det varit bättre att putsa skor i Diyarbakir där ni verkligen hade blivit behandlade som skit.

Kom inte med någon djävla kritik för ni vet att vad jag skriver om de som kommit hit är riktigt, jag har bott i ett 10 tal länder och problemen är desamma överallt, det är slöddret som ställer till det och i Sverige saknas förmåga att ställa saker i ordning och kasta ut skitstövlarna.

Fenomenalt inlägg droid59! Välformulerat och sakligt. Glad påsk!
Citera
2017-04-14, 12:03
Medlem
Sillberts avatar
Jag kan bara ta mina egna upplevelser. 2009 började jag träna på ett Friskis&Svettis gym i en bra del av staden i en större svensk stad. Det var på det hela okej. Några invandrare fanns det väl, men inte så att det störde. Då irriterade man sig mer på "vanliga gymfjantar" som skrek när de lyfte, släppte vikterna i golvet och speglade sig i timmar. Ett vanligt svensk gym helt enkelt.

Sedan blev det gradvis sämre för att dippa ordentligt 2015. Nu är det:

* Barnskäggiga hazarer i massor. Dessa verkar först spendera en timme i omlädningsrummet, sedan gå runt i grupper i gymmet utan att egentligen träna i två timmar och slutligen ytterligare en timme i omklädningsrumet.

* Araber..... Verkar också se gymmet mer som en social inrättning än som ett ställe man tränar. Sitter i grupper och pratar på maskinerna. Pratar dessutom i en ton och en volym så man tror det är heligt krig på gång samtidigt på flera håll i lokalen.

* Negrer som pratar på något gutturalt språk och skuttar runt som om de kom direkt från djungeln.

Behöver jag säga att bland MENA-besökarna är könsfördelningen ungefär 99-1. De extremt få MENA-kvinnor jag sett är i allmänhet väluppfostrade och stör ingen.

Det finns två omklädningsrum för herrar. Svenskar och välintegrerade invandrare klämmer ihop sig i det ena, medan det andra har väldigt lite vit hud.

Mitt kort går ut i höst och jag kommer inte förnya det. En kollega påstår att ett obemannat gym i närheten är bättre, så jag ska gå dit på studiebesök och se om det är ett alternativ.
Citera
2017-04-14, 12:05
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wasd1234
Som titeln lyder. Jag känner mig tamejfan som en invandrare i Sverige. Det är fan inte många blonda eller blåögda människor jag ser när jag är på gymmet. I praktiskt taget alla som tränar ser ut som en arab eller liknande.

Idag mellan klockan 21-22 så var de riktiga Svenskarna uppskattningsvis minoritet 20% vs 80%. Jag skämtar inte, och då är där ändå drygt drygt 70-80 pers inne i lokalerna där vi tränar. Det är fan helt jävla sjukt. Man hör människor snackar arabiska och afrikanska och all möjlig jävla skit. Det är fan pinsamt hur lågt vi har sjunkit i det här landet.

Är det såhär runt om i övriga Sverige också??? Jag bor i Skåne i en stad med 120k-150k invånare och för mig så känns det fruktansvärt att känna sig som en utlänning i sitt eget land. Framförallt så är det skrämmande att vi faktiskt är en absolut minoritet på gymmet under kvällstiden redan.

Är det här slutet??

Så är det inte riktigt i hela Sverig.
På vissa orter statistiskt mer.
På andra orter mindre.

Det du beskriver var för majoriteten en spännande krydda i den gråa svenska vardagen. En fläkt av färg, form, musik och smak. En inspirerande krydda.

Dessutom så kunde du som svensk vara nöjd. Alla dessa personer symboliserade vår svenska godhet. Från tortyr, krig, svält och rekigiös terror flydde de hit. Och vi öppnade vårt hem.

Problemet är att det inte är lika roligt nu när de kör lastbil på Drottninggatan, kastar sten, skjuter varandra, rånar och våldtar.

Det är dock långt kvar tills någon kommer att säga att nu får det vara nog. Festen är över och ni får åka hem.
Citera
2017-04-14, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sillbert
Å andra sidan finns det födelsetal:
Afghanistan 5.4
Irak 4.6
Sudan 4.4
Pakistan 3.6
Jordanien 3.4
Egypten 3.3

Källa: http://data.worldbank.org/indicator/...high_desc=true

Någon brist på svartmuskiga MENA-muslimer lär det inte bli i första taget.

Afghanistan och Pakistan tillhör inte MENA din idiot. Sudan räknas ibland - vilket det ej bör göras då majoriteten av befolkningen är negrer.

I Irak är det krig och Egypten är extremt instabilt. I dessa länder dör människor en masse.

Bra försök. Idiot.
Citera
2017-04-14, 12:54
Medlem
mymyselfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnSomKan
Varför är det så jävla hemskt att alla inte är "blonda och blåögda"? Vad finns det för värde i hår och ögonfärg?

Jag hade blivit mer orolig ifall 80% av de i mitt gym var knarkare. Att någon inte har nordisk bakgrund är varken en negativ eller positiv sak. Allt handlar om vad det är för person du har att göra med. Och känner du inte personen är det väldigt korkat att lägga in en värdering i hur den människan är, enbart utifrån utseende.

Och varför känner du dig som en invandrare?

Jag har själv utländsk bakgrund, inte går jag runt och tänker "Jag känner mig som en invandrare i Sverige, det är så många blondiner". Jag känner snarare att jag är ännu en medborgare i detta land, oavsett ursprung.
Det finns en garanti med en blåögd och blond person, han är förmodligen ingen arab uppvuxen med att knulla kameler och våldta barn, han är förmodligen inte muslim och han föräldrar är troligtvis inte syskon...
Citera
2017-04-14, 12:56
Medlem
NineLightsOuts avatar
Det ni pratar om är att integrera hudfärg, hårfärg och ögonfärg. Visst man kan färga håret och köpa blå linser, men hur fan gör man med huden?
Citera
2017-04-14, 13:20
Medlem
LuluBrooksies avatar
Jag har inte gått på gym på evigheter, ända sen jag blev utstirrad av arabhannar när jag ville använda hantlar och var starkare än de. Sjukt obehagligt.
Citera
2017-04-14, 13:20
Medlem
allwaysmisbehavins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wasd1234
Som titeln lyder. Jag känner mig tamejfan som en invandrare i Sverige. Det är fan inte många blonda eller blåögda människor jag ser när jag är på gymmet. I praktiskt taget alla som tränar ser ut som en arab eller liknande.

Idag mellan klockan 21-22 så var de riktiga Svenskarna uppskattningsvis minoritet 20% vs 80%. Jag skämtar inte, och då är där ändå drygt drygt 70-80 pers inne i lokalerna där vi tränar. Det är fan helt jävla sjukt. Man hör människor snackar arabiska och afrikanska och all möjlig jävla skit. Det är fan pinsamt hur lågt vi har sjunkit i det här landet.

Är det såhär runt om i övriga Sverige också??? Jag bor i Skåne i en stad med 120k-150k invånare och för mig så känns det fruktansvärt att känna sig som en utlänning i sitt eget land. Framförallt så är det skrämmande att vi faktiskt är en absolut minoritet på gymmet under kvällstiden redan.

Är det här slutet??

Är de mest amfetamingymturkar? Eller är de 45 kilos afghaner/somalier??
Citera
2017-04-14, 13:25
Medlem
Folk som känner sig hotade av taniga hazarer och somalier...

Citera
2017-04-14, 13:27
Medlem
allwaysmisbehavins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Centauri
Folk som känner sig hotade av taniga hazarer och somalier...

Var de menat till mig din lilla fittaunge?? Bumpa för fan inte när ja frågar ts
Citera
gym