Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-09-29, 10:33
  #145
Medlem
Eastmancolors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Man kan gilla tex sushi och pizza men ogilla tex de utländska "ungdomsgängen" som rånar, bränner bilar etc. eller ogilla bidragstagare från tredje världen.

Javisst och det är bra märkligt att inte fler i tråden fattar detta.
Citera
2021-09-29, 10:47
  #146
Medlem
Sladdarens avatar
Surströmming, sill på burk av abba kvalite, prinskorv falukorv, ev ratar de mycket julmat

Överlag tror jag så att de ratar många egentligen råvaror som är inte speciellt dyra och inte av högsta kvalité eller gsnak långt ifrån en bättre kvalité. Det gör nog många svenskar ochså

Äter tex invandraren fläsk, så kan man ju knappast påstå att falukorven med låg köttprocent med b-produkter i smeten inte är idealiskt att bjuda på. Utan köp en finare falukorv som det finns många av istället
Citera
2021-09-29, 10:51
  #147
Medlem
Sladdarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Fläsklägg och grisfötter?

Grisfötter är väldigt populärt för rumänier, ukrainare, och vitryssar iaf.. delikatess sägs det. Men pratar man om muslimer så kunde jag inte bry mig mindre ang deras åsikter
Citera
2021-09-29, 10:58
  #148
Medlem
Smörgåstårta
Falukorv
Kalles kaviar (inte ens Svenskar gillar det längre)
Fläsklägg (självförklarande för islamister)
Blodpudding (många kulturer har det dock kvar också)

Dricka mjölk till maten
Citera
2021-09-30, 18:28
  #149
Medlem
Leverpalt, blodpalt, rentestiklar (jajamensan, för oss hårdingar) tror jag inte faller dem i smaken.
Citera
2023-12-23, 22:23
  #150
Medlem
Enda ja inte tycker om med svensk mat är att man ska ha i så jäkla mycket socker och sött i allt. Sen är kvalitén oftast rätt dålig på maten hos den yngre generationen.

Har ätit husman hos svenskar som tillhör den äldre generationen och det är fan så mycket mer energi nedlagt i matlagningen. Som dag och natt.
Citera
2023-12-24, 09:22
  #151
Avstängd
Mirko.Kostelics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MassimoMaximus
Intressant fråga: Har ni någon gång sett en utomeuropeisk invandrare äta Surströmming?

Ja, på Youtube finns många videor på Amerikaner som flyttat till Sverige och som prövar att äta surströmming.
Citera
2023-12-25, 10:21
  #152
Medlem
Trådstarten skulle kunna bli en återkommande Youtube-sketch. SD-gubbar som bjuder sina thai-kvinnor på Kalles kaviar, saltlakrits, surströmming, och annat spännande.
Citera
2023-12-25, 10:23
  #153
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sladdaren
Grisfötter är väldigt populärt för rumänier, ukrainare, och vitryssar iaf.. delikatess sägs det. Men pratar man om muslimer så kunde jag inte bry mig mindre ang deras åsikter

Även kineser äter grisfötter. Å andra sidan är det få saker de inte äter.
Citera
2023-12-26, 15:46
  #154
Medlem
Svensk mat funkar in worst case scenario. Tycker att maten reflekterar svenskarna ganska bra, dvs väldigt färglös/själlös & det finns ingen passion/fantasi. Jag menar kokt potatis & korv. Krävdes det verkligen mycket fantasi för att komma på den kombinationen?
Citera
2023-12-26, 15:51
  #155
Medlem
ErlingBrautHaalands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olasvensson
Hej.

Smaken är som baken.

Jag hade en thailändska hemma hos mig som jag skulle bjuda på mat. Tyvärr hade jag inte så mycket mat hemma just den dagen.

Jag letade fram knäckebröd och kaviar som jag bjöd på. Bredde knäckebröd med kaviar. Thailändskan smakade och spottade ut maten direkt. Så kaviar var inte hennes favoritsmak.

Vilken svensk mat hatar invandrare? Några erfarenheter?

Kaviar är helt fel benämning de förväntar sig rom. Sen hur fan kom du på ideen ath bjuda på frukost? Antar att du träffat en prostituerad igen eller en Ladyboy
Citera
2023-12-26, 15:52
  #156
Medlem
ErlingBrautHaalands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oddenqvart
Trådstarten skulle kunna bli en återkommande Youtube-sketch. SD-gubbar som bjuder sina thai-kvinnor på Kalles kaviar, saltlakrits, surströmming, och annat spännande.
Snarare hbtqi+p människor som inte kommer på annat
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback