Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-04-13, 18:30
  #1
Medlem
Hej! Jag har planer på att starta en biltvätt som kostar ca 3 mille! Problemet är att jag inte har de pengarna, hur går jag till väga? Utan att låna för skyhög ränta.
Citera
2017-04-13, 18:33
  #2
Avstängd
olasvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elanoz
Hej! Jag har planer på att starta en biltvätt som kostar ca 3 mille! Problemet är att jag inte har de pengarna, hur går jag till väga? Utan att låna för skyhög ränta.

Arbeta upp en egen.
Citera
2017-04-13, 18:46
  #3
Medlem
nimbras avatar
Jag skulle nog avråda från den investeringen.
Citera
2017-04-13, 18:51
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elanoz
Hej! Jag har planer på att starta en biltvätt som kostar ca 3 mille! Problemet är att jag inte har de pengarna, hur går jag till väga? Utan att låna för skyhög ränta.
Börja med att tvätta bilar
Citera
2017-04-13, 18:54
  #5
Avstängd
89Spartans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elanoz
Hej! Jag har planer på att starta en biltvätt som kostar ca 3 mille! Problemet är att jag inte har de pengarna, hur går jag till väga? Utan att låna för skyhög ränta.

först så lär du ha en affärsplan som du visar upp till investerare eller banken...
Citera
2017-04-13, 19:13
  #6
Medlem
Reevess avatar
Du har inte mycket alternativ. Antingen hitta andra investerare, eller låna pengar. Vid lån kommer du högst säkerligen få gå i personlig borgen för pengarna. Men jag betvivlar att du lyckas låna så mycket pengar utan att ha någon vettig affärsplan att visa upp, eller utan historik.
Citera
2017-04-13, 20:13
  #7
Moderator
Diablo1118s avatar
Ekonomi: övrigt --> Företagande och företagsekonomi
/Moderator
Citera
2017-04-13, 20:14
  #8
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av iddioot
Börja med att tvätta bilar

Tvätta dem underifrån. Allt ska tvättas.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback