Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2018-02-26, 23:38
  #37
Medlem
LeBronThurmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeBronThurman
Domen har trätt i kraft då den inte överklagades senast i slutet av januari 2017.
Rätt årtal är givetvis 2018, och inte i slutet av januari 2017.
Citera
2018-03-01, 09:48
  #38
Medlem
Blir bara upprörd när jag ser att folk skriver som om dem visste allt om både offren och gärningsmannen. Kan bara säga, tro inte på allt ni läser... Om man lägger upp inlägg så kan man då se till att man har åtminstone fakta... Massa skitsnack formulerat som fakta gör inte det sant. 2 fel gör inte1 rätt som man säger
Citera
2018-03-01, 17:44
  #39
Medlem
LeBronThurmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tansar78
Blir bara upprörd när jag ser att folk skriver som om dem visste allt om både offren och gärningsmannen. Kan bara säga, tro inte på allt ni läser... Om man lägger upp inlägg så kan man då se till att man har åtminstone fakta... Massa skitsnack formulerat som fakta gör inte det sant. 2 fel gör inte1 rätt som man säger
Håller med dig om att 2 fel inte gör 1 rätt!
Vilket/vilka inlägg i tråden som gör dig upprörd framgår inte av ditt eget inlägg?

Det finns ytterligare komprometterande info om BO2 (42 år) som bl.a. tas upp av rätten i protokollet. Info som han själv har lämnat till vänner.
Annan info har enl uppgift lämnats till polisen i Finland. Undrar om de som gav honom "plagget" med texten S*ns *f *din (*=o) kände till detta?
Inget av det ovansagda har jag tidigare tagit upp i tråden, men även jag kan bli upprörd, fast då kanske snarare över när/om man utelämnar fakta.

För min egen del kan jag bara tillägga att allt som jag har skrivit i det här inlägget (utom de 2 punkterna nedan) är information som framkommit för domstolen att ta ställning till vid den tidigare rättegången, och allt finns noterat i den 83-sidiga domen.
Domen är tillgänglig via länk som någon annan tidigare har postat i tråden.

Egna åsikter inskrivna i inlägget länkat ovan:
1) Tragiskt om anhöriga kämpar och sliter och resultatet bara blir att det är de som får leva med den dystra resultaträkningen av sin anhöriges beslut.
2) GM Sauli Kolj*nen (*=o) borde enl min åsikt avtjäna sitt straff i Finland så att de finska skattebetalarna får stå för de mångmiljonbelopp, som deras medborgares livstids fångvård annars kommer att belasta Sveriges ekonomi med.
Citera
2023-01-12, 20:15
  #40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ox86
Tingsrättsdom
https://minfil.org/zco2Fadbb6/B_6316-17.pdf

Länk fungerar ej. Någon som kan ordna igen?
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback